Infographic: Inbound vs. Outbound Marketing

inbound marketing infographic

(12) Kommentarer16. marts 2012 under Inbound Marketing, Infographics

Infographic: Inbound vs. Outbound Marketing
5(100%) 7 votes


Efter flere blogindlæg om Inbound Marketing har vi sammenflettet en infographic om emnet. Den viser i, hvorfor Inbound Marketing har haft så stor en tilstrømning, specielt blandt de mindre virksomheder.

Klik på billedet for at se vores infographic i fuld opløsning. Vil du bruge vores infographic på dit website? Det må du gerne, så længe du er flink at linke tilbage til os som kildehenvisning.

Klik for at se den større

Vi har ladet os inspirere af nogle af de statistikker, som vores kære venner fra HubSpot har samlet blandt deres virksomhedskunder på det amerikanske marked.

Vil du vide mere om Inbound Marketing, har vi skrevet et indlæg om hvad det er, og hvordan det kommer dig til gode. Du kan også se videoen hvor vi bl.a. forklarer, hvordan vi  bruger det hos Atcore.

Læs med og få de nyeste tal fra 2012, der viser hvorfor Inbound Marketing er så givende og værd at spendere flere af dine marketing ressourcer på.

Om forfatteren

Tobias

Inbound Copywriter

Tobias hjælper Inbound Teamet med grafik, at skrive blogindlæg og udforme infographics.
Se profil ›

Infographic: Inbound vs. Outbound Marketing
5(100%) 7 votes

Tags: , , , ,

Kommentarer

  1. Tobias siger: 16. marts 2012

    Hmmm. Det er vidst lige sort / hvidt nok. Du har stadig brug for outbound marketing, som I så fint kalder det, for at få fat i masserne og sprede et budskab. Inbound kan en masse ting, men er også både mere usikker og selektiv.

    Tror meget mere på et sammenspil mellem de to. Brug de traditionelle medier til at lokke folk til din facebook aktivitet …

    /tobias

  2. Jakob Evert siger: 16. marts 2012

    86% zapper væk når der kommer TV reklamer? Hmmm, hvem er kilden på de tal? Det fremgår ikke af bloggen I referere til? Evert

  3. Sebastian siger: 16. marts 2012

    Hej Tobias

    Jeg er som sådan ikke uenig i hvad du siger. TV, Radio, Print m.m. er gode til at skabe Reach, Awareness og Pushe en efterspørgelse. Og vi siger heller ikke, at TV m.m. ikke fungere til nogle ting.

    Men eftersom vi fokusere meget på at skabe størst mulig ROI, så gir det god mening at starte de steder, hvor vi får mest ud af vores marketing kroner, og derefter bygge videre på en kundes tiltag ud fra den betragtning, at vi tager trafikken fra de PULL relaterede aktiviteter vi kan lave først, og derefter bevæger os ud af en PUSH akse.

    Øget “Brand kendskab” og “Engagement” er ikke de vigtigste parametrer i vores effektmåling. Det er mere Reklamebureauernes effektmåling (hvor Engagement og Involvement er blevet de nye parametre, nu hvor Brand kendskab er røget lidt i skammekrogen :)).
    Vi arbejder tættere på Leadet eller Salget, og bygger dermed kampagner og tiltag op, der skal skabe kontinuerlig lead og kunde tilgang – og ikke “Bursts”.

    Konkret eksempel:
    Vi har en kunde der laver forskellige typer kampagne tiltag.

    Vi laver Pull kampagne aktiviteter der trækker ca. 5 mio. besøg til en kunde for et budget på ca. 5. mio kr., hvor vi med en rimelig god data-sikkerhed ved, at brugeren benytter deres tjeneste og køber deres produkter med en fornuftig Conversion Rate, hvormed vi kan beregne en Return On Adspend, ud fra de tiltag der bliver lavet.

    Kunden kører sideløbende en stor og flot PUSH kampagne inkl. medieindkøb (TV, Display osv.) for samme budget.

    Og selvom man kan sige at der har været ca 250.000 aktive brugere af kampagnen, med en høj Engagement, som i en TV verden ville svare til en meget høj værdi – så er kampagnen bundet op på et “Kreativt” univers, hvor vi ikke har sikkerhed for at brugerne nogensinde kommer til at benytte deres tjeneste på de områder, der skaber værdi for deres forretning. Ja, deres “kendskab grad” er gået op og der er sikkert også flere der har en mere positiv holdning til Brandet – men vi kan ikke måle en højere brug af tjenesten eller øget transaktioner fra kampagnen.

