Skab mersalg med ny type AdWords-kampagne

Search Network with Display Select

(1) Kommentar2. december 2013 under AdWords, Nyheder, SEM

Skab mersalg med ny type AdWords-kampagne
4.22(84.44%) 9 votes

I den kommende tid vil Google lancere kampagnetypen ”Søgenetværk med udvalg fra displaynetværk” i AdWords. Som et resultat af dette vil den nuværende valgmulighed ”Søge- og Displaynetværket” udgå.

Til forskel fra kun at få vist dine AdWords-annoncer på søgenetværket, giver den nye kampagnetype nu også adgang til udvalgte websites på Googles displaynetværk – der vel at mærke når ud til 90% af alle internetbrugere i verden.

Kun søgenetværk kontra søgenetværk med udvalg fra displaynetværk

Ved et skift fra kun søgenetværk over til søgenetværk med udvalg fra displaynetværk estimerer Google, at du kan hæve dit antal af salg med 15 % – dog til en 15% højere pris. Du kan yderligere gøre brug af:

Annonceplacering

  • Display sites og video

Annonceformat

  • Billedannoncer

  • Annoncer oprettet med Displayannonceværktøjet

  • Annoncer til apps/annoncer med digitalt indhold

  • WAP-mobilannoncer

Målretning

  • Placeringer

  • Valgmuligheder for websitekategori

Budgivning

  • Automatisk budgivning for Displaynetværket

Søge- og Displaynetværket sammenlignet med Søgenetværk med udvalg fra Displaynetværket

Test fra Google viser, at et skift fra Søge- og Displaynetværket til Søgenetværk med udvalg fra Displaynetværket kan have en mærkbar effekt på dine kampagner.

  • Gennemsnitlig 35% stigning i klikfrekvensen for displayannoncer

  • Et fald på 35% i pris pr. kunde på displaynetværket

  • Færre, men mere relevante visninger

Søgenetværk med udvalg fra Displaynetværket anvender forbedrede signaler og metoder, der ikke udelukkende er baseret på dine keywords, for bedre at kunne vurdere, hvor og hvornår dine AdWords-annoncer har størst mulig chance for at performe.

Hvem er denne nye kampagnetype relevant for

Hvis du i forvejen kører søge- og displaykampagner adskilt, er det en god ide at fortsætte med dette. På den måde har du bedre overblik og kontrol over din budgivning, budget og målretning. Hvis du derimod bruger Søge- og Displaynetværket, kan et skift til denne nye kampagnetype forbedre dine chancer for succes.

Google AdWords-administration og sparring

Hos Atcore har vi et team af Google AdWords-certificerede specialister, og vi er certificeret Google AdWords Partner. Hvis du har brug for sparring omkring din AdWords-konto, kan du ringe på 6060 4444 eller skrive en mail til hej@atcore.dk, så kontakter vi dig til en snak om, hvordan vi bedst kan optimere dine AdWords-kampagner.

Om forfatteren

Giovanni

Digital Project Manager

Giovanni er studentermedhjælper i SEM-teamet, hvor han hjælper og lærer fra vores SEM-specialister. På bloggen bidrager Giovanni med indlæg om interessante opdateringer i bl.a. Google AdWords.
Se profil ›

Skab mersalg med ny type AdWords-kampagne
4.22(84.44%) 9 votes

Tags: , , ,

Kommentarer

  1. Ralf Straaberg siger: 13. januar 2014

    Hej
    Du skal dog have dette med i dine overvejelser også: Når du vælger ‘Søgenetværk med udvalg fra Displaynetværket’ vil der også komme langt flere visninger end klik, og dermed vil din CTR falde, hvorfor det fortsat vil være at foretrække at have Søgenetværk og Displaynetværk i hver sin kampagne.
    God artikel og godt indhold ellers Giovanni

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team