Få et nyt #juletip til din markedsføring hver dag op til jul

Ingen kommentarer1. december 2013 under Aktuelt

Få et nyt #juletip til din markedsføring hver dag op til jul
5(100%) 3 votes

Her samler vi alle #juletip, vi udgiver i løbet af december. Følg med på Twitter, Facebook og Instagram, hvis du vil være den første, der får dagens juletip. Vi vil også sætte stor pris på, hvis du selv bruger #juletip, hver gang du har et godt råd. Det behøver ikke at være marketingrelateret – det kan være ethvert tip, du synes, vi andre skal have glæde af.

Vi glæder os til at læse og se dine gode tips op til jul – og vi glæder os til at dele vores! Glædelig jul.

#Juletip nr. 1

Spred den gode julestemning ved at tilbyde dine følgere noget værdifuldt hver dag op til jul. F.eks. gode #juletip.

#Juletip nr. 2

Få del i julens indkøb ved at køre remarketing-kampagner med søgeord som “julegave”, “gaveideer” og “julegaven til ham/hende” mod tidligere besøgende i AdWords.

#Juletip nr. 3

Gode overskrifter fungerer bedst, hvis de er skrevet til brugeren 1:1 og indeholder relevante søgeord. Vil du vide mere om godt overskrifter, kan du læse med her.

#Juletip nr. 4

Gør en indsats for at fastholde eksisterende kunder frem for at lægge al energien i at skaffe nye – det betaler sig i længden.

#Juletip nr. 5

Tilføj tryghedsskabende elementer på din landingpage og øg konverteringsraten.

#juletip nr. 6

Brug sociale medier til at skabe værdi for dem, der lytter, i stedet for at forvente direkte værdi for virksomheden – det følger automatisk med.

#Juletip nr. 7

Følg med på vores blog – der er nye indlæg hver uge, der hjælper dig med at blive bedre til online marketing.

#Juletip nr. 8

Husk korrekturlæsningen!

#Juletip nr. 9

Tilføj tallet 9 i dine priser og få flere konverteringer. Eksempelvis 69,- i stedet for 70,-. Læs, hvorfor det forholder sig sådan her.

Vi giver dig den ultimative guide til at optimere dine landingpages. Guiden gennemgår bl.a. de otte mest givende steder at optimerer samt et helt afsnit omkring optimering af sider til Mobil. Download din Ultimative Guide til Landingpage optimerings her

#Juletip nr. 10

Husk at splitteste dine forbedringer, når du ændrer noget på dit website, så du med sikkerhed kan afgøre, om det er forbedringer.

#Juletip nr. 11

Brug Real-Time-Bidding (RTB) til at købe visninger hos din målgruppe i stedet for at betale for irrelevante visninger.

#Juletip nr. 12

I stedet for at bruge størstedelen af markedsføringsbudgettet på medieindkøb, så skab kampagner og indhold, som dine (potentielle) kunder har lyst til at se og dele. Se årets mest sete reklamer på YouTube.

#Juletip nr. 13

I stedet for at sætte din lid til held, så baser din markedsføring på data og optimér i forhold til din målgruppes præferencer. God fredag d.13 😉

#juletip nr. 14

Kom i gang med Product Listing Ads på AdWords. De øger din CTR, konverteringsprocent og indtjening.

#Juletip nr. 15

Husk, at når du forsøger at målrette alle, rammer du ingen med den ønsket effekt. Gør din målgruppe præcis og specifik – når du har fat i nichen kommer resten også.

#Juletip nr. 16

Brug billeder til at illustrere din pointe og spar lange forklaringer gennem tekst, der ikke bliver læst.

#Juletip nr. 17

Brug Google Zeitgeist til at inspirere dit indhold. Se årets mest søgte fraser her.

#Juletip nr. 18

Brug Twitter til at lære at få din pointe igennem ved hjælp af få ord.

#Juletip nr. 19

Få dagligt gode tips fra os og andre glade delere ved at følge #juletip på Instagram, Twitter, Google+, Facebook og lige her.

#juletip nr. 20

I stedet for at forsøge at forstå og bruge Big Data, så gør en indsats for at forstå den data, du allerede har tilgængelig.

#Juletip nr. 21

Husk at monitorere sociale hver dag. Du kan enten bruge et værktøj til at modtage notifikationer, når der sker noget, eller bruge ti minutter om dagen.

#Juletip nr. 22

Optimér i stedet for at redesigne, når du ønsker et mere effektivt site. Du ved ikke, om det nye design giver flere konverteringer – det ved du med optimering.

#Juletip nr. 23

Sørg for at have en handlingsplan i din strategi, så det ikke bare er flotte målsætninger.

#Juletip nr. 24

Husk, at lægge arbejdet til side og nyd dagen med dine nærmeste.

Vil du have en god grund til også at dele dine juletips? Altså ud over at få lov til at dele dine guldkorn?

Årets bedste #juletip (husk at bruge hashtagget) får et eksemplar af vores populære e-bog Twitter for virksomheder gratis.

Vinderen bliver kåret i begyndelsen af det nye år (vi skal jo helst af dine post-juletip med) og får direkte besked. Konkurrencen kører over Facebook, Twitter, Instagram og Google+, og vinderen bliver valgt af inbound-teamet i Atcore. Vi vurderer dit tip på baggrund af: Brugbarhed, relevans for din målgruppe og årstiden, kreativitet i leveringen og x-faktor.

Husk, at dine opslag skal være offentlige, hvis du vil deltage i konkurrencen.

Om forfatteren

Denice Brun

Head of Marketing

Denice er Atcores Inbound Marketing Manager og blogger om nyheder indenfor online marketing, brugen af sociale medier, discipliner indenfor konverteringsoptimering og retention.
Se profil ›

Få et nyt #juletip til din markedsføring hver dag op til jul
5(100%) 3 votes

Tags:

Der er lukket for kommentarer.

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team