Sådan skaber performance marketing værdi

Ingen kommentarer1. juli 2013 under Aktuelt, Data

Sådan skaber performance marketing værdi
5(100%) 5 votes

Performance marketing – endnu et buzz-ord, vi skal forholde os til. Det er til gengæld ikke noget, vi skal ignorere, for på mange måder er det et begreb, vi allerede kender. Det har bare fået et ord, der beskriver værdien, og på den måde gør det lettere at forstå.

Performance marketing kort fortalt

Performance marketing går i alt sin enkelthed ud på, at du kun betaler for den værdi, du modtager. For PPC betaler du en pris for de klik, du modtager. Du betaler ikke for potentielle klik. Det samme gør sig gældende for CPM. Her betaler du for antallet af personer, der reelt har set dit budskab – ikke for potentialet i folk, der kommer forbi eller ser pågældende TV-program på det rigtige tidspunkt.

Data er nøglen

For at sikre, at du kun betaler for den ydelse, du modtager, er det vigtigt at have dataen på plads. Du skal kunne måle på, hvor mange der eksempelvis ser din annonce, men du skal helst også have et indblik i, hvem der ser den, og i hvilken kontekst den bliver vist og klikket på.

Det er her, online annoncering giver os en kæmpe fordel. På nettet kan vi måle på, hvilke sider folk besøger, hvornår de besøger dit website, hvor de kommer fra, hvad de klikker på, hvem de er (demografisk), hvor de falder fra i dit købsflow osv. Senest har Google Analytics også introduceret, at du kan se, om folk tidligere har været eksponeret for din annonce (uden at klikke på den).

Du betaler for værdien

Med performance marketing betaler du således kun for det, du får. Det kan være impressions, klik, leads eller sågar salg og konverteringer. Du arbejder eksempelvis med inbound marketing og ønsker at promovere en gratis guide eller e-bog. Du får måske noget værdi ud af at få trafik til siden, men vil det ikke være sjovere kun at betale for antallet af reelle downloads?

Det starter med et mål

Enhver succesfuld marketingkampagne starter med et mål. Du kan nemlig ikke måle på, hvorvidt det er en succes, hvis ikke du har en målsætning for, hvad du vil opnå med kampagnen.

Et mål kan naturligvis bestå af mange forskellige ting, men det skal helst være et, du kan måle på. Det kan være svært at ramme plet, hvis målet er løst eller subjektivt. Derfor kan målsætninger som “jeg vil gerne have en sej applikation”, “vi skal have en masse trafik til websitet” eller “vi vil bare gerne have flere kunder” være enten virkelig lette at opfylde, eller helt umulige.

For hvad er “sejt”? Hvor meget er “en masse”? Og er målet med “flere kunder” nået, hvis du får 2 kunder mere?

Svarene afhænger fuldstændig af din holdning, din forretning og dit udgangspunkt.

Derfor er det vigtigt at se på, hvad, hvor meget og hvordan du definerer en succes. Samtidig er det vigtigt at afkode det egentlige mål. For det er nok i virkeligheden ikke “en masse trafik”, der gavner din forretning sammenlignet med relevant trafik. Og en applikation kan være nok så “sej”, men hvis den ikke skaber opmærksomhed eller i sidste ende flere konvertinger, virker målet også tomt.

… og slutter med en fornuftig ROI

Når du har sat klare mål med din kampagne, er det muligt at måle på resultatet. Ved hjælp af gennemarbejdet data kan du lægge en strategi for, hvordan du når i mål på den mest fornuftige måde. Det vil sige, at du vælger den vej, der bedst kan betale sig i forhold til udgifter, tid og udbytte.

Et performance marketing bureau

Hos Atcore håber vi i særdeleshed, at budskabet om performance marketing vil sprede sig. Det er nemlig det, vi har arbejdet med hele tiden. Målbare resultater og data skaber grundlaget for vores forretning og arbejde. Det er lige fra dine online annoncer til de forbedringer, vi skaber, når vi optimerer dit website, dine landing-pages, dine retention-flows osv. Alt er baseret på analyser, data og … performance.

Få målbare resultater og betal kun for værdien

Er du interesseret i at høre mere om, hvordan vi arbejder med performance marketing, og hvordan vi kan hjælpe dig med at få værdifulde resultater? Så ring til 6060 4444 eller send en mail, så ringer vi dig op.

Om forfatteren

Denice Brun

Head of Marketing

Denice er Atcores Inbound Marketing Manager og blogger om nyheder indenfor online marketing, brugen af sociale medier, discipliner indenfor konverteringsoptimering og retention.
Se profil ›

Sådan skaber performance marketing værdi
5(100%) 5 votes

Tags: , , , ,

Der er lukket for kommentarer.

Få den ultimative guide til Landingpage optimering

Vi giver dig den ultimative guide til at optimere dine landingpages. Guiden gennemgår bl.a. de otte mest givende steder at optimerer samt et helt afsnit omkring optimering af sider til Mobil.

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team