Sådan bruger du sociale medier til at generere leads

(2) Kommentarer30. september 2011 under Allgemein

Sådan bruger du sociale medier til at generere leads
5(100%) 3 votes


Vidste du at sociale medier kan benyttes til at generere leads – og endnu bedre – booste din SEO? Læs her hvordan:

Tilstedeværelse på platforme

Det vigtigste for dig, når du vil generere leads fra sociale medier, er at have en tilstedeværelse på sociale medier. Alt efter hvad din virksomhed beskæftiger sig med, er det forskelligt, hvad der er relevant , og hvilken målgruppe du ønsker at henvende dig til. Sociale medier er ikke kun “for de unge” – uanset hvilken obskur niche din virksomhed befinder sig i, er der også en plads til dig. De 800 millioner mennesker, der benytter sig af Facebook, spreder sig fra 13-80 år. Men tænk ikke kun Facebook. Måske skal du også have en konto på Twitter? Eller LinkedIn? Eller producere videoer og uploade dem på Youtube? Jo større og bredere din tilstedeværelse er – jo større chance er der for at skabe trafik til dit website. Men en tilstedeværelse er ikke nok. Du skal også producere indhold og komme din målgruppe ved.

 

Engagement – kom din målgruppe ved


En statisk tilstedeværelse på sociale medier er intet værd. Du genererer ikke leads ved ikke at komme din målgruppe ved. Du kender det sikkert selv, når du søger på nettet efter et bestemt produkt eller en virksomhed. Hvis websitet eller siden indikerer, at den ikke er blevet optimeret det sidste halve til hele år, tænker du formentlig, at virksomheden er i tilbagegang, eller endnu værre: Ikke eksisterer mere. Det samme gælder for en tilstedeværelse på sociale medier. Ydermere sender det et signal om, at en virksomhed gerne vil være med, men ikke rigtig gider møde sin målgruppe i øjenhøjde. Sociale medier drejer sig om samtaler og engagement. Jo mere du deltager, jo mere vedkommende vil du være. Og det vil automatisk skabe mere trafik til websitet og generere leads.

 

Optimér trafikken til dit website


Når du nu er igang med at øge trafikken til websitet, bør du også udnytte dette til det fulde. Din tilstedeværelse på sociale medier og spredning af links, giver dig kontrol over lige præcis, hvor på websitet dine besøgende lander henne. Det er derfor en god ide at have landing pages klar med helt klare Call-To-Action knapper, så du ikke kun har styr på at dine besøgende lander på det mest relevante sted, men også har fuldstændig kontrol over, hvad de skal gøre, når de er på websitet.

 

Boost din SEO


Der er rig mulighed for benytte sociale medier til at booste din SEO. Her er nogle ideer til, hvordan:

    • Tænk i søgeord:

Ligesom du formentlig tænker i søgeord, når du producerer indhold til dit website, kan du også benytte sociale medier til at optimere SEO. Husk derfor at tænke søgeord når du skriver indlæg til Facebook siden, og når der twittes. Du er formentlig godt inde i, hvilke søgeord der får en højere rangering i de organiske søgninger – hvis du ikke er – kan du benytte Google Adwords og herefter inkludere disse ord i dine søgninger.

    • Tænk deleknapper på websitet:

Jo nemmere det er for dine besøgende at dele indhold fra dit website, jo større chance er der for, at dine besøgende rent faktisk vil dele dit indhold, og at en viral effekt kan gå igang – og dermed skabe trafik på dit website.

    • Tænk viralt:

Deling og spredning af links og multimedier er en stor del af sociale medier. Derfor er det en god idé at producere indhold, som er nemt for andre at dele. Videoer er for eksempel nemt og informativt. Jo flere, der deler samme link, jo større chance er der for en bedre rangering.

    • Tænk på relevant indhold:

Sørg for at producere relevant og originalt indhold på dit website, såsom artikler og blogindlæg. Jo mere relevant og original du er – jo bedre SEO.

 

Hvad er din erfaring med generering af leads fra sociale medier? Tænker du i søgeord og optimering af SEO, når du producerer indhold?

Om forfatteren

Martine Gjede

Social Marketing Manager

Martine er Atcores Social Marketing Manager og blogger om alt indenfor sociale medier, bl.a. nyheder, værktøjer og brugen af sociale medier, og hvordan det kan gavne din forretning.
Se profil ›

Sådan bruger du sociale medier til at generere leads
5(100%) 3 votes

Kommentarer

  1. […] Denne præsentation giver et overbevisende indblik i,  hvordan søgninger kan optimeres ved hjælp af din virksomheds tilstedeværelse på sociale medier. Men husk nu: Tilstedeværelse er ikke nok. Du skal også være engageret! Læs mere om hvordan du kan bruge sociale medier til at generere leads. […]

  2. Linkedin Do's & Don'ts siger: 17. februar 2012

    […] Du kan også læse mere om, hvordan du bruger sociale medier til at genere leads. […]

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team