Derfor er annoncering på YouTube effektivt

Ingen kommentarer23. april 2014 under AdWords, YouTube

Derfor er annoncering på YouTube effektivt
5(100%) 6 votes

Der er mange fordele ved at annoncere på YouTube. Annoncering på YouTube giver dig nogle helt unikke segmenteringsmuligheder, du har langt bedre rapporteringsoverblik, og så kan du opsætte dine videoannoncer således, at du kun betaler for visningen, hvis din målgruppe rent faktisk ser din video. Da YouTube er en del af Google, hjælper det dig desuden med at komme op i søgeresultaterne.

Reklamespots på YouTube

Måske har du allerede selv lagt mærke til det, når du browser på YouTube. Du bliver somme tider eksponeret for reklamevideoer inden den egentlige video, du søgte, går i gang. Disse video-spots kan både blive vist før en video starter, når videoen er slut og midt i videoen, hvis videoen er lang (f.eks. hele film).

Nedenfor er et eksempel på en annonce, hvor seeren får vist annoncer flere gange i løbet af den lille time, videoen varer.

Betal kun, når brugeren ser din annonce

Brugeren har mulighed for at springe annoncen over efter 5 sekunder, og på den måde kan du således måle, hvorvidt du rammer interesserede i målgruppen, og du betaler kun, hvis brugeren ser den. Der findes dog også annoncetyper, hvor du tvinger brugeren til at se filmen til ende.

De 5 sekunder betyder, at du skal planlægge din annonce nøje for at få mest ud af dine visninger. Du skal bruge de første 5 sekunder på at overbevise seerne om, at de skal se videoen til ende og dermed lytte til dit budskab. Samtidig vil du gerne have dit brand nævnt for at øge genkendeligheden af det.

Få din annonce vist på flere platforme

Denne nye annonceringsform er ikke kun gældende på desktop-versionen. YouTube har også integreret disse videospots på deres mobile platform, hvor mange af deres brugere (næsten 40% af den globale visningstid) befinder sig i dag.

YouTube har sørget for at optimere deres annoncering, så det når ud på de enheder, som netop din målgruppe befinder sig på.

Placér din annonce baseret på dit behov

Ud over annoncering før, under og efter en video, har du mulighed for at få dine videoer op øverst i søgeresultaterne – ligesom du måske kender det fra AdWords. Derudover har du mulighed for at få din annonce øverst i relaterede videoer i siden.

Du kan læse (og se videoeksempler) på alle annoncemulighederne i et tidligere indlæg.

Ram din ideelle målgruppe

YouTube ved utrolig meget om deres brugere, hvilket betyder, at du kan basere dine annoncer på mere end blot demografi såsom alder, by, køn osv. Du har også mulighed for at målrette efter eksempelvis interesser. Det vil sige, at du f.eks. kan fokusere på mænd i alderen 18-34 i Odense, der interesserer sig for at rejse.

Det gør, at du ikke kun betaler for visninger, men hvis du opsætter din annonce-segmentering, betaler du også kun, når din ideelle kunde ser din annonce.

Mål på, hvad der virker

Det er ingen hemmelighed, at vi er vilde med data. Og det får du med YouTube-annoncering. YouTube Analytics giver dig indblik i, hvem der ser dine annoncer, hvordan de interagerer med dem, og hvordan de reagerer på dem.

Se videoen nedenfor, der hjælper dig godt fra start med YouTube Analytics.

Få mest ud af dine YouTube-annoncer

Når du får hjælp af eksperter, undgår du at lave dyre fejl i starten. Vores specialister er blandt de mest erfarne i Danmark til annoncering på YouTube, og de kan hjælpe dig med at gøre dine annoncer mest effektive fra start.

Ring til 6060 4444 eller skriv til hej@atcore.dk og hør, hvordan vi hjælper andre store kunder med at skabe værdi på YouTube.

 

Om forfatteren

Denice Brun

Head of Marketing

Denice er Atcores Inbound Marketing Manager og blogger om nyheder indenfor online marketing, brugen af sociale medier, discipliner indenfor konverteringsoptimering og retention.
Se profil ›

Derfor er annoncering på YouTube effektivt
5(100%) 6 votes

Tags: , ,

Der er lukket for kommentarer.

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team