Derfor skal du (også) annoncere på Bing og Yahoo

(6) Kommentarer8. januar 2013 under AdWords, SEM

Derfor skal du (også) annoncere på Bing og Yahoo
4.33(86.67%) 6 votes

Bing & Yahoo – Gider jeg?

Bruger du udelukkende Google AdWords i din betalte annoncering, eller arbejder du også med Bing Ads?

Jeg har altid arbejdet med Yahoo/Bing som en betalt annonceringskanal, da der altid har været ”lavthængende frugter”, jeg ikke har kunne sige nej til.

Det har dog ikke altid været med et smil på læben at jeg har lavet disse kampagner. Der har nemlig stort set altid været et bøvl at oprette noget på Yahoo. Også selvom at de har haft en ”Editor” (ala AdWords Editoren).

Nye muligheder

Nu er Yahoo annonceringen ”flettet” sammen med Bing Ads og det er jeg personligt meget taknemlig for – på visse områder.

Men lad os se lidt på det nye interface, der kommer med Bing Ads og var der ikke også noget med nogle ”lavthængende frugter”? Det kan du tro. Lad os kigge på sagerne.

Det, der tidligere var mit problem med Yahoo kampagnerne, var, at jeg syntes, det var bøvlet at sætte op. Der var godt nok en Yahoo Editor, men der var altid en masse, der ikke lige fungerede, samtidigt med at Yahoo Editoren arbejdede rigtig langsomt. Derudover skulle du kun have én matchtype i Yahoo, teksterne var anderledes, og der var bare ikke de samme muligheder i Editoren som i AdWords Editoren, der hjælper rigtig meget.

Alt dette er blevet meget nemmere nu i Bing Ads. Bing har en mulighed, der hedder Import from Google AdWords og den fungerer rigtig godt.  

Du klikker bare på fanen, og Bing Ads tager dig hurtigt og nemt gennem nogle få trin, og så er du kørende.

Der er en enkelt ting, du skal være opmærksom på: Har du en eksisterende konto, der er blevet tilknyttet Bing Ads fra Yahoo, er din konto højt sandsynligt sat op i Euro. Så når du importerer din/dine AdWords konti med danske klikpriser, vil de være i Euro i Bing. Der skal du efterfølgende ind og rette max klikpriser manuelt.

Derudover er det blever super nemt at oprette og komme i gang med Bing Ads (der, skal jeg lige sige, også vil blive vist på Yahoo), men hvorfor skal du bruge tid på det? Er alle brugerne ikke på Google?

Stort set, men ikke dem alle sammen, og nu hvor Bing har gjort det nemt at ”overføre” dine AdWords konti, kan du ligeså godt få det hele med.

Resultat

Jeg har sammenlignet 5 af mine Bing Ads konti med de samme konti i AdWords.

Til at starte med skal det sige, at jeg havde -97,70% visninger på Yahoo/Bing i forhold til Google. Så der er ingen tvivl om, at mængden skal findes på Google, men derefter så tallene meget gode ud:

  • CPC – på alle 5 Bing Ads konti var klikprisen lavere. På en af mine meget høje konkurrenceprægede konti var forskellen hele -81% i gennemsnits-CPC’en. Samlet på alle 5 konti var Bing Ads 40% lavere.
  • CTR – var på alle 5 konti højere end på AdWords. Hele 83% højere. På før nævnte konto var CTR’en 4855% højere. Det fortæller også bare, hvilke placeringer du kan få forholdsvis nemt på Bing/Yahoo selv i et meget højt konkurrencepræget marked.
  • Position – der hoppede jeg fra gennemsnits 2,9 til 1,29. Det lyder ikke voldsomt, men Googles beregning af position kan være lidt misvisende, hvilket den også er her.
  • Omkostning per salg – på 4 af mine 5 konti har målet været salg af produkter i webshop. Og selvom min konverteringsgrad var 35% lavere end på AdWords, var min omkostning per salg stadig 5,74% lavere på Bing Ads grundet den meget lavere CPC pris.

Konklusionen, mener jeg, med Bing Ads nye interface og tilføjelse af AdWords mulighed, giver sig selv. Det var et lidt andet regnestykke tidligere, men det kan sagtens betale sig tidsmæssigt nu at teste din/dine AdWords konti på Bing Ads.

Om forfatteren

Christian Thomsen

Senior SEM Specialist (Google Analytics & AdWords Qualified)

Christian er vores Senior SEM specialist og vil berige bloggen med sine mange års erfaring med AdWords samt nye opdateringer i Googles værktøjskasse til optimering af dine søgekampagner. Følg med i Christians indlæg, hvis du vil blive klogere på mulighederne med AdWords
Se profil ›

Derfor skal du (også) annoncere på Bing og Yahoo
4.33(86.67%) 6 votes

Tags: , , , , ,

Kommentarer

  1. Frederik siger: 17. januar 2013

    God ide, det er helt sikker noget, der skal eksperimenteres med i det nye år. Det ser specielt overskueligt ud med import from Adwords funktionen. Tak for tippet!

    • Christian siger: 17. januar 2013

      Hej Frederik,

      fedt at høre du kan bruge det til noget. Det er blevet en del mere overskueligt at arbejde med og har du mulighed for at bruge en PC vil jeg helt klart anbefale dig at downloade Bing Ads editor.

  2. Andreas Linde siger: 11. marts 2014

    Vi oplever samme resultat på bing ads. Væsentlig lavere cpc, men desværre også meget få kliks.

    Eneste ulempe ved bing ads er at editoren ikke virker til mac – det er altså super træls!

  3. Christian Thomsen siger: 11. marts 2014

    Hej Andreas,
    vi er ikke de eneste med det problem/ønske. Hvis du ikke har gjort det kan du evt. stemme på featuren her hos Bing. Den er rimelig nem at finde. Den er nemlig nummer 1 på listen http://bingads.uservoice.com/forums/82363-bing-ads-feature-suggestion-forum
    Men om det nogensinde kommer til at ske er jeg i tvivl om.

    God Bing vind fremover.

  4. Rune Poulsen siger: 16. juli 2014

    Har samme problem her…. Så jeg hopper lige ind og stemmer 🙂 Én til, kan være det hjælper… Vi skal til at begynde med det via vores website.
    Mvh Rune

    • Christian Thomsen siger: 5. august 2014

      Hej Rune,
      jo flere jo bedre. Der er ikke rigtig sket noget på den front endnu, men med deres sidste launch af autotagging til Analytics, viser de i det mindste at de lytter til de ting der bliver foreslået.
      Held og lykke med Bing fremover.
      Christian

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team