    Når det er sagt, så er jeg godt klar over tingene ikke er så sort/hvide. Vi kan jo f.eks. se en øget Brandet search trafik og Direct trafik, for de af vores kunder der kører høje tryk på TV. Vi kan også se, at flere der kører højt tryk på TV har en øget Conversion Rate, fordi brugerne får større tiltro til dem qua deres TV tilstedeværelse.
    Så som sagt, er jeg enig i, at man ikke kan skærer alting over én kam. Der er også de typer virksomheder (især FMCG), der egner sig bedre til de mere traditionelle PUSH strategier, end de her PULL strategier. Men ikke desto mindre, er vi af den holdning, at budgetterne kan skabe større og mere langsigtet effekt ved at lave Pull kampagner frem for Push kampagner og dermed forskellen mellem Inbound og Outbound 🙂

  4. Tobias siger: 16. marts 2012

    Hej Jakob

    Tallet du refererer til, er fra en artikel fra The Guardian skrevet i 2010: http://www.deloitte.com/view/en_GB/uk/industries/tmt/09dbdce6763aa210VgnVCM3000001c56f00aRCRD.htm der siger, at 86% skipper TV annoncer, hvis de kan komme til det.

  5. Jakob Evert siger: 17. marts 2012

    Hej Tobias,

    Jeg går ud fra at det er denne sætning du referere til:

    Of viewers watching pre-recorded television via their PVR, 86% reported that they always fast forward through the adverts.

    Den omhandler seere der har optaget et program og uden at vide det, forestiller jeg mig at det er forsvindende få seere der gør det, men det kunne da være spændende at se nogle tal på det. Jeg mener ikke at inbound marketing er dårligt, bestemt ikke, men de fleste virksomheder har efter min mening også behov for traditionel markedsførring.
    Vil du give mig medhold i at sætningen” 86% zapper væk når der er reklamer på TV” , burde hedde “86% af alle der ser et optaget program på tv zapper væk når der er reklamer”?
    Der er trods alt meget stor forskel.

    Evert

  6. Mikael Rieck siger: 19. marts 2012

    Det er en rigtig cool infographic I har fået lavet der og den giver et godt og forståeligt overblik.

    Jeg tænker bare på hvem målgruppen er og hvad i håber på at få dem til? Kunne I fortælle lidt mere om det?

    Mvh
    Mikael

    P.S. I mangler en “abonner på svar” knap.

  7. Sebastian siger: 19. marts 2012

    Hej Mikael

    Tak for din kommentar. Jeg sætter “Abonnér på svar” knap i næste release.

    Vores målgruppe er lidt forskellige:
    Vores primære målgruppe er CMO’s, E-commerce/online marketing ansvarlige, da det er dem, der skaber værdi her i forretningen 🙂

    Men en del af det vi skriver, er målrettet Early Adopters og Online Marketing communityet, da vi trods alt også er nørder omkring det vi laver, og gerne vil indgå i en dialog med resten af branchen. Det er en forholdsvis lille andel af CMO’s der deltager aktivt i denne type indlæg, eller for den sags skyld deler en infographic som denne.

    Formålet med vores infographic, videoer, cases, såvel som bloggen generelt, (og kommende ebooks), er at udbrede kendskabet til Atcore og til de discipliner, værktøjer og metoder vi sidder og arbejder med. Selvom mange af de marketingansvarlige derude ikke altid deltager lige meget i RT, Likes, Comments, m.m., så er vores feedback fra vores kunder, at mange af tingene vi skriver om uddanner, oplyser og deler viden med vores samarbejdspartnere og kunder.

  8. Mikael Rieck siger: 19. marts 2012

    Hej Sebastian,

    Grunden til mit spørgsmål var, at jeg ikke ved om ovenstående kan råbe nogen som helst op i den gruppe I gerne vil have fat i. Nu har I jo mere kontakt til disse mennesker end jeg har, men min fornemmelse har altid været, at de helst bliver ved at gøre som de altid har gjort.

    Bevæggrunden for det kan være mange. Måske man har nogle god aftaler, måske man helst ikke vil kunne måle effekten af arbejdet eller måske man bare ikke ved bedre. Den sidste tror (og håber) jeg dog ikke på er flertallet.

