Tiltræk nye kunder med lokal annoncering i Google Maps’ applikation

(2) Kommentarer9. oktober 2013 under AdWords, SEM

Tiltræk nye kunder med lokal annoncering i Google Maps’ applikation
5(100%) 1 votes

Google Maps har netop lanceret en ny version af deres mobile applikation til Android og iOS. Med opdateringen er der kommet en ny mulighed for annoncering. Du kan nu få vist din annonce, når brugerne foretager en lokal søgning, der er relevant for din forretning og beliggenhed.

 

Over 1 mia. personer bruger månedligt Google Maps’ funktioner. Når en bruger foretager søgninger via Google Maps-applikationen, er det oftest lokale forretninger, de leder efter. Det kan være den nærmeste cykelhandler, restaurant eller tandlæge.

Nu kan du få vist din annonce i bunden af Google Maps, når brugerne laver søgninger, der er relevante for din forretning og beliggenhed. Dermed øger du sandsynligheden for, at det er din forretning, kunden vælger, når de har brug for en service eller et produkt i nærheden af dem.

Annoncen består af en overskrift, en annoncetekst og et link til en kørselsvejledning.

Når brugerne klikker på din annonce for at få vist flere detaljer, får de vist forretningens adresse, telefonnummer, website link, billeder, anmeldelser osv. Brugeren kan herfra vælge at ringe direkte, gemme lokationen eller dele lokationen gennem en anden applikation (som facebook, sms, email osv.)

Betal kun for den værdi du får

Google Maps annoncer tilgås via AdWords, og er opdelt i gratis klik og betalte klik. De betalte klik fungerer som standard CPC (cost per click), hvilket betyder, at du kun betaler, hvis brugeren klikker på bestemte knapper i din annonce.

De betalte klik dækker klik på forretningens detaljer, klik på linket til kørselsvejledningen, click-to-call knappen og klik på annonceoverskriften. Dog betaler du max for to klik per annoncevisning.

De gratis klik omfatter del-knappen, gem lokation og start navigation.

Hvordan får du annoncer vist på Google Maps?

Det kræver ikke så meget ekstra at få vist dine AdWords søgeannoncer på Google Maps. Vigtigst er det, at dine AdWords-kampagner allerede er tilknyttet din forretnings placering. Samtidig skal dine annoncer have en høj kvalitetsscore, være relevante for brugerens søgeord samt være målrettet til det geografiske område, hvorfra søgningen sker.

Hvis du har brug for hjælp til at opsætte søgeannoncer, eller opdatere dine kampagner så de bliver kvalificeret til visning på Google Maps, er du velkommen til at kontakte os. Du kan enten ringe til os på 6060 4444 eller skrive en mail, så kontakter vi dig.

Om forfatteren

Tobias

Inbound Copywriter

Tobias hjælper Inbound Teamet med grafik, at skrive blogindlæg og udforme infographics.
Se profil ›

Tiltræk nye kunder med lokal annoncering i Google Maps’ applikation
5(100%) 1 votes

Tags: , , ,

Kommentarer

  1. […] og kundens nærhed ind i din markedsføring. Dette gælder bl.a. for dine søgeannoncer i Google og Google Maps samt dine call-to-actions. Herved målretter du dit budskab så præcist som muligt og opfylder […]

  2. […] Søgemaskinerne bliver mere og mere intelligente, hvilket vil sige, at den også tager lokationsbestemt information med, når dine kunder får vist de mest relevante resultater. Det samme gælder dine søgeannoncer, der nu også kan være optimeret mod lokale søgninger. […]

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team