Lanceringen af Adobe Social Analytics

(4) Kommentarer7. oktober 2011 under Allgemein

Lanceringen af Adobe Social Analytics
5(100%) 1 votes


 

I går præsenterede Adobe deres nye Social Analytics i København, og Denice og jeg sad med på anden række for at se en demo af det nye værktøj.

Adobe Social Analytics integrerer din virksomheds aktiviteter på Twitter, Youtube, Facebook, blogs, fora – faktisk alle steder online, hvor der findes aktiviteter og samtaler sted vedrørende din virksomhed. Og kan bl.a. fortælle dig:

  • Hvilken betydning sociale medier har for din virksomhed
  • Hvilken betydning dine initiativer på sociale medie platforme har for din konvertering
  • Hvem der er mest indflydelsesrig blandt dine brugere, og hvem der bibringer størst gevinst til din virksomhed
  • Beregne indtægterne direkte genereret fra din virksomheds sociale medie kampagne
Desuden kan Social Analytics arbejde tæt sammen med Facebook, således at du kan opnå en dybere forståelse for sammenhængen mellem de enkelte elementer som Facebook Sider, fan demografi, folk der deler, synes godt om osv.Der er ikke tvivl om at det er et ganske spændende værktøj, som Adobe her præsenterer os for. Mange virksomheder har tendens til at kaste sig ud i kampagner på Facebook uden at kunne konkludere faste og målbare resultater heraf.  Hvad der også er spændende er, at Social Analytics kan vise, hvilke platforme man bør sætte flere kræfter ind på, og hvilke, der ikke giver afkast fra sig – og hvorfor.

Jeff Jordan og Mike Quinn til Adobe Social Analytics lancering i København

En ting, hvor Social Analytics desværre kommer til kort, er, at det slet ikke er tilpasset det danske sprog, og det vil sige, at man endnu ikke kan bruge Social
Analytics til at foretage de såkaldte ”sentiment” (eller stemnings-) analyser. Til trods for at andre, og gratis, versioner der er at finde på nettet til at analysere hvilken tone eller stemning hvorpå virksomheder omtales, har disse været utrolig upålidelige og ubrugelige for danske målgrupper til virksomheder. Dette må vi fortsat skyde en hvid pil efter indtil videre. Til trods for at Adobe forklarede, at de havde tilpasset Social Analytics til en række sprog – heriblandt russsisk – var dansk altså ikke at finde i blandt.

Om forfatteren

Martine Gjede

Social Marketing Manager

Martine er Atcores Social Marketing Manager og blogger om alt indenfor sociale medier, bl.a. nyheder, værktøjer og brugen af sociale medier, og hvordan det kan gavne din forretning.
Se profil ›

Lanceringen af Adobe Social Analytics
5(100%) 1 votes

Kommentarer

  1. […] deres Social Analytics værktøj. Martine har skrevet meget mere om dette i hendes blogindlæg “Lanceringen af Adobe Social Analytics”. Dagen indeholdt gode pointer i forhold til sociale medier og vigtigheden i at dokumentere og […]

  2. […] Social Analytics era is upon us, Clive Roach, cliveroach.tumblr.com Lanceringen af Adobe Social Analytics, Martine Gjede, atcore.dk ADOBE DÉVOILE SOCIALANALYTICS : QUE VOUS RAPPORTE VOTRE PRÉSENCE SUR […]

  3. […] Social Analytics era is upon us, Clive Roach, cliveroach.tumblr.com Lanceringen af Adobe Social Analytics, Martine Gjede, atcore.dk ADOBE DÉVOILE SOCIALANALYTICS : QUE VOUS RAPPORTE VOTRE PRÉSENCE SUR […]

  4. […] Social Analytics era is upon us, Clive Roach, cliveroach.tumblr.com Lanceringen af Adobe Social Analytics, Martine Gjede, atcore.dk ADOBE DÉVOILE SOCIALANALYTICS : QUE VOUS RAPPORTE VOTRE PRÉSENCE SUR […]

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team