    Jeg tænker at den “bedste målgruppe” måtte være virksomhederne selv, så de kan kræve at få mere Inbound marketing og dermed en bedre og målbar ROI? Hvordan man råber dem op er så en anden snak 🙂

    Mht. online marketing community’et, så ved vi jo godt at ovenstående er korrekt ;o)

  9. Ninoslav siger: 20. marts 2012

    God infograph! – Er dog enig med Tobias.

    Det er klart at de nye medier har vundet over de traditionelle, og den største årsag er som I pænt skriver, at de er målbare og giver den største ROI, dog skal man ikke udelukke branding effekten af de traditionelle medier. I nævner meget om TV, men hvad med andre ting såsom at sponsorer en formel-1 bil, intelligent product placement (hvor produktet er en del af scriptet) etc. Begge medier når ind til forbrugerens ubevidsthed og er med til at gør at de f.eks. vælger Red Bull frem for Cult når de er nede i deres lokale 7-eleven….

    Min pointe er blot at branding / intelligent outbound virker i kombination med inbound. En af årsagerne til at ROI er så meget bedre på inbound er også at outboand medierne endnu ikke har sunket priserne tilstrækkeligt. 🙂

    I nævner også at “branding” er på vej ned, så synes jeg at I skal læse bogen BUYOLOGY af Martin Lindstrom, som er baseret på en neuromarketing-undersøgelse , der har varet tre år og kostet 7 mio $, og taget udgangspunkt i 2000 frivillige forsøgspersoner fra hele verden. Bogen giver en dybere forståelse af de dynamiske og overvejende ubevidste kræfter, der danner grundlag for vores beslutningstagning.

    Jeg sidder som E-commerce manager for en producent, og jubler over at inbound medierne er på vej frem, men kan samtidligt også regne ud at vores CPA nogle gange er lavere på messedeltagelse end den er på SEO, Content Marketing, Sociale medier etc.

    Inbound er vejen frem, men man kan ikke se på outbound som en djævle 🙂

    P.S. Det er klart at infographen ikke tilgodeser medier I ikke opererer med 😉

    Mvh

    Ninoslav

  10. Tobias Schäfer siger: 20. marts 2012

    Hej Jacob

    Du har en pointe, men jeg mener stadig, at tallet kan ses som et udtryk for mange folks medievaner.

    Jeg har som sådan aldrig været kritisk overfor Outbound medier som sådan, men jeg mener at det kræver væsentligt større indsats (både strategisk, konceptuelt og budgetmæssigt), at fange brugerens opmærksomhed gennem disse platforme.

    Jeg syntes også det er vigtigt, at pointere, at mange mindre virksomheder ikke har budgettet til de store landsdækkende tv-spots, og derfor vil få et større udbytte ved at være synlige for målgruppen gennem f.eks. Inbound Marketing.
    Den største stigning i Inbound Marketing budgetterne ses også hos de mindste virksomheder, hvor de store multinationale selskaber stadig har mulighed for at skabe helstøbte kampagner (for langt større beløb)

    @Ninoslav

    Jeg mener ikke jeg har skrevet at branding er på vej ned, tværtimod. Men jeg tror at man skal tænke i flere formater for at brande sin virksomhed, og som jeg skrev til Jacob, er det ikke alle virksomheder der har samme størrelse og identitet som Redbull. De sponsorerer jo ikke kun F1-bilerne, de ejer hele holdet og så er vi oppe i en helt anden kaliber ;).

    Det jeg forsøger at forklare er, at Inbound Marketing et stærkt værktøj til alle virksomheder, men især de mindre. Og jeg vil påstå at det er en overset strategi i forhold til dens ROI.
    Men jeg er enig i, at det ikke er den eneste vej til success, langt fra :).

    -Tobias

  11. Henrik Nørby siger: 7. april 2012

    Jeg synes som andre at det er lidt sort/hvidt, men alt i alt illustrerer det meget godt at den store forskel med sociale medier er at man pludselig kan få input tilbage fra sine kampagner. – Den store udfordring er imidlertid at håndtere det input uden at drukne i det – specielt for større virksomheder. Jeg kan ikke se at det skulle kræve større indsats at håndtere outbound marketing i forhold til inbound – tværtimod.

    Går diskussionen vedr. omkostninger måske i virkeligheden omkring hvor stort kundegrundlag man har ?

  12. Atcore infographics 2012 siger: 20. december 2012

    […] Inbound vs. Outbound Marketing […]

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team