Danskerne på sociale medier

(3) Kommentarer30. oktober 2013 under Data, Infographics, Sociale medier

Danskerne på sociale medier
4.5(90%) 8 votes

For en måneds tid siden fik du en infographic om danskernes brug af Facebook i 2013. I dette indlæg har vi fokuseret på brugerstatistikker fra  en række andre sociale medier. Dermed får du et samlet billede af, hvordan danskerne benytter sig de sociale platforme.

 

Klik for at se Atcores infographic om Danmark på de sociale medier i fuld størrelse

Om tallene

Tallene i denne infographic er indsamlet med stor hjælp fra Overskrift.dk samt research på internettet. Herunder får du et billede af, hvordan de forskellige tal er blevet indsamlet, samt hvilke overvejelser der ligger til grund for disse.

Brugerinformation

Her er tallene fundet gennem brug af Facebooks annonceværktøj, samt det tilsvarende værktøj på LinkedIn. Tal omkring Twitter stammer fra Overskrift.dk, der specialiserer sig i at overvåge netop denne platform.

Tallene skal læses som et udtryk for den aktivitet, der er i Danmark. Dette kommer især til udtryk ved information om Pinterest og Instagram. Tallene fra disse to platforme er fundet via Facebooks annonceværktøj, og der kan derfor være flere brugere end angivet. Dette skyldes, at værktøjet kun finder de brugere, der har forbundet deres profil med Facebook.

Virksomheder på Facebook

Tallene vedr. virksomheder med flest likes på Facebook er taget fra Atcores egen infographic: Danmark på Facebook 2013. Der vil du kunne læse mere om validiteten af tallene vedr. virksomhedernes størrelse på Facebook.

Global info

De globale informationer drejer sig om Pinterest og Instagram. Her er informationer vedr. Instagram fundet via deres pressecenter og må derfor regnes som værende valide. Tal vedrørende Pinterest er fundet via Mashable.com, der er et site, der har et globalt fokus på diverse sociale platforme.

Sammenlign tallene

Vil du se, hvordan Danmark så ud på de sociale medier sidste år? Så udarbejdede vi både en omkring Twitter 2012 og Facebook 2012 sidste år.

Om forfatteren

Nicklas er Atcores praktikant i efteråret 2013. Her hjælper han bl.a. med grafiske bidder og blogindlæg om kommunikation.
Se profil ›

Danskerne på sociale medier
4.5(90%) 8 votes

Tags: , , ,

Kommentarer

  1. […] Atcore har lave en infographic udfra statistik fra Overskrift.dk, Facebooks ads management tool og LinkedIns ads tool om danskernes brug af sociale medier. Finde den på Atcores blog. […]

  2. Atcores bedste blogindlæg i 2013 siger: 23. december 2013

    […] #3: Danskerne på sociale medier […]

  3. […] Facebooks annoncemuligheder – altså som paid media. Facebook er, ifølge en undersøgelse foretaget af Atcore, ubestridt det mest anvendte sociale medie i Danmark, og som en […]

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team