Skal jeg sammenføre Twitter med min Facebook konto?

(5) Kommentarer14. december 2011 under Allgemein

Skal jeg sammenføre Twitter med min Facebook konto?
5(100%) 5 votes

Automatisering af forskellige sociale medie platforme kan virke appellerende. Automatisering af feeds betyder at ved at publisere indhold på en bestemt platform, vil det automatisk udkomme på andre platforme. Dvs. at hvis du skriver et tweet, og du har sat din Twitterkonto til at automatisere dine tweets på din Facebook væg, udkommer det automatisk også i en statusopdatering på Facebook. Eller hvis du uploader en video på YouTube, udkommer der automatisk tweets, der fortæller dine følgere, at du netop har uploadet nyt indhold til din YouTube side med et link til videoen.

Det virker smart, og det er tidsbesparende. På den måde kan din virksomhed have en tilstedeværelse på medierne, virke engageret (uden egentlig at være det) og bruge tid på alle de andre arbejdsopgaver, der hober sig op. Som du sikkert kan fornemme, er jeg ikke den store fortaler for automatiserede feeds. Sociale medier handler om at være social – med de mennesker der er til stede på den aktuelle platform. Så inden jeg fortæller dig, hvordan du automatiserer dine tweets, vil jeg her give dig gode grunde til at genoverveje om du i det hele skal automatisere.

Grunde til at du bør genoverveje automatiserede feeds

  • Kun 30.000 danskere har en profil på Twitter. Flertallet af dine Facebook venner eller fans har formentlig ikke en konto på Twitter. Det vil sige, at de ikke forstår, hvad hash tag skal bruges til, hvad mentions betyder (selvom Facebook langsomt har integreret @ i statusopdateringer og kommentarer),  og hvad RT, OH og DM er.
  • Twitter egner sig til, at man sagtens kan poste masser af information indenfor en lille koncentreret mængde af tid. Det samme kan man ikke sige om Facebook. Og så er der de andre sociale netværk såsom Google+ og LinkedIn. Det gælder om at se platformene for hvad det er, og hvad man bruger dem til.
  • Anerkend at Twitter og Facebook har hver deres etiketter og normer. Twitter og Facebook er to meget forskellige netværk. De folk, som der følger dig på Twitter, forventer andre ting, end dem som er fans af din virksomhed eller dit produkt på Facebook. Det kan sagtens være, at det er de samme mennesker, men forventningerne er forskellige. Det er meget irriterende, som Facebook bruger at få masser af automatiserede feeds fra Twitter og igen, sender det et signal om, at den pågældende virksomhed ikke gider at bruge tid og energi på de mennesker, der rent faktisk er til stede på platformen.
  • På Twitter har man en dialog med andre, som tager form af tweets. Med automatiserede feeds til Facebook, får Facebook fans indblik i halve samtaler – det er der ingen, der gider at læse, og det kan have en konsekvens af, at folk disliker siden, fordi de føler sig spammet med noget indhold, som ikke er relevant, og de ikke føler sig som en del af. Dog hvis du starter tweets med @ eller skriver DM’s bliver de ikke integreret på Facebook.
  • Hvis du arbejder på at skabe et effektivt virksomheds- eller personbrand, vil automatisering af feeds arbejde imod dig. Brug den tid, det tager, at skrive en tweet og en statusopdatering på Facebook. Hvis du skriver blogindlæg, og du benytter dig af social plug-ins, kan du sagtens gå ind og redigere i teksten. Tænk over hvad mediet er der for, hvem du henvender dig til, og det sprog du benytter, når du introducerer din tekst.
  • Statusopdateringer på Facebook og Google+ kan holde mere tekst end en enkelt tweet. Hvorfor begrænse dig til 140 tegn på noget, der giver dig flere hundrede?
  • Automatisk feed mellem YouTube og Twitter gør, at hver gang du uploader en video, vil et tweet automatisk blive fyret af. Hvis du ikke er sikker på, at du er færdig med at redigere videoen, hvis den er i beta, eller hvorvidt den overhovedet skal pushes, så bør du ikke have automatisk feed mellem de to.
  • Find på originale og nye måder at poste dine ting på – du taler til en specifik målgruppe, og hvis du skriver forskelligt hver gang, lærer du også forskellige måder at pitche dit materiale.

