Få styr på segmentering og indsigter med det nye design på LinkedIn

Glad kunde

(2) Kommentarer15. oktober 2012 under Allgemein, LinkedIn, Sociale medier

Få styr på segmentering og indsigter med det nye design på LinkedIn
4.67(93.33%) 6 votes


For godt en måned siden rullede LinkedIn ud med det nye design for virksomhedssiderne. Det nye design giver flere muligheder for virksomheder til at profilere sig. Der er som sådan ikke kommet nye ting, som du skal tage stilling til. Det eneste, du skal vende dig til, er en lidt anderledes navigation i et mere lækkert layout. Segmentering af målgruppe og indsigter er blevet meget mere fremtrædende. Funktionerne har sådan set hele tiden været der, de har bare ikke være særlige synlige. Faktisk har de været gemt væk i en sådan grad, at mange slet ikke er klar over, at funktionerne eksisterer. I dette blogindlæg vil jeg gennemgå segmentering og indsigter, hvordan det fungerer, og hvor du finder dem i det nye layout.

Udsend opdateringer til en specifik målgruppe

Når du skriver og deler links i dine opdateringer, har du mulighed for at vælge, om du vil dele med “alle følgere” eller “målgruppe” (en bestemt mængde der udgør “alle følgere”) alt efter hvilken type opdatering, det er. Hvis du vælger, at du gerne vil dele med en specifik “målgruppe” og altså trykker på denne mulighed, popper der en ny detaljeret box op på din skærm.

 

Her har du mulighed for at vælge karakteristika for gruppen. Du kan bladre igennem fem forskellige faner:

Virksomhedsstørrelse

Branche (såsom landbrug, finans, jura)

Funktion (fx rådgivning, forretningsudvikling)

Anciennitet (som senior, afdelingsleder, ejer)

Geografi

Når du segmenterer, skal du vide, at du kan vælge virksomhedens ansatte til og fra. Det vil sige, hvorvidt dine medarbejdere skal indgå i målgruppen og dermed modtage opdateringen i strømmen af opdateringer på startsiden hos de personlige profiler. Hvis du altså ikke ønsker, at din opdatering skal ramme ansatte i virksomheden, skal du derfor klikke dette fra. 

Efterhånden som du begynder at vælge de forskellige muligheder, når du sammensætter målgruppen, vil du se helt præcist, hvor mange medlemmer, du vil ramme med din opdatering. Læg også mærke til når du begynder at vælge, at din opdatering skal ramme mindst 100 følgere.

I eksemplet til venstre kan du se, at jeg har valgt at Atcores opdatering skal nå ud til medlemmer, der følger os, og som arbejder med kvægbrug, fiskeri eller byggemateriale. Men der brokker LinkedIn sig, idet der kun er en følger, der opfylder en af kravene.

Efter du har skrevet og udgivet din opdatering, vil du i løbet af en dag kunne se et par målinger under din opdateringer skrevet i gråt. Tallene fortæller dig engagement med dit indhold:

 

  • Antal gange der er blevet klikket
  • Antal gange opdateringen er blevet vist på LinkedIn
  • Antal gange hvor det link, du har vedhæftet i opdateringen har modtaget klik på LinkedIn
  • Antal gange i procent, hvor brugere har foretaget handlinger (såsom klikket, “liket” eller synes godt om, kommenteret eller delt) i forbindelse med den specifikke opdatering.

Få overblik over dine følgere

 

Oppe i menufeltet vil du se en fane, der hedder indsigt. Denne fane indeholder faktisk tre forskellige indsigter:

  • Medarbejderindsigt
  • Følgerindsigt
  • Sideindsigt

Medarbejderindsigt er den første side, du kommer til, når du klikker på “indsigt”. Men for at komme til de andre indsigts-sider, skal du op i menubaren til højre og trykke på knappen “administrationsværktøjer”. Start med at vælge “følgerindsigt”. Når du kommer til denne side, vil du se en oversigt over dine følgere. Du vil også se engagement på din opdateringer, hvor meget og hurtigt din virksomhedsprofil vokser og meget andet. Du vil med andre ord, have tilgang til statistikker, der vil give dig en dybere indsigt i medlemmernes engagement med din virksomhed:

  •  Følgerdemografi

Under følgerdemografi kan du se information om dine følgere. Hvilken branche kommer de eksempelvis fra? Hvad er deres anciennitet? Hvor bor de? Hvor stor er den virksomhed, de arbejder i?

  • Engagement

Du kan også se en statistisk oversigt over engagement i virksomhedsopdateringerne. Her kan du vælge mellem klik, “likes” eller synes godt om, og delte emner.

  • Visninger af virksomhedsopdateringer

Denne graf viser stigning og fald i opdateringer i en periode på fem til seks måneder ad gangen.

  • Seneste følgere

Her ser du en oversigt over de seneste følgere og ser altså deres profilbilleder. Herfra kan du også se, hvordan du personligt er linket til dem (om det er i 1., 2. eller 3. led). Hvis du trykker på linket “se flere”, vil du få vist en samlet oversigt over alle, der følger virksomheden.

  • Medlemmer, der følger

Her ser du en graf over stigning og fald af følgerantal i en periode på fem til seks måneder ad gangen.

  • Nye følgere

Dette søjlediagram viser antal af nye følgere pr. måned.

Sideindsigt

Sideindsigt minder meget om følgerindsigt.

  • Sidevisning
Denne graf viser, hvor mange antal gange din side er blevet vist over en periode af fem eller seks måneder ad gangen. Du vil se de samme faner, som du finder oppe i menuen, og udfra dem, kan du altså se, hvor mange visninger de enkelte sider har fået, og få et samlet tal i “alle”.
  • Demografi af besøgende på siden
Denne viser dig demografi over besøgende på siden, delt op i anciennitet, branche, funktion, område, virksomhedsstørrelse og medarbejder.
  • Unikke besøgende
Denne viser dig en oversigt over unikke besøgende, igen fordelt enkeltvis på siderne og en samlet oversigt på “alle”.
  • Sidens produkter og tjenester

Denne er en oversigt over, hvor mange klik dine produkter eller tjenester har fået.

Det nye design giver dig et bedre overblik over allerede eksisterende funktioner (plus at der også er kommet et par nye tilføjelser). Her gennemgik jeg blot noget af det, men hvis der er ting, du har oplevet, at der er kommet bedre indblik i med det nye design, må du meget gerne dele det med os!

Om forfatteren

Martine Gjede

Social Marketing Manager

Martine er Atcores Social Marketing Manager og blogger om alt indenfor sociale medier, bl.a. nyheder, værktøjer og brugen af sociale medier, og hvordan det kan gavne din forretning.
Se profil ›

Få styr på segmentering og indsigter med det nye design på LinkedIn
4.67(93.33%) 6 votes

Tags: , , , , , ,

Kommentarer

  1. Jacob siger: 23. oktober 2012

    Godt skrevet, Martine. 🙂

    • Martine siger: 24. oktober 2012

      Tak Jacob 🙂

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team