Fremtidens SEO – det betyder Panda

(10) Kommentarer16. december 2011 under SEO

Fremtidens SEO – det betyder Panda
4.14(82.86%) 7 votes


Google er den største søgemaskine i Danmark, og organiske søgeresultater er i høj kurs hos mange virksomheder – med god grund. For at sikre at det altid er det mest relevante og interessante indhold, der ligger øverst, opdaterer Google løbende deres algoritme. Tidligere på året introducerede de en opdatering, bedre kendt som Panda.

Vores SEO specialist, Thomas Rode, gav en præsentation på 24:TUREN, hvor han fortalte om, hvordan man får success med SEO i fremtiden. Her kan du også få glæde af Thomas’ præsentation, hvor han også kommer ind på Panda opdateringen.

Hvis du vil være sikker på, at du har de basale ting på plads, har vi tidligere skrevet en guide til at komme godt i gang med SEO.

Om forfatteren

Denice Brun

Head of Marketing

Denice er Atcores Inbound Marketing Manager og blogger om nyheder indenfor online marketing, brugen af sociale medier, discipliner indenfor konverteringsoptimering og retention.
Se profil ›

Fremtidens SEO – det betyder Panda
4.14(82.86%) 7 votes

Tags: ,

Kommentarer

  1. Mofling siger: 19. december 2011

    Hvad med Caffeine og Freshness? De to seneste større opdateringer efter Panda. Freshness ranker nyeste indhold højere end gammelt, desuden tager den hensyn til brands og siterank i højere grad.

  2. Thomas Rode siger: 19. december 2011

    @Mofling:
    Du har helt ret, og der er naturligvis meget mere til søgemaskineoptimering, end vi lige nævner og kommer ind på i videoen. Har du lyst til at dele, hvordan du tager højde for Caffeine og Freshness i dit SEO arbejde?

    Jeg synes dog, at begge opdateringer du nævner netop understreger vores pointe, nemlig hvordan fokus fortsat vendes mere og mere fra klassisk søgemaskineoptimering og optimering mod Google placeringer, til generel online forretningsoptimering og alt hvad du sådan set foretager dig på nettet.

    Spørgsmålet er efterhånden, om det overhovedet giver mening at fokusere på placeringer i fremtiden? Bliver søgeresultater så personlige og så afhængige af hvad dine forbindelser på sociale netværk deler, at det ikke giver mening? Hvad tænker du?

  3. Sebastian siger: 19. december 2011

    Hej Mofling

    Tak for din kommentar.

    Caffeine updaten er en ældre update end Panda, tilbage fra August 2010.
    Caffeine optimerede den måde hvorpå Google crawler og indekserer indhold på, så de dels kunne indeksere indhold hurtigere, og dels bedre skelne relevans af indhold i et tids-perspektiv. Samtidigt blev søgeresultatet (SERP) mere dynamisk og hurtigere opdateret, hvilket resulterede i, at relevant indhold af nyere dato hurtigere kom med i søgeresultatet.

    Freshness updaten er en optimering af søgninger hvor “Nyhedsværdi er Relevant”, men kigger mere på søgningen end på indholdet, og ud fra søgningen bestemmer, hvorvidt nyhedsværdi er vigtig for relevansen af resultatet.

    Så du har ret Mofling – uden tvivl er Freshness (og Caffeine) opdateringer vigtige – for nogle medier mere end for andre – og noget som vi vil kigge på at lave noget mere uddybende omkring.

    Hvis man vil vide mere om Freshness opdateringen, kan man desuden læse på Googles egen Blog her:
    http://googleblog.blogspot.com/2011/11/giving-you-fresher-more-recent-search.html

  4. Mofling siger: 19. december 2011

    Jeg giver jer helt ret i at de betyder meget, det var derfor jeg nævnte dem. Det undrede mig bare at man kun præsenterede Pandaen. Som i siger bliver det relationer og indhold, der kommer til at sætte dagsordenen, fremfor mere eller mindre Black hat SEO med linkkataloger, linkfarms, tekster embedded i GIFér og andre ninjatricks.

    Indhold, Relationer, brand og current content.

    Ps jeg arbejder ikke med SEO, selv om jeg da har lavet en del tekster til SEO, jeg interesserer mig blot for emnet.

  5. […] Gik du glip af sidst Thomas talte om SEO? Se videoen om fremtidens SEO her. […]

  6. […] Se også sidste uges SEOnsdag om SEO vs. SEM, eller en tidligere video-indlæg med Thomas – Fremtidens SEO. […]

  7. […] Gik du glip af de tidligere SEOnsdage? I sidste uge handlede det om Duplicate Content og ugen inden det om sociale mediers indflydelse på SEO. I første uge så vi nærmere på SEO vs. SEM, og inden det kiggede vi på fremtidens SEO. […]

  8. […] Fremtidens SEO […]

  9. […] laver konstant disse opdateringer, men nogle viser sig mere indgribende end andre (Google Panda eksempelvis), og denne opdatering har også tegnet streger i sandet og er døbt Google […]

  10. […] benyttet sig af såkaldt “black-hat SEO” eller “negativ SEO”. Især har opdateringer som Panda og Penguin resulteret i, at mange websites er blevet straffet på baggrund af deres uetiske […]

Få vores gratis 42 siders guide til SEO

Hvor starter du, når du er på udkig efter et specifikt produkt, service eller virksomhed? Langt de fleste begynder deres søgen på Google.

Vi giver dig et indblik i, hvordan du bliver synlig på Google i de organiske søgeresultater og udnytter det store potentiale, Google giver, til at skabe opmærksomhed hos din målgruppe.

Hent din gratis guide

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team