Do’s and Dont’s på Twitter

(5) Kommentarer20. januar 2012 under Sociale medier, Twitter

Do’s and Dont’s på Twitter
5(100%) 3 votes


Vi har lavet en miniserie omkring, hvad du bør gøre, og hvad du bør lade være med på de mest populære sociale medier i Danmark.
Vi lægger ud ved at kigge nærmere på Twitter i videoen nedenfor.

Hvis du vil vide mere om Twitter har vi lavet 10 trin til at komme hurtigt og godt i gang med Twitter. Du kan også læse, hvorfor du bør genoveje automatisering.

Video transskription

Hej og velkommen til dagens videoblog fra Atcore. Mit navn er Denice Brun og jeg er Atcores Inbound Marketing Manager.

I dag taler vi om sociale medier fra Atcores Inbound Marketing hjul og dagens indlæg handler om Twitter. Der er nogle ting, som man skal gøre, og man skal lade være med at gøre på sociale medier. Twitter har omkring 55.000 danske brugere. Det er en fordobling af sidste år og det vil sige, at det er endelig ved at vinde ind på det danske marked.

Der er nogle fordele ved Twitter, men det er vigtigt, at man ved, hvad man skal bruge det til.

Personligt bruger jeg det til at få en masse inspiration. Det er en rigtig god inspirationskilde. Professionelt bruger vi det både til at dele indhold, men også til at blive inspireret og se, hvad der foregår i branchen. Der er dog nogle ting man skal gøre og ikke skal gøre.

Jeg vil lægge ud med de ting, som du SKAL gøre.

  1. Du skal twitte. Det er det mest essentielle ved hele Twitter. Det er at dele indhold og dele spændende indhold, ting som du synes er interessant, og i Twitters tilfælde er det vigtigt, at du deler om ting som er relevant for netop din branche, eller det din virksomhed laver.
  2. Du skal Retweete. Du vil opleve at jo mere du Retweeter andre menneskers indhold, jo mere motiverede er de til også at Retweet’e dit indhold og dermed sprede dit budskab.
  3. Så er det en rigtig god idé at Live-tweete. At Live-tweete er eksemepelvis at twitte omkring de ting, der bliver sagt, hvis du sidder til et event eller seminar. Et sådan Tweet har som regel også et hashtag, som jeg vil vende tilbage til.
  4. Du skal nævne folk med en @ mention, som man kalder det på Twitter. Det skal du fordi, det er din måde at kommunikere med andre, når du skriver beskeder. Det kan også være at du vil have, at den her person skal se en specifik besked.
  5. Du skal bruge hastag, hvilket er din måde at kategorisere dine Tweets. Hvis du synes noget er sjovt, kan du hastagge dem med #sjovt eller #fun, hvis du skriver på engelsk. Hvis beskeden har noget at gøre med Inbound Marketing, kan du hastagge med det. Det er en måde at vise dit netværk, hvad dine Tweets handler om.
  6. Der er kommet nogle nye funktoner i løbet af 2011, der gør, at du nu kan dele dine billeder og tilføje din location. Du kan også dele videoer som kan afspilles inden i Twitters eget miljø. Det er altså ikke videoer, som linker ud, men som andre rent faktisk kan afspille på Twitter.

Der er også nogle ting, som du skal lade være med at gøre.

  1. Det er rigtig dårlig stil at skændes på Twitter. Mudderlast er der ikke nogen, der gider at kigge på. Det kan være sjovt for nogle mennesker at se på det, men det er hverken sjovt for dig selv eller dem du skændes med, hvorfor du bør lade være. Det er en dårlig idé.
  2. Drop salgssnakken. Jeg kan godt forstå at du gerne vil bruge Twitter som en markedsføringskanal og at du gerne vil sælge, men det er ikke en typisk salgskanal. Det er fint nok at komme med gode tilbud, men så lad den ligge dér. Folk gider ikke at høre om det.
  3. Det er vigtigt ikke at være upersonlig. Tal derfor med et almindeligt sprog og drop business jargonen. Bare tal i et helt almindeligt sprog.
  4. Lad være med at brug Autotweets. Hvis du sidder på en anden kanal end Twitter kan du få den til at lave et automatisk tweet. Det kan godt være en god idé, men der er nogle ting som kan gå tabt på tværs af kanaler. Der er nogle undtagelser, men som udgangspunkt er det en dårlig idé. Vi har skrevet et blogindlæg om det, som jeg linker til nedenunder videoen.  
  5. Spam! Det gælder mere eller mindre alle kanaler; lad være med at spamme. Lad være med at fylde folks Twitter nyhedsstrøm udelukkende med dine egne Tweets. Gør du det alligevel, bliver du set – men højest sandsynligt også unfollowed. Twitter er den kanal der er mindst følsom overfor spam, men vær alligevel lidt påpasselig med det.

Hvis du har lyst til at vide mere om dagens emne, kan du klikke på links’ne i beskrivelsen under videoen. Vi håber at du har lyst til at se med næste gang.

“Twitter for virksomheder” er en e-bog, der er skrevet til dig, der arbejder med marketing i virksomheder (inklusiv virksomhedsejere), og som kender til Facebook og måske allerede er på Twitter, men ikke helt ved, hvad du skal. Du kan købe “Twitter for virksomheder” her

Om forfatteren

Denice Brun

Head of Marketing

Denice er Atcores Inbound Marketing Manager og blogger om nyheder indenfor online marketing, brugen af sociale medier, discipliner indenfor konverteringsoptimering og retention.
Se profil ›

Do’s and Dont’s på Twitter
5(100%) 3 votes

Kommentarer

  1. Linkedin Do's & Don'ts siger: 17. februar 2012

    […] du også set videoindlæggene om Twitter og Facebook? Tweet 7787 Hvad syntes du? Giv os en rating! Thanks! An error […]

  2. […] Twitter […]

  3. Har du styr på din twetiquette? siger: 30. maj 2012

    […] indikerer, at danskere er begyndt at få øjnene op for mediets muligheder. Vi har tidligere lavet en video, der handler om do’s and dont’s på Twitter – som handler om, hvad der er en god ide at gøre, når man er på Twitter – og hvad du […]

  4. […] Missede du forresten videobloggen om Do’s & Don’ts på Twitter? […]

  5. […] 10. Video: Do’s and dont’s på Twitter […]

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team