Forbered din virksomhed til LinkedIn Showcase-sider

linkedin

Ingen kommentarer29. oktober 2014 under Inbound Marketing, LinkedIn, Sociale medier

Forbered din virksomhed til LinkedIn Showcase-sider
3.67(73.33%) 3 votes

I april 2014 afskaffede LinkedIn muligheden for at fremhæve ‘Produkter & services’ på virksomhedssider. Det vil sige, at du ikke længere kan beskrive dine produkter eller ydelser på et separat faneblad sammen med eventuelle anbefalinger fra dine kunder. I stedet er LinkedIn kommet med et nyt tiltag – Showcase-sider eller fremvisningssider, hvis du benytter dig af LinkedIn på dansk.

Intentionen med fremvisningssider er at skabe en mere effektiv løsning for virksomhederne til promovering af deres produkter og ydelser. Samtidig bliver det lettere for dine følgere, at få segmenterede opdateringer om det produkt, de finder relevant.

Hvad er en fremvisningsside

En fremvisningsside er en underside til din virksomhedsside på LinkedIn, som du kan navngive efter en given ydelse, produkt, afdeling mm. Din(e) fremvisningssider fungerer stort set på samme måde som din virksomhedsside – dvs. dine interessenter kan også følge dine fremvisningssider, ligesom de følger din virksomheds side.

showcase-linkedin-blog

Eksempelvis, ønsker du at læse om en case eller indlæg om konverteringsoptimering fra Atcore på LinkedIn, kan du vælge at følge Convert fremvisningssiden.

Forskellen på en virksomhedsside og en fremvisningsside

Der er enkelte forskelle på LinkedIns virksomhedsside og fremvisningsside.

  • Coverbilledet på fremvisningssiden er større end på din virksomhedsside. Dermed har du muligheden for at illustrere, hvad din(e) fremvisningssider handler om. Ofte siger billeder mere end ord, og de er rigtig gode som blikfang.
  • På din virksomhedsside er der kun en stream-kolonne hele vejen ned, men på fremvisningssiden er den delt op i to kolonner – ligesom vi kender det fra eksempelvis avis-formatet.
  • Fremvisningssider og virksomhedssiden kører separat indsigt, og dermed kan du opnå relevant statistik på dine services eller produkter.
  • Alle dine fremvisningssider linker tilbage til din virksomhedsside.
  • Dine ansattes LinkedIn-profiler bliver ikke associeret med dine fremvisningssider, som de gør med din virksomhedsside – f.eks. ved en søgning.
  • Du kan maksimalt oprette 10 fremvisningssider pr. virksomhedsside.

Sådan kommer du i gang med dine fremvisningssider

Når du er inde på din virksomhedsside, går du op i højre hjørne under rediger og klikker ‘Opret en fremvisningsside’. Derefter kommer en boks frem, som du navngiver samt tilføjer dine administratorer til siden. Når du har trykket ‘Opret side’, er du klar til at udfylde din fremvisningsside med informationer.

createshowcase-blog
Når du beskriver din fremvisningsside, skal du være opmærksom på at teksten maksimalt må være 200 tegn lang. Det er derfor vigtigt, at den opsummerer, hvad din side handler om – kort og præcist.

Gør kunsten efter – få inspiration fra Adobe og Microsoft

Et par eksempler på virksomheder som benytter sig af fremvisningssider er Adobe og Microsoft. Adobe og Microsoft var nogle af de første til at oprette fremvisningssider og har haft stor succes. Microsoft har præsteret at have omkring 20.000 følgere på deres Office fremvisningsside. Derudover blev Adobe kåret i 2013 som årets LinkedIn virksomhedsside for bl.a. at benytte sig af fremvissningssider til deres forskellige produkter. Kunne din virksomhedsside trænge til et løft på LinkedIn, er der inspiration at hente hos både Adobe og Microsoft.

Til at starte med kan det være en god idé at lave en plan over, hvad din virksomhed vil benytte disse fremvisningssider til og hvilket indhold, du vil lægge op – på den måde får du overblik fra starten. Held og lykke med dine første Showcase-sider!

Om forfatteren

Bettina Madselius Petersen

Inbound Marketing Coordinator


Se profil ›

Forbered din virksomhed til LinkedIn Showcase-sider
3.67(73.33%) 3 votes

Tags: , , ,

Der er lukket for kommentarer.

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team