Optimér dine offline salg med ny AdWords-funktion

Ingen kommentarer2. oktober 2013 under AdWords, Salg, SEM

Optimér dine offline salg med ny AdWords-funktion
5(100%) 2 votes

På trods af online markedsførings mange muligheder bliver 9 ud af 10 salg stadig lukket offline – ifølge Google. Derfor er Google AdWords kommet med et nyt tiltag, der gør det nemmere for B2B-virksomheder at måle og optimere, hvilke søgeord der leder til offline salg i virksomhedens salgsafdeling.

 

Google kalder deres nye funktion for AdWords Conversion Import eller konverteringsimportering. Dette værktøj gør det muligt at måle og optimere gennem hele købsprocessen fra start til slut. I AdWords kan du nu uploade de offline konverteringer, din salgsafdeling laver og dermed se, hvordan klik på dine annoncer fører til offline salg fx over telefonen eller via et personligt møde med en af dine sælgere.

Sådan fungerer det i 5 simple trin

1. Når en potentiel kunde klikker på en af dine AdWords-annoncer, bliver klikket tildelt et ID.

2. Når den potentielle kunde udfylder din kontaktformular, bliver klik-ID’et knyttet til kundeinformationerne og gemt i din database.

3. Din salgsafdeling følger op på din potentielle kunde og foretager et salg. Herefter gemmer din sælger salgsinformationerne i jeres database.

4. Du kan nu importere klik-ID, konverteringstype og dato til AdWords – salgsdataen fungerer nu som en standard AdWords-konvertering, som hvis salget var sket online.

5. Nu har du et samlet billede af, hvordan dine AdWords-kampagner skaber offline værdi.

Da dine offline konverteringer bliver importeret i dine eksisterende AdWords-konverteringsdata, kan du benytte dig af værktøjer som søgetragte (search funnels), automatiserede regler (automated rules) og fleksible budstrategier (flexible bid strategies) til at udnytte disse data optimalt.

Udnyt det fulde potentiale

En af de andre store fordele ved konverteringsimportering er, at funktionen kan integreres i softwaresystemer som Marketo og Salesforce’s Sales Cloud.

Dette gør, at hvis du både benytter AdWords og fx Marketo, kan du importere dine konverteringer fra Marketo ind i AdWords. Dermed kan du se, hvilke klik der har skabt kvalificerede leads, salgsmuligheder og nye kunder fra din AdWords konto.

Denne integration er nyttig for dig, hvis du har mere komplekse mål såsom demografisk leadscoring eller leadnurturing – som normalt ikke kan vises i AdWords. Herved skaber du synergi mellem din marketing automation og dine søgekampagner.

Hvorfor skal du bruge konverteringsimportering?

Ved at benytte AdWords konverteringsimportering får du et bedre indblik i, hvilke søgeord og kampagner der genererer de mest profitable salg og bedste leads. Med et mere præcis billede af din ROI kan du samtidig bedre håndtere dine AdWords-bud og dit budget.

Atcore er certificeret Marketo partner og AdWords-specialister. Vi kan derfor hjælpe dig med integrationen af din Marketo- og AdWords konto, så du får det fulde udbytte af dine investeringer. Du er velkommen til at ringe på 6060 4444 eller skrive en mail til hej@atcore.dk, så kontakter vi dig til en snak om, hvordan du optimerer dine AdWords-kampagner.

Om forfatteren

Tobias

Inbound Copywriter

Tobias hjælper Inbound Teamet med grafik, at skrive blogindlæg og udforme infographics.
Se profil ›

Optimér dine offline salg med ny AdWords-funktion
5(100%) 2 votes

Tags: , ,

Der er lukket for kommentarer.

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team