Få styr på Twitter med vores 10 bedste blogindlæg

Ingen kommentarer27. november 2012 under Sociale medier, Twitter

Få styr på Twitter med vores 10 bedste blogindlæg
5(100%) 1 votes


Twitter har fyldt meget i vores blogindlæg det seneste år. Grunden til dette er, udover at vi på Atcore elsker Twitter og dets muligheder for virksomheder, at vi netop har udgivet bogen: “Twitter for virksomheder“. Det seneste år, jeg har brugt i selskab med at skrive bogen, har det derfor været naturligt, at jeg har været inspireret til at skrive om Twitter.

Derfor har jeg her samlet en lille “greatest hits”, til din orientering, som indeholder alt fra strategi, planlægning, gode råd, værktøjer, tutorials, video og infographic.

Man kan ikke vove at påstå, at danskere ikke kan lide sociale netværk. Over tre millioner danskere har en profil på Facebook – og selvom kun lidt over 115.000 danskere har en profil på Twitter – er det værd at tjekke mediet ud. Twitter er i vækst, og der er en række fordele for virksomheden som bruger tid til at sætte sig ind i Twitter. Læs mere om en række fordele i dette blogindlæg.

Er statusopdateringen på Twitter det samme som på Facebook? Hvorfor skal man holde sig under 140 tegn? Hvor ofte skal man twitte? Jeg bliver tit spurgt til råds om Twitter – enten spørgsmål, der vedrører, hvordan man kommer på Twitter eller spørgsmål, der handler om, hvordan man kommer videre derfra. I dette blogindlæg svarer jeg på de 10 oftest stillede  spørgsmål.

Man kan nemt føle sig tabt bag en vogn på Twitter, når der i flæng bliver skrevet forkortelser, brugt #, og nævnt folk. Hvornår skal man bruge forkortelser, hvorfor bruger folk hash tag (#), hvornår nævner man nogen og hvorfor? I dette blogindlæg slår jeg tweets i smadder, og analyserer dem – så du kan får styr på twitterlingo én gang for alle.

Når en virksomhed starter ud på Twitter, og måske endda har leget med det i et stykke tid, er det en god idé at lægge en strategi for tilstedeværelsen på Twitter. Følgende har jeg samlet fem spørgsmål, jeg mener er essentielle overvejelser i, hvordan man ønsker at håndtere mediet.

At følge folk og se deres tweets i Twitterstrømmen er en god ting – men for at du kan føre værdifulde samtaler, har du brug for, at andre også følger dig og ser dine tweets. Det er vigtigt at have følgere – de udgør dit netværk på Twitter, og det er dem, der kommer til at se dine tweets. I dette blogindlæg giver jeg dig 10 tips til, hvordan du får flere følgere på Twitter.

Vidste du, at der findes utallige muligheder for at skabe trafik til dit site fra Twitter, uden af fylde nyhedsstrømmen med gode, spændende, men også kedelige og sommetider upersonlige links? I dette blogindlæg får du fem forslag til at skabe trafik til dit site fra Twitter.

Automatisering af feeds betyder, at hvis du eksempelvis skriver på Twitter, bliver det også udgivet direkte på Facebook (og omvendt).  På den måde kan virksomheden have en tilstedeværelse på medierne, virke engageret (uden egentlig at være det) og bruge tid på andre arbejdsopgaver. Men der er en masse farer ved denne form for automatisering. I dette blogindlæg bliver du klogere på hvad du skal passe på, og hvordan du gør – hvis du vælger at gøre brug af automatisering mellem to sociale medier.

Har du prøvet at være på Twitter, hvor folk skriver ord eller sætninger efter tegnet #? Har du undret dig over, hvad det er, og hvad det gør, og hvordan du selv kommer i gang med det? Her kan du læse mere om det, og hvordan du faktisk kan inkorporere og effektiviserer det i din markedsføring på Twitter.

I april i år udgav vi denne flotte infographic om danske brugere på Twitter. På det tidspunkt var der 70.000 danske brugere på Twitter, men i dag er der over 115.000. Se de mange statistikker og tal og bliv klogere på bl.a. kønsfordeling, mest brugte hashtags, og de virksomheder som har flest følgere.

I denne video giver Denice tips til, hvad du skal gøre, og hvad du skal holde dig fra, når du twitter på vegne af en virksomhed. Hør bl.a. hvad du skal twitte, til hvem du skal twitte, og hvad indeholdet af dine tweets bør bestå af. Du får at vide, hvad du skal dele, og hvad du ikke skal tale om, og hvad du for alt i verden skal passe på med.

 

“Twitter for virksomheder” er en e-bog, der er skrevet til dig, der arbejder med marketing i virksomheder (inklusiv virksomhedsejere), og som kender til Facebook og måske allerede er på Twitter, men ikke helt ved, hvad du skal. Du kan købe “Twitter for virksomheder” her

 

Følg @atcore

Om forfatteren

Martine Gjede

Social Marketing Manager

Martine er Atcores Social Marketing Manager og blogger om alt indenfor sociale medier, bl.a. nyheder, værktøjer og brugen af sociale medier, og hvordan det kan gavne din forretning.
Se profil ›

Få styr på Twitter med vores 10 bedste blogindlæg
5(100%) 1 votes

Der er lukket for kommentarer.

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team