Sådan bliver dine besøgende påvirket i købsprocessen [Podcast]

Karsten Lund

(2) Kommentarer26. august 2013 under Convert, Konverteringsoptimering, LPO

Sådan bliver dine besøgende påvirket i købsprocessen [Podcast]
5(100%) 3 votes

I sidste uge blev vores LPO-specialist, Karsten Lund, interviewet af The Conversions Podcast. Her talte han om Atcores arbejdsmetoder i forbindelse med optimeringen af landingpages, samt de processer, de besøgende gennemgår, når de skal vælge, hvorvidt de vil konvertere på din landingpage eller ej.

Play

Om Conversions Podcast

The Conversions Podcast er en række lydepisoder om konverteringsoptimering – herunder også landingpageoptimering. Francis Teo, som er vært på programmet, interviewer en række eksperter inden for CRO (Conversion Rate Optimization) fra hele verden. I denne uge er det Karsten Lund, der fortæller om beslutningsprocesser og Atcores tilgang til optimeringen.

Karsten gennemgår i starten, hvordan han er endt med at arbejde med konverterings- og landingpageoptimering. Med sin stærke analytiske baggrund, var online optimering oplagt. Du får et indblik i, hvorfor du ikke skal skelne mellem de stærkeste fordele ved din service eller dit produkt, men i stedet lade det være op til eksperterne.

Få forklaret, hvorfor vi handler forskelligt, og hvordan to forskellige mennesker kan opfatte dit budskab på to vidt forskellige måder, afhængig af deres individuelle erfaringer og oplevelser. Hør også, hvorfor negative følelser får mere opmærksomhed sammenlignet med positive følelser, og hvordan det har indflydelse på dine konverteringer. Vi kan muligvis mene, at vores beslutninger bliver taget på et logisk grundlag, men i virkeligheden er meget af vores rationalisering noget, der sker efter valget er truffet.

Mentale genveje

Vi tager hele tiden mentale genveje, som vi har talt om i et tidligere indlæg. Hør eksempelvis, hvorfor mandlige kendte blev husket bedre end kvindelige kendte af deltagerne i et eksperiment, og hvordan du bruger data fra Google Analytics til at finde ud af, hvor du bør sætte ind med optimeringen.

I podcasten får du også et indblik i, hvorfor det er vigtigt at guide dine besøgende i den rigtige retning ved hjælp af visuelle ledetråde, i stedet for at lade dem finde ud af det selv.

Derudover får du et indblik i, hvorfor A/B-splittesting i de fleste tilfælde er bedre end multi-armed bandit. Karsten forklarer desuden forskellen på de to.

Vær opmærksom på, at interviewet foregår på engelsk, da publikummet er internationalt.

Vi giver dig den ultimative guide til at optimere dine landingpages. Guiden gennemgår bl.a. de otte mest givende steder at optimerer samt et helt afsnit omkring optimering af sider til Mobil. Download din Ultimative Guide til Landingpage optimerings her

Få flere besøgende til at blive kunder

Danmarks mest erfarne team inden for konverteringsoptimering er Atcores CRO-team. Vores specialister og eksperter har hjulpet nogle af Danmarks største online forretninger med at øge salget. Baseret på gennemgående analyse, erfaring og ikke mindst data får du hjælp til at identificere, hvor du bør fokusere din optimering.

Læs mere om vores optimeringsprocess her.

Om forfatteren

Denice Brun

Head of Marketing

Denice er Atcores Inbound Marketing Manager og blogger om nyheder indenfor online marketing, brugen af sociale medier, discipliner indenfor konverteringsoptimering og retention.
Se profil ›

Sådan bliver dine besøgende påvirket i købsprocessen [Podcast]
5(100%) 3 votes

Tags: , ,

Kommentarer

  1. Nima Vali siger: 26. august 2013

    Super spændende Podcast og fint indlæg.
    I burde overveje at give Karsten Lund hans egen Podcast på Atcore.

    • Denice siger: 12. november 2013

      Hej Nima.

      Uh, hvis ikke Karsten havde travlt med kundeprojekter ville vi elske at give ham sin egen Podcast! Desværre er det for tidskrævende på nuværende tidspunkt.

      Tak for kommentaren 🙂

Få den ultimative guide til Landingpage optimering

Vi giver dig den ultimative guide til at optimere dine landingpages. Guiden gennemgår bl.a. de otte mest givende steder at optimerer samt et helt afsnit omkring optimering af sider til Mobil.

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team