Sådan får du mest ud af dit tweet

Twittertips

Ingen kommentarer28. januar 2013 under Sociale medier, Twitter

Sådan får du mest ud af dit tweet
5(100%) 4 votes

Twitter kan være et vigtigt værktøj i din virksomheds kundekontakt, og det er derfor vigtigt at vide, hvornår og hvordan du bedst muligt kan konstruere et værdifuldt tweet. Ved at følge disse 4 Twitter råd, er du hurtigt på rette vej til at få mest ud af dit tweet. Til hver råd får du både plusser og minusser ved tilgangen.

Find essensen af dit tweet

+
På Twitter har du 140 tegn til at formulere dit budskab. Undersøgelser viser dog, at bestræber du dig i stedet på at formulere dig på mindre end 100 tegn, kan du opnå 17% større engagement fra dine følgere. Dette kan muligvis forklares med, at dine følgeres opmærksomhed er lettere at fastholde ved et kort og klart budskab.


Ønsker du at reducere dit tweet til dets essens, er det vigtigt ikke at ty til slang eller avancerede forkortelser af ord. Du kan risikere at skræmme en del af din målgruppe væk, som ikke er indforstået med betydningen af Twitter-forkortelser, som kan forekomme naturlige for dig som enkeltperson.

Kend din online målgruppe

+
Dine brugere har som i deres ’offline liv’ også unikke vaner, når de er online. Det er derfor vigtigt at dele dit budskab i det tidsrum, hvor du har mulighed for at opnå mest eksponering. Ved at vide, hvornår dine følgere er online, har du bedre mulighed for ikke at ende i bunden deres nyhedsfeed, hvor chancen for at blive set er mindre.

Tænk over, hvad du ved om din målgruppe; eksempelvis lokalitet. Er størstedelen af dine følgere fra Danmark, eller henvender din virksomhed sig til en målgruppe i Asien? Det er værd at overveje, om det er midt på dagen eller sent om natten for den målgruppe, som du ønsker at nå med dit Tweet.

Yderligere viser en undersøgelse, at tweets med links sendt hverdage mellem kl. 13-15 har en større effekt end indhold delt i weekenden. Så medmindre det er i weekenden din målgruppe ses online, er det værd at tweete dit bedste indhold i hverdagen for maximal brugerengagement.


Hvis du ønsker at fremme dit budskab er det ikke ideelt at gensende et nært identisk tweet for at sikre, at flere ser dit tweet. Måske mener du, at det ikke fik den opmærksomhed, som du synes, det fortjente. Dette kan dog i de fleste tilfælde ikke anbefales, da det vil være uinteressant og statisk for de brugere, som allerede har set dit budskab. Overvej i stedet, om du har den rigtige vinkel på dit tweet og omformuler det eventuelt når du genudsender.

Giv dine følgere et ‘Call-to-Action’

+
Få dit budskab spredt i dit netværk ved at bede dine trofaste følgere om en handling. Stiller du et åbent spørgsmål eller beder om et retweet (RT), vil et større antal brugere faktisk gøre det. Vær ikke bange for at bede dit netværk om hjælp eller en mening. De fleste brugere er kun glade for at kunne bidrage og dele godt indhold med deres eget netværk.


Start ikke et tweet med sætninger som: ”Tjek det her ud” eller: ”Kig her.” Det er vigtigt at skabe unikt og værdiskabende indhold. Sælgende tweets vil hurtig falde ind i mængden og virke som en upersonlig reklame. Twitter-følgere vil engagere sig med dig på baggrund af dit unikke indhold, ikke generiske popup-banner formuleringer.

Brug enkelte, beskrivende #hastags

+
Hashtags er en simpel måde at bidrage til et emne eller blive fundet af dine brugere på. Du skal være opmærksom på at udforme dine hashtags, så de er konkrete og bidrager til en let identificerbar kategori, der gør det let for andre at følge et emne og se, hvad du bidrager med til Twitter-samtalen.


Ukonkrete hashtags som for eksempel #Facebook eller #weekend vil lande i en stor kategori, som gør det svært i sidste ende at blive fundet af dine brugere. Ved i stedet at tilknytte en aktuel begivenhed som #SMW13 eller din virksomheds konkrete spidskompentence f.eks. #forretningssoptimering er det nemmere at blive identificeret i Twitter’s kategorier.

 

Om forfatteren

Twittertips

Anne er praktikant hos Atcore, hvor hun hjælper med opsætning af guides, online PR, artikelskrivning og ikke mindst blogindlæg. På bloggen bidrager Anne med indlæg om online markedsføring og sociale medier. Anne har en baggrund indenfor Multimediedesign og E-konceptudvikling
Se profil ›

Sådan får du mest ud af dit tweet
5(100%) 4 votes

Tags: , ,

Der er lukket for kommentarer.

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team