Udvid cookielevetiden i AdWords og optimér dine kampagner

Google_rider

Ingen kommentarer30. september 2013 under AdWords, SEM

Udvid cookielevetiden i AdWords og optimér dine kampagner
5(100%) 8 votes

Google udvider levetiden af dine cookies, hvilket gør det lettere at måle, hvilke annoncer der har bidraget til en konvertering længere henne i processen. Dette er især en stor fordel, hvis dit produkt kræver en lang beslutningsproces hos kunderne.

Som du muligvis allerede ved, er der stor forskel på en kundes købsproces afhængigt af hvilket produkt, der er tale om. I lange købsprocesser vil der oftest være tale om dyre produkter som f.eks. hårde hvidevarer og rejser.

Prisen alene er dog ikke altafgørende for en kundes involvering og dermed længden af købsprocessen. Personligt har jeg erfaret, at ved eksempelvis babyudstyr har kunderne lige så lang betænkningstid som ved dyrere produkter.

Bestem selv cookielevetiden på dine AdWords-konverteringer

Det er derfor en god nyhed for mig og ligesindede SEM-”nørder”, at du nu selv kan vælge cookielevetiden og øge den med op til 90 dage.

Dette betyder, at ved produkter med en købsproces på mere end 30 dage, vil du få bedre og mere specifik AdWords-data. Og i sidste ende vil AdWords blive krediteret flere konverteringer.

Den nye mulighed betyder også, at du vil kunne identificere søgeord, der i købsprocessen kaldes ”åbnere” – altså søgeord, der sender den besøgende til websitet første gang, men ikke ”lukker” salget. Dermed kan du identificere det første kontaktpunkt med dine kunder og efterfølgende optimere dine kampagner til de søgeord, der skaber mest engagement, konverteringer og dermed værdi senere i flowet.

Førhen skulle du grave efter data i Google Analytics for at finde disse søgeord, men ændringen gør nu, at søgeordene bliver tilskrevet konverteringen, hvis brugeren konverterer inden for de 90 dage.

Du kan ændre levetiden på dine eksisterende konverteringer under Værktøj og Analyse → Konverteringer. Hvor du før havde 30 dages levetid som standard, har du nu mulighed for at sætte levetiden mellem 1-90 dage. Her henviser AdWords også til din rapport for konverteringstid, hvor du netop kan se, hvor mange dage der går, før de besøgende konverterer.

AdWords cookielevetid

AdWords cookielevetid

Ovenstående er et udmærket eksempel på en konto, hvor konverteringstiden er lidt længere end normalt.

Få hjælp til at opdatere dine AdWords

Har du brug for hjælp til at implementere dine AdWords, så du kan identificere søgeord, der har bidraget til senere konverteringer, står mine kollegaer og jeg klar til at hjælpe. Du kan ringe til vores account-team på 6060 4444 eller skrive en mail til hej@atcore.dk og få mere at vide.

Om forfatteren

Jarl Hagen

Head of SEM (AdWords Qualified)

Jarl Hagen er Atcores ekspert indenfor online annoncering. Dette gælder bl.a. søgemaskineannoncering (herunder AdWords) og annoncer på sociale medier som f.eks. Facebook. På bloggen giver Jarl gode råd til optimering af dine online kampagner
Se profil ›

Udvid cookielevetiden i AdWords og optimér dine kampagner
5(100%) 8 votes

Tags: , , , ,

Der er lukket for kommentarer.

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team