Google Website Optimizer

Vi baserer vores optimeringer på data og viden – ikke holdninger og følelser

Ligegyldigt hvor meget erfaring du har, er det aldrig 100% sikkert, at din løsning vil virke. Derfor er det heller ikke optimalt at træffe beslutninger om nye tiltag ud fra gisninger og subjektive meninger. Det er reelt set kun den potentielle kundes reaktion, der betyder noget.

Sådan tjener du flere penge med Google Website Optimizer

Det er omstændigt og dyrt at foretage offline kundeanalyser og opnå statistisk validitet i forbindelse med nye tiltag og optimeringer. Derfor har det traditionelt også været normen, at vigtige beslutninger i sidste ende blev truffet af personen med mest anciennitet – det Google selv kalder ”the HIPPO” (Highest Paid Person In The Office).

Men det har Google Website Optimizer vendt op og ned på!

Google Website Optimizer er et genialt værktøj, der gør det ekstremt nemt at teste nye løsninger og indsamle data nok til at træffe kvalificerede beslutninger om, hvilke konkrete tiltag, der reelt vil øge indtjeningen på dit site.

Få mere at vide om Google Website Optimizer

Sådan laver du en test med Google Website Optimizer

En test med GWO foregår normalt på den måde, at du sætter en A/B-test op. Det vil sige en test mellem to forskellige versioner, hvor A normalt er kontrollen (den nuværende side), og B er den nye version.

GWO sørger for at sende den ene halvdel af den samlede trafik til version A og den anden halvdel til version B. På den måde kan du med sikkerhed finde ud af, hvilken version der klarer sig bedst.

Det smarte ved GWO er, at systemet laver alle de komplicerede matematiske udregninger for dig og beregner, hvornår der er statistisk validitet for, at den ene version vil klare sig bedre end den anden. Du får tallene præsenteret på en overskuelig og lettilgængelig måde, så du hele tiden kan følge med.

Når du arbejder med GWO, er der dog en hel del kode, der skal lægges på de rigtige sider, på de rigtige steder, på den rigtige måde. Det er naturligvis afgørende, at koderne og testen bliver sat ordentligt op – ellers ender du med at få nogle forkerte tal ind, og så er du lige vidt.

Derfor er det altid en god ide at få en kyndig og erfaren specialist til at hjælpe dig med at sætte dine tests op, så du er 100% sikker på, at det hele er, som det skal være, og at du kan stole på dine resultater.

Sådan hjælper Atcore dig:

Vi hjælper dig med at sætte dine tests op i Google Website Optimizer og fortolker dine data. Derudover hjælper vi dig også med at lave en effektiv strategi for dine optimeringer og tests, så du hele tiden arbejder hen mod at nå dine KPI’er og øvrige målsætninger.

Du får bl.a. hjælp til:

  • At opsætte tests i Google Website Optimizer.
  • At fortolke data og forstå testresultater.
  • Konkrete optimeringsområder og -tiltag.
  • Den optimale optimeringsstrategi der understøtter de øvrige forretningsmål.

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team

Få updates & tips på mail

For Marketing og webansvarlige, der vil sidde forrest i busen.

CheckNy viden inden for online marketing

CheckKonkrete guides og hjælp til at optimere din forretning

Atcores Nyhedsbrev

Styrk din digitale viden

  • Ugentlig opsamling af de bedste tips, blogindlæg, guides m.m.
  • Tips & Cases til bl.a. lead generering og højere konverteringsrate
  • Modtag nye e-bøger og Whitepapers
  • Vi sender nyhedsbrev ud én gang om ugen

 

Vi behandler din information fortroligt og sikkert! Vi sender dig ikke spam og videresælger ikke vores e-mail lister.