Sådan udvider du dine AdWords-annoncer med kundeudtalelser

AdWords - thumb

(1) Kommentar5. november 2013 under AdWords, Attract, SEM

Sådan udvider du dine AdWords-annoncer med kundeudtalelser
5(100%) 5 votes

I juni introducerede Google en ‘anmeldelsesudvidelse’ til deres AdWords-annoncer. Udvidelsen gør det muligt for dig at vise positive anmeldelser eller udtalelser fra kunder i dine AdWords-annoncer. Denne funktion er dog kun tilgængelig på engelsk indtil videre.

 

Derfor skal du bruge kundeudtalelser

Positive kundeudtalelser har en bevist effekt, når du skal fremstå overbevisende over for potentielle kunder. For at få brugere til at klikke på dine AdWords-annoncer, er det vigtigt at skabe troværdighed og tillid til din virksomhed, produkt og serviceydelse.

Review_extension_ad

Kundeudtalelser fungerer som en godkendelse af dit brand og en blåstempling af din virksomhed fra en kunde.

Sådan opretter du anmeldelsesudvidelser

1. Vælg fanen Kampagne i dit AdWords Brugergrænseflade

2. Gå ind under fanen Annonceudvidelser

3. Tryk menuen ned for at se listen over udvidelser

4. Vælg Anmeldelsesudvidelser

Sådan bruger du anmeldelsesudvidelser

Når du har valgt Anmeldelsesudvidelser i din udvidelsesliste, opretter du en ny anmeldelse under +Ny anmeldelse. Du skal derefter tilføje et citat eller et kort resumé fra en troværdig og relevant kunde samt et link til dennes website – du betaler dog ikke for klik på dette link.

Når du vælger kundeudtalelse til din anmeldelsesudvidelse, skal du især være opmærksom på følgende:

  • Udtalelsen skal komme fra en velkendt kunde

  • En god udtalelse er relevant for dine kunder og branche

  • Det skal være møntet på hele din virksomhed frem for et produkt

  • Du har kun 67 tegn – hold det derfor kort og præcist

  • Få tilladelse fra din kunde, før du aktiverer anmeldelsesudvidelsen

Klik for at se billedet i fuld størrelse

Det, der kendetegner gode udtalelser og anmeldelser, er, at dine kunder kan relatere til indholdet i anbefalingen og til afsenderen. Herved har du mulighed for, uden at virke sælgende, at imødekomme den skepsis, der kunne være overfor din virksomhed, og efterlade kunderne med en god mavefornemmelse.

Få hjælp til at opsætte dine kundeudtalelser i AdWords

Atcore er certificeret Google AdWords Partner og AdWords-specialister. Vi kan derfor hjælpe dig med skabe resultater via din AdWords annoncering. Vi rapporterer ROI på hver enkelt online markedsføringskrone, så du får størst muligt overblik over dine investeringer.

Du er velkommen til at ringe på 6060 4444 eller skrive en mail til hej@atcore.dk, så kontakter vi dig til en snak om, hvordan vi bedst kan optimere dine AdWords-kampagner.

Om forfatteren

Giovanni

Digital Project Manager

Giovanni er studentermedhjælper i SEM-teamet, hvor han hjælper og lærer fra vores SEM-specialister. På bloggen bidrager Giovanni med indlæg om interessante opdateringer i bl.a. Google AdWords.
Se profil ›

Sådan udvider du dine AdWords-annoncer med kundeudtalelser
5(100%) 5 votes

Kommentarer

  1. Atcores bedste blogindlæg i 2013 siger: 23. december 2013

    […] #9: Sådan udvider du dine AdWords-annoncer med kundeudtalelser […]

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team