Do’s & Don’ts på Facebook

video blog

(5) Kommentarer3. februar 2012 under Facebook, Sociale medier

Do’s & Don’ts på Facebook
5(100%) 4 votes


Som en del af vores miniserie om, hvad du bør og ikke bør gøre på de mest populære sociale medier i Danmark, kigger jeg i denne uges video nærmere på Facebook.

Videoen er henvendt til virksomheder med en tilstedeværelse på Facebook. Hvis I er flere om at administrere siden, kan den fungere som et start-værktøj til at skabe nogle retningslinier til, hvordan man opfører sig på Facebook i virksomhedens navn. Er I endnu ikke repræsenteret på Facebook? Her er 10 trin til at skabe din egen Facebook fanside.

Har du fået Timeline endnu? Vi har også skrevet et indlæg om, hvad det nye layout betyder for dig som virksomhed, og vil du have styr på Facebooks konkurrenceregler, har vi også et indlæg om det.

Missede du forresten videobloggen om Do’s & Don’ts på Twitter?

 

Om forfatteren

Denice Brun

Head of Marketing

Denice er Atcores Inbound Marketing Manager og blogger om nyheder indenfor online marketing, brugen af sociale medier, discipliner indenfor konverteringsoptimering og retention.
Se profil ›

Do’s & Don’ts på Facebook
5(100%) 4 votes

Tags: , , , , ,

Kommentarer

  1. Ulrik siger: 3. februar 2012

    5 likes på post uden video, 4 likes på den med video?
    Det er da ikke en bedre interaktion på en post.

    Her er et par insights fra min branche (web analyse).

    1. En tilbudspost med 1 billede og meget tekst giver færre likes og clicks end en post med 3 billeder og mindre tekst.
    2. Target dine fans med ads. Fans har en 7 gange så høj CTR% på ads.
    3. Led dine fans til din FB side ikke din webside.
    4. Folk over 35 klikker dobbelt så ofte som flok under 35.
    5. Byg apps til at engagere dine fans. Content har en ret kort levetid på Facebook.
    6. Mål på dine apps, ads og sider. Så ved du hvad der virker.
    7. 75% af folk bliver fans pga brand invites, 59% pga venner som er fans og 39% gennem search.
    8. Hvis du har under 10.000 fans ses dine posts i gennemsnit af 9.38% af dine fans dagligt, hvis du har over 1.000.000 fans ses de af i gennemsnit 2,73%.
    9. 84% af alle fans er allerede kunder hos dit brand
    10. 83% ønsker tilbud eller fordele ved at være fans
    11. 36% køber mere efter at være blevet fan.
    12. Facebook commerce forventes at stige fra 5Mia$ i 2011 til 30+Mia$ i 2015. Det er tid til at tænke Facebook stores.
    13. Webtrends leverer et gratis værktøj: social.webtrends.com samt Hoverstats, som bl.a. Coca Cola bruger globalt (de bruger så den betalte udgave med unlimited apps og ads). Her kan du bygge apps via drag and drop som er tagget op for dig og se hvor godt de virker på din side. Du kan ligeledes se hvordan din side performer, administrere din side og se hvor godt hver af dine posts performer i forhold til gennemsnittet af posts.

    Håber I kan bruge det til noget 🙂

  2. Denice siger: 3. februar 2012

    Hej Ulrik.

    Tak for dine statistikker. Jeg vil dog gerne tilføje at det ville være knap så fordelagtigt kun at måle på likes. Der er mange flere faktorer der spiller ind – vores seneste video har f.eks. også 5 likes og står de så lige? Rich media er vigtigt, men jeg synes også at jeg lægger tydelig vægt på vigtigheden af indholdet 🙂

    Der er flere af dine punkter jeg er uenig i, men det er en laaang snak og en diskussion der altid vil ende i at vi må blive enige i at være uenige 😉 Et eksempel herpå er, at jeg er uenig i, hvorvidt man skal lede sine fans (eller kunder – hvad du nu vil kalde det) hen til din Facebook side, fremfor dit eget website. Det kommer helt an på endemålet, men som udgangspunkt vil jeg mene at det på sigt er langt bedre at få folk hen på dit eget site, hvor DU indhenter information om dem i stedet for Facebook. Dette kræver naturligvis samtidig at dit site er opsat til at indsamle information om dine besøgende, f.eks. via Google Analytics, og at du har kompetencerne til at analysere denne viden.

    \\ Denice

  3. […] du også set videoindlæggene om Twitter og Facebook? Tweet 7787 5/5(100%) 4votes Thanks! An error […]

  4. […] Facebook […]

  5. Jari Pedersen siger: 8. oktober 2014

    Hej Denice,

    Jeg har brugt nogen tid nu her på at finde ud af, om det er muligt at undersøge ordet “teambuilding” hvor tit facebook bruger søger på det ord? da vi her i virksomheden ikke er sikker på om vi skal markedsfører os på facebook? Kan du svare mig på det?

    Venlig hilsen
    Jari Pedersen

62 sider Guide om at skabe værdi på Facebook

Der er over 3 mio. danskere på Facebook, så der er gode muligheder, for at få din målgruppe i tale. Hent vores 62 sider guide om, hvordan Facebook Timeline kan skabe værdi for din virksomhed her.

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team