Social Proof med Google AdWords

Ingen kommentarer19. februar 2013 under AdWords, Google+, SEM

Social Proof med Google AdWords
5(100%) 3 votes

Vi kender alle vigtigheden og værdien af gode ambassadører blandt kunderne. Der er efterhånden blevet skrevet en del om værdien af gode ”karakterer” på bl.a. Trustpilot. Social Proof kan vi nu også benytte os af i vores AdWords-annoncer.

 

Det er dog ikke Trustpilot, vi kan integrerer, men derimod ”plusser” fra Google+.

googleannonce
Eksempel på en annonce med Google+ udvidelse
Så har du ikke en Google+ profil for din virksomhed, er det bare med at komme i gang. Har du allerede en profil, gennemgår jeg her, hvordan du kommer i gang med at få plusser i dine AdWords-annoncer.
Du starter selvfølgelig med at logge ind i din AdWords kampagne. Derefter skal du klikke på Annonceudvidelser -> Visning Sociale udvidelser -> Sociale udvidelser.
Nu kan du tilføje din Google+ side og se fremtidig data.
Nu skal vi have tilføjet Google+ siden, hvilket er rimelig ligetil. Vælg, hvilken kampagne du vil have tilføjet Google+ siden, indtast adressen på Google+ siden og tryk gem.
Nu kontrollerer Google, at din Google+ side og din webside er linket. Er de det, står der godkendt. Hvis ikke vil der stå, at du skal tjekke, om din side er linket med din Google+ side.

Har du ikke linket dine sider, skal du starte med at verificére din Google+ side på dette link.

Herinde skal du følge et par trin, medmindre du er logget ind med den mail, du har oprettet din Google+ side med. I så fald skulle det være endnu nemmere.

  • Indsæt dit Google+ nummer, som du finder i jeres Google+ URL (også den URL du har brugt i AdWords)
  • Bestem, om du vil have Google+ badget på din hjemmeside og i hvilken størrelse.
  • Indsæt tagget, der bliver skabt i koden på hjemmesiden.
  • Er du ikke interesserede i at have badget på websitet, kan du blot indsætte følgende med dit Google+ “nummer”. F.eks.: <a href=”https://plus.google.com/111111111111111111111″ rel=”publisher”” title=”&nbsp;”>&nbsp;</a>

Der kan lige gå et par dage, før AdWords ser din linking, så vær tålmodig.

Hvad får du ud af det?

Google rapporterer om op til 10/15% højere CTR på annoncer med Google+ udvidelse på deres cases, hvilket jo lyder rigtig godt. Dernæst burde det også påvirke konverteringsgraden (hvis du arbejder med konverteringer), da det er hele meningen med social proof.
Samtidigt siges det også at Google+ har indvirken på det organiske resultat, men det vil jeg helst ikke bevæge mig for meget ind på.
Rigtig god fornøjelse med tilføjelsen af din Google+ side og lad mig endelig høre om resultater og erfaringer.

Om forfatteren

Christian Thomsen

Senior SEM Specialist (Google Analytics & AdWords Qualified)

Christian er vores Senior SEM specialist og vil berige bloggen med sine mange års erfaring med AdWords samt nye opdateringer i Googles værktøjskasse til optimering af dine søgekampagner. Følg med i Christians indlæg, hvis du vil blive klogere på mulighederne med AdWords
Se profil ›

Social Proof med Google AdWords
5(100%) 3 votes

Tags: , ,

Der er lukket for kommentarer.

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team