Sådan skaber du en bedre konverterende landingpage [infographic]

(1) Kommentar19. august 2013 under Convert, Infographics, LPO

Sådan skaber du en bedre konverterende landingpage [infographic]
4.67(93.33%) 21 votes

Landingpageoptimering er en vigtig del af din optimeringsprocess, når du ønsker at få mere ud af din marketinginvesteringer såsom annoncer på Google. Ved at få flere af dine besøgende til at konvertere til kunder eller leads på dine landingpages, øger du resultatet på bundlinjen.

Her får du en visuelt forklaring af, hvad landingpageoptimering (LPO) er, hvorfor det er vigtigt, og hvilke ting du bør skrue på, for at få mere effektive landingpages og dermed flere konverteringer.

Sammen med udgivelsen af infografikken får du en guide til landingpageoptimering på 39 sider. Denne hjælper dig videre med optimeringen af dine landingpages ved at komme ind på nogle af de vigtigste elementer, du bør optimere på, når du arbejder med LPO.

Husk, at landingpageoptimering er en disciplin, der hører under konverteringsoptimering (CRO). Det er en vigtig brik i optimeringen mod at få flere kunder, leads eller andet fra dit website, men ikke nødvendigvis hele historien. Læs mere om konverteringsoptimering her.

Vi giver dig den ultimative guide til at optimere dine landingpages. Guiden gennemgår bl.a. de otte mest givende steder at optimerer samt et helt afsnit omkring optimering af sider til Mobil. Download din Ultimative Guide til Landingpage optimerings her

Klik for at se Atcores infographic om landingpageoptimering i fuld størrelse

Vi giver dig den ultimative guide til at optimere dine landingpages. Guiden gennemgår bl.a. de otte mest givende steder at optimerer samt et helt afsnit omkring optimering af sider til Mobil. Download din Ultimative Guide til Landingpage optimerings her

Kilder og overvejelser

Selvom denne infographic hovedsaglig skal forklare, hvad landingpages er, beskriver den også, hvorfor det er vigtigt ved at gøre brug af en række tal. Her får du kilderne til de tal, vi har brugt.

• 8 sekunder er den tid din landingpage har til at overbevise brugeren

Der er ingen tvivl om, at jo hurtige den besøgende kan overbevises jo bedre. Det kritiske punkt ligger omkring de 10 sekunder. De 8 sekunder har vi beregnet ud fra research fra diverse blogs og udtalelser. Jo hurtigere du får grebet den besøgendes opmærksomhed, jo længere til vil denne person bruge på din landingpage. Se blandt andet artiklen fra Nielsen Norman Group.

• 80% er den tid en gns. besøgende bruger over folden

Dette tal er ligeledes taget fra NNGroup i denne artikel.

• 3% er konverteringsraten på en typisk landingpage

Tallet figurerer både på eMarketer, comScore og Fireclick.

Tallet er ikke hugget i sten. Det er et meget generelt tal der går igen og igen på diverse blogs, forums, i bøger mm. og har været grundlag for megen diskussion.

Det er ikke et tal hentet fra gennemsnitlig udregning af nogle konkrete tal. Der er ikke taget højde for produkt, incitament, optimeringer, tests, databaggrund eller typer af besøgende. Konverteringsrater varierer selvfølgelig fra landingpage til landingpage og sælger du is på nordpolen, er din konverteringsrate forventeligt noget lavere, end hvis du sælger is i sahara. At skabe en landingpage, der performer bedre end 3%, er ikke ment som et udgangspunkt og ej heller et målestok for succes.

Så hvorfor overhovedet oplyse et tal?

3% er et rigtig godt udgangspunkt som, der kan arbejdes videre med og illustrerer, at ingen landingpage udnytter sit fulde potentiale. Når alt kommer til alt, drejer det sig om at forbedre sin landingpage og skabe en bedre konverteringsrate. Hvis du sælger mere i dag end du gjorde i går, er du på rette vej. Intet er perfekt. Alt kan optimeres.

• Online handel mm.

Resten af vores tal er stort set brudstykker af en række rapporter omkring dansk forbrug på og brug af landingpages og websites. Herunder:

Danskernes brug af internettet fra FDIM [pdf]

Danskernes brug af internettet fra Danske Medier

Danmark i tal 2013 fra Danmarks Statistik og

Dansk e-handelsanalyse fra FDIH

• Den optimale berøringsflade til smartphones: 38x44px

Apple anbefaler en minimum størrelse på 44x44px (ifølge iPhone Human Interface Guidelines) men Microsofts anbefaler en berøringsflade på 34x34px. (Windows Phone UI Design and interaction guide). Vi har dog valgt at følge Angie Schottmuller, Director of Interactive Strategic Planning & Optimization hos Three Deep Marketing, der anbefaler en berøringsflade på ca. 38×44 px. Husk, at størrelsen kommer an på skærmens opløsning og dybde (såkaldt DPI – Dot Per Inch).

Om forfatteren

Søren Rud

Art Director

Søren Rud hører til Atcores CRO-team, der hjælper vores kunder med at optimere deres landingpages og websites, så de får flere besøgende til at blive kunder eller leads.
Se profil ›

Sådan skaber du en bedre konverterende landingpage [infographic]
4.67(93.33%) 21 votes

Tags: , , , ,

Kommentarer

  1. […] som følge af det stigende antal besøgende. Det er dog et mål i sig selv, at opnå en højere konverteringsrate på dine landingpages. Til at begynde med kan du fokusere på, hvordan du forbedrer din CTR fra din […]

Få den ultimative guide til Landingpage optimering

Vi giver dig den ultimative guide til at optimere dine landingpages. Guiden gennemgår bl.a. de otte mest givende steder at optimerer samt et helt afsnit omkring optimering af sider til Mobil.

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team