Sådan automatiserer du til Twitter

Hvis du alligevel har lyst til at prøve kræfter med automatisering, vil jeg her fortælle dig hvordan du gør. Jeg vil give dig to eksempler – både en der integrerer samtlige tweets, og en, der kun integrerer med kommandoer, du giver.

Gå op i højre hjørne ved dit profilbillede og tryk pilen ned og Settings. Tryk på Profile og scroll ned til “post your tweets to facebook”.

Du bliver herefter bedt om logge ind på Facebook, så du kan integrere de to konti. Tryk på Allow. Herefter vælger du, om dine tweets skal udgives på din personlige profil og/eller på din Facebook side. Hvis du har flere Facebook sider, har du mulighed for at vælge en af dem. Hvis du vælger forkert, opdaterer du bare siden og starter forfra. Når du har valgt kommer der et pop up vindue der beder om tilladelse til at poste dine tweets automatisk. Hvis du fortryder automatiseringen kan du trykke på disconnect.

Der er også mulighed for at en halv-automatisk feed, hvor du angiver en kommendo i form af en hash tag #fb i dine tweets.

Når du skriver #fb i dine feeds, giver du en kommando, hvor du beder den pågældende tweet om også at poste på Facebook. For at implementere dette skal du hente applikationen Twitter på selve Facebook. Herfra kan du så følge de pågældende guidelines.

Hvis du har flere spørgsmål, må du endelig tage kontakt til mig. Også hvis du er i tvivl om enten hvordan du integrerer eller fjerner automatiseringen mellem Twitter og Youtube. Hvis du endnu ikke er på Twitter og er i tvivl om hvordan du kan komme hurtigt og godt  i gang kan du læse mere her

“Twitter for virksomheder” er en e-bog, der er skrevet til dig, der arbejder med marketing i virksomheder (inklusiv virksomhedsejere), og som kender til Facebook og måske allerede er på Twitter, men ikke helt ved, hvad du skal. Du kan købe “Twitter for virksomheder” her

Om forfatteren

Martine Gjede

Social Marketing Manager

Martine er Atcores Social Marketing Manager og blogger om alt indenfor sociale medier, bl.a. nyheder, værktøjer og brugen af sociale medier, og hvordan det kan gavne din forretning.
Se profil ›

Skal jeg sammenføre Twitter med min Facebook konto?
5(100%) 5 votes

Kommentarer

  1. Do's og Donts' på Twitter siger: 20. januar 2012

    […] har vi lavet 10 trin til at komme hurtigt og godt i gang med Twitter. Du kan også læse hvorfor du bør genoveje automatisering. Tweet 7783 Hvad syntes du? Giv os en rating! Thanks! An error […]

  2. Do's and Donts' på Twitter siger: 3. februar 2012

    […] har vi lavet 10 trin til at komme hurtigt og godt i gang med Twitter. Du kan også læse, hvorfor du bør genoveje automatisering. Tweet 8039 5/5(100%) 1votes Thanks! An error […]

  3. […] har tidligere skrevet et blogindlæg om automatisering. Hvis du overvejer at sammenføre konti og automatisere, er det en ide at læse mere om det. […]

  4. Det nye YouTube layout siger: 13. april 2012

    […] Du kan også vælge, at din YouTube kanal automatisk skal dele videoer på de andre platforme, når du uploader, men med mindre du har meget travlt, og ikke har tid til at gå ind og personalisere din besked, vil jeg på det kraftigste fraråde det. Min kollega, Martine, har skrevet et indlæg om hvilke overvejelser du bør gøre dig, inden du automatiserer. […]

  5. […] 10 trin til at komme hurtigt og godt i gang med Twitter Grundene til du bør genoveje automatisering […]

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team