Derfor bør enhver e-commerce-ansvarlig investere i CRO

user-journey-horizontal

Ingen kommentarer13. maj 2014 under Convert, Konverteringsoptimering

Derfor bør enhver e-commerce-ansvarlig investere i CRO
4.5(90%) 6 votes

Du er ansvarlig for en større webshops succes. Dit primære mål med din online tilstedeværelse er at sælge produkter. Du har måske rigeligt trafik til din siden, men det ville se meget bedre ud, hvis flere konverterede. Du er interesseret i at se tydelige og målbare resultater, som du kan gå videre med. Således har du en særlig interesse til at investere i konverteringsoptimering (CRO).

Du investerer sandsynligvis allerede i annoncering, at blive fundet i søgemaskinerne og i at forberede dine potentielle kunder til at købe dine produkter via sociale medier. Måske investerer du endda i offline medieindkøb såsom TV, print og andre aktiviteter, der skaber trafik til dit website.

Lad os sige, at ud af al denne trafik konverterer 2% af dine besøgende. Det vil sige, at de ser dine produkter, lægger et eller flere af dem i kurven og gennemfører checkout-processen. Lad os så sige, at dette giver dig en omsætning på 10 millioner.

Forestil dig at rykke fra 10 til 20 millioner i omsætning

2% er ikke prangende, men det er heller ikke unormalt. Konverteringsraten på en typisk landingpage er 3% – altså dedikerede sider, der er designet til at hjælpe den besøgende med at gennemføre f.eks. et køb. Hvis vi så inkluderer samtlige sider og antager, at du ikke allerede investerer i konverteringsoptimering, så er 2% nok ikke urealistisk.

Tænk, hvis du kunne øge de to procent til fire. Tænk, hvis 20.000 ud af dine 500.000 besøgende konverterede i stedet for de nuværende 10.000. Et løft på blot to procentpoint ville resultere i en fordobling af din omsætning.

Redesign vs. optimering

Mange virksomheder begår den fejl, at de laver et omfattende redesign indimellem, der muligvis får sitet til at se pænere og mere moderne ud i en periode. Men de glemmer fuldstændig at måle på, hvordan websitet præsterer i forhold til salg – hvilket sandsynligvis er det vigtigste for dit site’s succes.

Ved at vælge løbende optimering øger du antallet af konverteringer, samtidig med at du får mulighed for at øge den gennemsnitlige ordrestørrelse. Du kan altså nå ekstremt langt ved at investere rigtigt og vælge at dedikere dele af dit budget til optimering af dit website og landingpages, så dine dyrt indkøbte besøgende får lyst til at købe dine produkter.

Konverteringsoptimering for B2B-virksomheder

Det er ikke kun e-commerce-virksomheder, der kan nyde godt af fordelene ved CRO. Det er også virksomheder, hvor beslutningsprocessen er længere, der kan får glæde af at optimere de landingpages, der opsamler og plejer leads. I stedet for at optimere mod flere salg, vil optimeringen være mod flere leads i databasen, flere downloads af årsrapporten, flere klik på cases osv.

Sådan øger du din konverteringsrate

Du gør altså dig selv en tjeneste ved at optimere din webshop for at opnå flere konverteringer. Selv et lille løft kan gøre en kæmpe forskel på bundlinjen. For at komme videre kan du læse nogle af vores mange indlæg på bloggen om, hvordan du øger din konverteringsrate. Nogle eksempler kunne være:

Derudover har vi skrevet en 39-siders guide til optimering af dine landingpages – der hjælper dig med at konvertere flere besøgende til kunder. Guiden er gratis og på dansk.

Få hjælp af vores specialister

En måde at komme sikkert fra start er ved at få hjælp af vores erfarne specialister, der har løftet flere store virksomheder i Danmark. Vi har tanke på hele processen – fra at tiltrække de rigtige besøgende til at få flest muligt til at gennemføre et køb og til at få flest muligt til at blive tilbagevendende ambassadører.

Jo hurtigere du kontakter os, desto hurtigere kan vi komme i gang med at øge omsætningen i din webshop. Ring til 6060 4444 eller skriv til hej@atcore.dk og hør, hvordan vi løfter din konverteringsrate.

Om forfatteren

Denice Brun

Head of Marketing

Denice er Atcores Inbound Marketing Manager og blogger om nyheder indenfor online marketing, brugen af sociale medier, discipliner indenfor konverteringsoptimering og retention.
Se profil ›

Derfor bør enhver e-commerce-ansvarlig investere i CRO
4.5(90%) 6 votes

Tags: , , , ,

Der er lukket for kommentarer.

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team