Mød Michael Aagaard og få tre skarpe CRO-tips

Ingen kommentarer21. maj 2014 under Convert, LPO

Mød Michael Aagaard og få tre skarpe CRO-tips
5(100%) 2 votes

Michael Aagaard blev den første maj en del af Atcore. For mange af os er det et glædeligt gensyn fra dengang, han delte kontor med os på Blegdamsvej. For resten af teamet er det et møde med en spændende, ny kollega, der i de sidste 4 år har været selvstændig konsulent.

I mellemtiden er Aagaard blevet en anerkendt spiller på den internationale CRO-scene. I morgen skal han f.eks. holde keynote-tale på Web Optimization Summit 2014, der bliver holdt på Times Square i New York. Følg med på Twitter ved at følge #WebOpt14 18-19 dansk tid. 

I dette indlæg stiller jeg vores ny optimeringsnørd en række spørgsmål, der gør dig klogere på, hvem han egentlig er, hvorfor han er blevet en del af Atcore, og hvordan han arbejder. Til sidst får du 3 skarpe CRO-tips.

Kan du fortælle lidt om din rejse fra bureaulivet til selvstændig og så tilbage til bureau?

Lang historie kort; i sin tid sagde jeg op hos det bureau, jeg var hos, fordi jeg havde brug for at forfølge mine egne drømme og ambitioner. Det kunne kun lade sig gøre, hvis jeg fik 100% frihed til selv at bestemme hvem og hvad, jeg ville arbejde med.

I de sidste 4 år har jeg så brugt omkring 70 timer om ugen på at teste og optimere websites for en lang række danske og udenlandske kunder. Jeg har fået international anerkendelse gennem hårdt arbejde og min blog, ContentVerve.com, og jeg taler regelmæssigt på toneangivende online marketing-events over hele verden. Her i 2014 er jeg indtil videre booket til konferencer i 7 forskellige lande, og i morgen skal jeg holde keynote-tale til Web Optimization Summit 2014, der bliver holdt på Times Square i New York.

I slutningen af 2013 var jeg nået til et punkt i min karriere, hvor jeg for alvor skulle finde ud af, hvordan jeg bedst kunne skalere min forretning. I den forbindelse var Atcore det perfekte match.

I min optik er Atcore klart det bureau i Danmark, der er længst fremme, når det gælder online salgsoptimering. Den datadrevne tilgang er dybt forankret i forretningskulturen, og succes bliver aldrig målt på, hvor kreativ en løsning er – succes bliver målt på de resultater, løsning skaber for kunden. Det er en approach, der ligger meget tæt op ad min egen. I det hele taget mener jeg, at vi er et rigtig godt match, og at vi sammen kan opnå mere, end vi kan hver for sig.

Hvad har du lært af tiden som selvstændig?

Min karriere har været et rendyrket eksempel på ”learning by doing.” Det har indebåret nogle meget dyre lærepenge, men til gengæld har det givet mig en indsigt og erfaring, som meget få mennesker i denne branche besidder.

Overordnet har jeg lært, at der ikke findes en global løsning, der virker hver gang. Alle konverteringsscenarier er forskellige, og det gælder om at finde den rigtige løsning til den enkelte case.

Så har jeg også lært, at der sidder rigtige mennesker af kød og blod på den anden side af skærmen, og i sidste ende er det deres beslutninger og handler, der afgør, om din konverteringsrate går op eller ned. Det betyder, at konverteringsoptimering er en disciplin, der primært går ud på at optimere beslutningsprocesser – ikke websites. Websitet er egentlig bare et værktøj, som vi kan bruge til at få folk til at træffe den rigtige beslutning.

Hvordan har du opbygget dit personlige brand?

Content marketing og optrædener på diverse konferencer herhjemme og i udlandet har haft en afgørende betydning for mit personlige brand. Min tilgang har altid være ”show it, don’t tell it”, og derfor har jeg fra dag 1 været meget gavmild med at dele ud af mine cases og min viden, efterhånden som jeg selv har lært nye ting og tilegnet mig dybere indsigt.

Jeg startede med at blogge på dansk via Online-Tekstforfatter.dk, men da jeg begyndte at skrive gæsteindlæg for nogle af de store internationale online marketing-blogs (bl.a. Copyblogger.com, Unbounce.com og KISSmetrics.com), gik det op for mig, at jeg havde et internationalt publikum.

I 2012 startede jeg derfor min internationale blog ContentVerve.com, og den satte for alvor skub i sagerne. Det ene ledte til det andet, og pludselig begyndte jeg at blive inviteret til konferencer og events over hele verden. Det har bragt mig megen opmærksomhed og et internationalt netværk, der kaster en masse forretning og samarbejdsmuligheder af sig.

Så kan man også sige, at jeg har været heldig, i og med at jeg begyndte at interessere mig for CRO på et tidspunkt, hvor meget få andre syntes, at det var spændende. Det har så givet mig et enormt forspring, der for alvor kommer mig til gode, nu hvor markedet er blevet klar over, hvor vigtigt det er at investere i at optimere effekten af deres trafik – i stedet for bare at bruge flere penge på at drive mere trafik.

Hvad bliver din primære rolle hos Atcore?

I Atcore kommer jeg til at fokusere på konverteringsoptimering – med alt, hvad det indebærer. Men jeg vil også komme til at arbejde tværfagligt på en masse opgaver, da det er vigtigt at få tænkt konvertering ind i alle løsninger lige fra begyndelsen. Min titel er Senior Conversion Optimization Consultant.

Hvad er dine tre skarpeste CRO-tips?

1) Husk, at dine potentielle kunder på den anden side af skærmen er mennesker ligesom dig. Det er deres beslutninger, du i sidste ende skal optimere, og websitet er egentlig bare et værktøj, du kan bruge til at optimere dine potentielle kunders beslutningsproces.

2) Inden du overhovedet begynder at overveje at ændre noget på dit website, skal du vide, hvem dine potentielle kunder er, hvad dine konverteringsmål er, hvilket problem du vil løse, og hvordan du vil løse problemet. Hvis ikke du har styr på disse basale ting, kommer du til at famle rundt i blinde, og dine resultater bliver derefter. Jo bedre du kender din målgruppe, og jo mere kvalitetsdata og indsigt du har, desto større er dine chancer for at opnå en forbedring.

3) Sørg for at integrere data fra dit splittest-værktøj i analytics, så du kan segmentere ned til mindste detalje og få det fulde billede af, hvordan dine testvarianter performer. Hvis du kun kigger på de overordnede tal i splittest-værktøjet, vil du aldrig få hele billedet, og du går glip af en værdifuld indsigt.

Få dine beslutningsprocesser optimeret

Med tilføjelsen af Michael Aagaard er vi stærkere end nogensinde og klar til at give dig de bedst kvalificerede anbefalinger til, hvordan du optimerer beslutningsprocessen til at skabe flere konverteringer. Skriv til hej@atcore.dk eller ring på 6060 4444 og hør, hvordan vi hjælper dig videre.

Om forfatteren

Denice Brun

Head of Marketing

Denice er Atcores Inbound Marketing Manager og blogger om nyheder indenfor online marketing, brugen af sociale medier, discipliner indenfor konverteringsoptimering og retention.
Se profil ›

Mød Michael Aagaard og få tre skarpe CRO-tips
5(100%) 2 votes

Tags: , , , ,

Der er lukket for kommentarer.

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team