Sådan giver du dine kunder en bedre oplevelse på tværs af devices

Ingen kommentarer8. oktober 2014 under Data, user experience

Sådan giver du dine kunder en bedre oplevelse på tværs af devices
4.45(89.09%) 22 votes


paatvaersafkanalerogplatformeNY

Ifølge nye undersøgelser fra eMarketer vil op mod 85,5% af Danmarks befolkning være indehavere af en smartphone i 2018. Det understreger en tendens, der påviser, at vi altid er på og benytter os af forskellige devices, når det kommer til informationssøgning og e-commerce. Derfor er det vigtigt, at brugeroplevelsen optimeres på tværs af devices og i den rette kontekst.

Optimér dine kunders oplevelse online

Ved Customer Experience Management (CXM) indsamler du data, som benyttes til at få en forståelse for dine besøgendes forventninger og behov, så du kan optimere deres oplevelse.

Ved CXM er der 3 områder, som er med til at forbedre brugeroplevelsen:

  • Indhold
  • Platform
  • Data

Indhold

For at brugerne får en bedre oplevelse, er det vigtigt, at du formår at levere relevant indhold, når de besøger dit website. Mange besøgende mister interessen, hvis indholdet, de møder eller søger, er irrelevant eller præsenteret på den forkerte måde. Det kan ende med, at dine besøgende søger informationen andre steder – eksempelvis hos dine konkurrenter eller på 3. partsportaler som Wikipedia el.lign.

Det handler altså om at få et indgående kendskab til brugernes behov for indhold og servere det på den rigtige måde i den rette kontekst. Det kræver ofte, at du betragter brugernes behov udefra og ind, frem for indefra og ud, som det ofte gælder de fleste virksomheder i dag.

Platform

Det er først og fremmest vigtigt, at du har styr på din platform – i de flestes tilfælde er det virksomhedens websitet. Websitet skal vises optimalt på tværs af devices som f.eks. tabletter, desktop og mobil. Mange besøgende forlader dit website (høj bounce-rate), hvis brugeroplevelsen ikke er optimal, fordi de bedre kan få den information de leder et andet sted på nettet. Her er det ofte CMS-platformen, der sætter begrænsningen for din evne til at formidle indhold på tværs af devices og gengive denne baseret på brugerens kontekst.

Det er her vigtigt, at den tekniske platform og din forståelse for brugerens behov har det rigtige sammenspil. Der er mange platforme derude, der gør, at du kan optimere dit indhold til forskellige kanaler og devices (f.eks. i et responsive design), men disse skal også være konfigureret ud fra brugernes behov. Tilmed taler de forskellige platforme ikke sammen på tværs af din virksomheds afdelinger, f.eks. på tværs af salg, kundeservice og markedsføring, hvilket er essentielt for at sikre en ensrettet kundeoplevelse på tværs af kanaler.

Data

Med den rette data kan du forbedre kundeoplevelsen i forhold til det, dine brugere efterspørger – for eksempel på dit website. Dette kan opnås ved en kvalitativ brugerundersøgelse med simple spørgsmål såsom: “Hvordan var din oplevelse på websitet?” eller “Fandt du den information, du ledte efter?” – “Hvis ikke, hvorfor?”.

Den kvalitative data, du indsamler fra dine simple brugerundersøgelser, kan du sammenkoble med den kvantitative data fra brugernes besøg på websitet, opsamlet f.eks. via eksempelvis Google Analytics. Dermed har du et grundlag for at optimere dit website og imødekomme dine besøgendes behov. Det vil efterlade en positiv oplevelse hos dem, og de vil med stor sandsynlighed bruge mere tid eller vende tilbage igen.

Få en løsning, der passer til din virksomhed

Med den rette data, platform og indhold er du godt på vej med optimeringen af dit website, så du kan imødekomme dine besøgendes behov. For at du får en optimal sammenhæng mellem disse områder kræver det en skræddersyet løsning. Vi hjælper dig med dit indhold, den rette opsætning af platform som passer til din virksomhed og brugertests, som passer bedst til din virksomhed.

Hos Atcore har vi de dygtigste eksperter inden for CXM. Vores team består af specialister, der indsamler og analyserer den rette data og derfra kan forbedrer den samlede brugeroplevelse på dit website.

Ring til 6060 4444 eller skriv til hej@atcore.dk og hør, hvordan vi optimerer dine besøgendes oplevelser.

 

Om forfatteren

Bettina Madselius Petersen

Inbound Marketing Coordinator


Se profil ›

Sådan giver du dine kunder en bedre oplevelse på tværs af devices
4.45(89.09%) 22 votes

Tags: , , , ,

Der er lukket for kommentarer.

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team