Få øget rækkevidde på dine søgeannoncer med AdWords opdatering

AdWords - thumb

Ingen kommentarer13. januar 2014 under AdWords, SEM

Få øget rækkevidde på dine søgeannoncer med AdWords opdatering
5(100%) 3 votes

Google lancerede i slutningen af 2013 en ny opdatering til målretningsfunktionaliteten i AdWords. Opdateringen giver dine annoncer en øget rækkevidde ved at inkludere dem i internationale søgninger, hvor de tidligere ikke blev vist.

 

Målret dine annoncer efter placering

Den funktion, der er blevet opdateret, er annonceværktøjet målret efter placering i AdWords. Med målret efter placering har du mulighed for, at få vist dine annoncer efter en geografisk placering, du selv vælger. Det kan fx være lande, områder inden for et land, en radius omkring en bestemt placering eller placeringsgrupper.

 På den måde kan du fokusere din annoncering efter de områder, hvor de rette kunder befinder sig, eller begrænse den i de områder, hvor du har færre potentielle kunder. Derved opnår du en højere ROI.

Få vist dine annoncer internationalt

Tidligere, når du målrettede dine annoncer efter geografisk placering, var det kun folk fra samme land, der kunne se dine annoncer. Det vil sige, at annoncer målrettet til København kun kunne ses af personer, der søgte via Google.dk eller via Google.com fra Danmark. Dette har nu ændret sig, så dine annoncer også kan vises internationalt – fx af en person fra Tyskland som leder efter hoteller i København.

Dette betyder, at du skal overveje, om nogle af dine annoncer har brug for en sprogændring fra dansk til eksempelvis engelsk eller tysk, så de er tilpasset en international målgruppe.

Sådan aktiveres ændringen

Langt de fleste annoncører behøver ikke at gøre noget, for at deres annoncer får en øget rækkevidde. Ændringen er implementeret automatisk på kampagner, der i forvejen er målrettet mod geografisk placering. Dette betyder, at alle indstillinger, du tidligere har lavet, forbliver intakte.

Den eneste ændring er således, at din målretning har fået internationalt potentiale. Derfor vil nogle annoncører også se en stigning i visningsvolumen, da annoncerne når ud til områder, de ikke tidligere kunne vises til.

Du har dog stadig mulighed for at indsnævre visningen af dine annoncer via avancerede placeringsmuligheder. Herved kan du ekskludere annoncer fra en bestemt geografisk placering, hvis du ikke vil have dem vist i nogle specifikke regioner.

Her skal du være opmærksom

Hvis du annoncerer for produkter, der fx har et modelnummer – det kunne være hårde hvidevarer – risikerer du, at dine annoncer bliver vist i udlandet, når folk søger efter en specifik vaskemaskine, selvom du måske kun sælger i Danmark. Dette bevirker, at din click-through-rate falder, hvis folk klikker på dine annoncer og efterfølgende finder ud af, at din side var irrelevant for dem. Derved rangerer Google din side som værende mindre relevant, og din annoncepris stiger.

Derfor skal du benytte dig af online annoncering

Med AdWords nye opdatering får du mulighed for at nå endnu længere ud end tidligere. Dette er især fordelagtigt for virksomheder, der udbyder produkter eller services, som er interessante for folk i udlandet. Dette gælder bl.a. forretninger baseret på turisme som fx hoteller, restauranter osv. Disse opdateringer til målretning efter placering gør det lettere for potentielle kunder at finde din virksomhed, og lettere for dig at komme i kontakt med dem – uanset hvor de søger.

Hvis du ikke allerede benytter dig af online annoncering – enten via søgenetværket eller googles display-netværk – er der hermed kommet endnu en grund til at komme i gang.

Har du brug for hjælp til at komme i gang med annoncering via AdWords, er vi certificerede specialister hos Atcore. Hør, om vi kan hjælpe dig ved at ringe til 6060 4444 eller skrive til hej@atcore.dk.

Om forfatteren

Tobias

Inbound Copywriter

Tobias hjælper Inbound Teamet med grafik, at skrive blogindlæg og udforme infographics.
Se profil ›

Få øget rækkevidde på dine søgeannoncer med AdWords opdatering
5(100%) 3 votes

Tags: , , ,

Der er lukket for kommentarer.

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team