Brug Twitter professionelt: Ny bog der henvender sig til virksomheder på Twitter

(2) Kommentarer16. november 2012 under Aktuelt, Nyheder, Sociale medier, Twitter

Brug Twitter professionelt: Ny bog der henvender sig til virksomheder på Twitter
4.86(97.14%) 7 votes


I dag udgiver Atcore  e-bogen: “Twitter for virksomheder”, og vi er rigtig stolte! Bogen er den første bog på dansk om Twitter for virksomheder, som udelukkende har et markedsføringsfokus.

Bogprojektet har været undervejs siden sommeren 2011 og blev født på baggrund af en vision om at videregive og dele viden til virksomheder om online markedsføring. Du har måske allerede downloadet og nydt vores gratis guide, “Timeline for virksomheder”.

Selvom Twitter stadig har et relativt lille antal brugere i Danmark, er den form for kommunikationsform, som Twitter repræsenterer, kommet for at blive. Markedet taler om din virksomheden, og det sker i et åbent, tilgængeligt format. Derfor er det nødvendigt, som virksomhed, at lytte og deltage, når markedet taler om dig. De 115.000 danske brugere på Twitter synes måske som et lille antal – men det er hurtigt voksende. Og brugerne  er ikke nødvendigvis nations- eller platformsafhængig. De benytter bl.a. Twitter til at udveksle links til blogs, websites, billedeportaler, videoer mm.  De aktive på Twitter er typisk bloggere, journalister, early adaptiors, innovators, social influents og tech savy. De har et stort netværk, som rækker udover Twitter, og kan hjælpe dig med at sprede ordet til flere.

Om bogen

Bogen er en praktisk og teoretisk guide, der i et roligt, underholdende og undervisende sprog fortæller dig om Twitter. Således henvender den sig til virksomheder, der flirter med tanken om, hvilke muligheder Twitter kan bidrage med som værktøj i forretningsoptimeringen. På et praksis niveau er det for begyndere; dem, som er komplet nybegyndere i Twitter-universet, og som generelt er nysgerrige for at sparke sociale medier i gang i virksomheden. Det er også for dem, der allerede er på Twitter og har brug for gode ideer til at sparke markedsføringen i gang. Måske er du allerede godt i gang med markedsføring på Facebook, og du har en konto på Twitter, men du ved ikke helt, hvad det næste skridt er. Bogen fortæller med andre ord, både skridt for skridt hvad du skal gøre, og den giver dig ideer til markedsføring for viderekomne. Derudover vil du også finde gode råd, hvis du ønsker at brande virksomheden gennem en virksomhed eller som en personlig profil.

Jeg har skrevet bogen på baggrund af flere års erfaring med markedsføring på vegne af virksomheder på Twitter. Derfor faldt det naturligt at kaste mig ud i dette bog-projekt. Første gang jeg fik øjnene op for Twitters muligheder, og at Twitter kunne bruges til andet end statusopdateringer var tre måneder efter min første tweet i 2008 (hvor jeg host host skrev: “Writing my BA project”.. men alle første tweets er… knap så spændende.)  Siden har jeg brugt Twitter som markedsføringsværktøj på vegne af og i samarbejde med flere virksomheder. Her har jeg også har været med til at udvikle strategier og afprøvet, hvordan mediet kan angribes og leges med på forskellige måder. Disse råd har jeg samlet og videregiver nu i denne bog.

Bogens indhold

Bogen vil give dig masser af ideer og redskaber til, når du ønsker at markedsføre virksomheden – både som en forretning og en organisation, men også som et personligt brand. Jeg har taget udgangspunkt i mine egne erfaringer og giver dig også et væld af undervisende billeder som eksempler fra Twitter-universet;

  • Overblik over Twitters funktioner og kom hurtigt og godt igang med Twitter
  • En grundig indføring i Twitters sprog og navigation med overskuelige tutorials
  • Etabler en Twitterstrategi som en del af virksomhedens markedsføringsstrategi
  • Hvordan du administrerer Twitter i organisationen
  • Hvordan du bruger Twitter til at netværke og branding til din og virksomhedens fordel
  • SEO, trafik, konkurrenceregler og intelligente råd til virksomhedens markedsføring.

På Atcore ønsker vi dig god læselyst og glæder os til at twitte med dig.

 

“Twitter for virksomheder” er en e-bog, der er skrevet til dig, der arbejder med marketing i virksomheder (inklusiv virksomhedsejere), og som kender til Facebook og måske allerede er på Twitter, men ikke helt ved, hvad du skal. Du kan købe “Twitter for virksomheder” her

 




 

Om forfatteren

Martine Gjede

Social Marketing Manager

Martine er Atcores Social Marketing Manager og blogger om alt indenfor sociale medier, bl.a. nyheder, værktøjer og brugen af sociale medier, og hvordan det kan gavne din forretning.
Se profil ›

Brug Twitter professionelt: Ny bog der henvender sig til virksomheder på Twitter
4.86(97.14%) 7 votes

Tags: , , , , , ,

Kommentarer

  1. […] (det mest populære søgeord 2012), har vi svaret på to af de mest populære spørgsmål: “Hvad er Twitter?” med udgivelsen af vores første e-bog “Twitter for virksomheder”, og “Hvad er Acta?” i […]

  2. Simon Broskov siger: 26. februar 2013

    Ingen tvivl om at Twitter er ved at få godt fat i det danske marked, efter en lidt sløv start. Se bare hvor udbredt det er i USA. Så ingen tvivl om at mange marketing ansvarlige kunne have glæde af bogen, der dækker flere centrale områder.

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team

Bog om Twitter

“Twitter for virksomheder” er en e-bog, der er skrevet til dig, der arbejder med marketing i virksomheder. Selvom Twitter stadig har et relativt lille antal brugere i Danmark er den åbne kommunikationsform, som Twitter repræsenterer, kommet for at blive. Markedet taler om din virksomhed, og det sker i et åbent format, der er globalt tilgængeligt.