SEOnsdag: Sociale mediers indflydelse på SEO

Thomas Rode fortæller om sociale mediers indflydelse på SEO

(4) Kommentarer7. marts 2012 under SEO

SEOnsdag: Sociale mediers indflydelse på SEO
4.38(87.5%) 8 votes


Sociale medier får en større og større indflydelse på dine søgeresultater, men hvordan kommer det til udtryk?

Thomas Rode tegner og fortæller i dette videoindlæg om, hvordan dig og dine venners sociale aktivitet har indflydelse på søgeresultaterne.

[TILFØJELSE: Jeg kommer til at sige, at deling på sociale medier har samme indflydelse som links, og det har de dog ikke helt. Det, der skal forstås, er, at de påvirker dit resultat i søgemaskinerne på samme måde, som links gør det, men de har dog ikke samme effekt som links (endnu?) – Thomas]

Se også sidste uges SEOnsdag om SEO vs. SEM, eller en tidligere video-indlæg med Thomas – Fremtidens SEO.

Vi kører SEOnsdag som et forsøg. Derfor vil vi meget gerne vide, hvilke udfordringer du har med søgeoptimering. På den måde kan vi gøre videoerne langt mere relevante i forhold til, hvilke problemstillinger du står med. Du kan skrive til Thomas, mig eller skrive en kommentar nedenunder.

Tænker du “jeg er faktisk lidt i tvivl om hvad SEO er”? Så har vi skrevet en begynderguide til SEO.

Om forfatteren

Denice Brun

Head of Marketing

Denice er Atcores Inbound Marketing Manager og blogger om nyheder indenfor online marketing, brugen af sociale medier, discipliner indenfor konverteringsoptimering og retention.
Se profil ›

SEOnsdag: Sociale mediers indflydelse på SEO
4.38(87.5%) 8 votes

Tags: , , , ,

Kommentarer

  1. Martin siger: 7. marts 2012

    Du siger billeder af dine venner vil komme frem fra de sociale medier og nævner LinkedIn og Facebook. Men mener du ikke Google+ – og den som den eneste?

  2. Thomas Rode siger: 7. marts 2012

    Hej Martin – godt du spørger.

    Jo, i Danmark har vi hos os ikke set andet end at Google+ delinger “trumfer” et søgeresultat/og-eller konkluderer et profilbillede af din kontakt, der har delt det.

    I USA kan man dog se, at det samme er sket med en Facebook share eller et tweet på Twitter – se eksempelvis dette print screen fra en blogpost på seomoz.org:

    http://www.seomoz.org/img/upload/facebook-share-google-Minus.jpg

  3. […] du glip af sidste uges SEOnsdag? Der fortalte Thomas om sociale mediers indflydelse på SEO, og ugen før, handlede det om SEO vs. […]

  4. […] Sociale mediers indflydelse på SEO […]

Få vores gratis 42 siders guide til SEO

Hvor starter du, når du er på udkig efter et specifikt produkt, service eller virksomhed? Langt de fleste begynder deres søgen på Google.

Vi giver dig et indblik i, hvordan du bliver synlig på Google i de organiske søgeresultater og udnytter det store potentiale, Google giver, til at skabe opmærksomhed hos din målgruppe.

Hent din gratis guide

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team