Sådan måler du AdWords-konverteringer på tværs af enheder

Ingen kommentarer24. februar 2014 under AdWords, SEM

Sådan måler du AdWords-konverteringer på tværs af enheder
5(100%) 5 votes

I dag multitasker forbrugere på tværs af forskellige enheder og browsere som aldrig før. Det kan derfor være en jungle for marketingansvarlige at navigere i kundernes komplekse købsprocesser på tværs af mobile og stationære enheder. Udfordringen ligger i at træffe beslutninger om optimeringen af online kampagner. Her har det værdi at kunne tracke kundernes rejse fra første touchpoint til den endelige konvertering.

Konverteringen startede med et AdWords-klik

Nu har du mulighed for at få indsigt i dine kunders konverteringer ved søgninger foretaget på Google, hvis konverteringen er startet med et klik på en AdWords annonce. I oktober lancerede Google AdWords: Estimated Cross Device Conversions. Med denne funktion er du i stand til at tracke konverteringer på tværs af enheder. Dette gælder dog kun for de kunder, der er logget ind på deres Google konto på alle enheder.

Tag fx en kunde, der klikker sig ind på dit website via en AdWords-annonce på sin smartphone, men først foretager købet på et senere tidspunkt enten via sin tablet, bærbare eller stationære computer. I disse tilfælde kan du nu tilskrive konverteringer, der er hjulpet på vej ved, at kunden søger information om produktet eller webshoppen med et klik på en AdWords-annonce.

Kilde: Google

Et estimat over konverteringer på tværs af enheder kræver:

  • Google conversion tracking på din AdWords-konto
  • Minimum 50 konverteringen om dagen
  • Tilføjelse af kolonnen Est. konv. på tværs af enheder under Salg i dit AdWords-interface

Husk at Googles estimat kun er en stikprøve af dine konverteringer. Dog kan det især være brugbart i forhold til budjusteringer på forskelle enheder. Denne viden giver dig bedre indsigt i dine AdWords annoncers performance, så du mere præcist kan måle effekten af dine kampagner på tværs af enheder.

Optimér dine kampagner

Ved at tilskrive dine kampagner en større estimeret andel af dine konverteringer, får du et bedre indblik i den værdi, de reelt skaber. Dette hjælper dig bl.a. med, at optimere de søgeord du benytter dig af.

Med estimerede konverteringer viser det sig måske, at en af dine kampagner genererer flere konverteringer på andre enheder end fra første touchpoint/AdWords annonce. Dette øger kampagnens værdi for din forretning, og din budjustering kan tilpasses i overensstemmelse hermed.

Opsæt din AdWords-konto korrekt

Er du i tvivl om, hvorvidt dine kampagner er opsat korrekt, eller vil du vide mere om, hvordan du optimerer dine AdWords-annonce? Så er du velkommen til at skrive en mail til os på hej@atcore.dk eller ringe på 6060 4444.

Vores SEM-seniorteam kan har stor erfaring og kan hjælpe dig med dine spørgsmål vedrørende søgeannoncering – både opsætning og udførsel.

Om forfatteren

Giovanni

Digital Project Manager

Giovanni er studentermedhjælper i SEM-teamet, hvor han hjælper og lærer fra vores SEM-specialister. På bloggen bidrager Giovanni med indlæg om interessante opdateringer i bl.a. Google AdWords.
Se profil ›

Sådan måler du AdWords-konverteringer på tværs af enheder
5(100%) 5 votes

Tags: , , ,

Der er lukket for kommentarer.

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team