Brug Pinterest til at skabe trafik

Skab trafik med Pinterest

(1) Kommentar5. juni 2012 under Pinterest, Sociale medier

Brug Pinterest til at skabe trafik
4.2(84%) 5 votes

Hvis din forretning bygger på at skabe trafik til dit website, er Pinterest et oplagt sted at have en tilstedeværelse. Pinterest kan bruges til mange ting – herunder også branding af din virksomhed. Er dit primære mål med din tilstedeværelse på Pinterest at skabe trafik, kommer her et par håndfulde tips.
 

Pinable billeder og video på websitet

Til at starte med, skal billederne på dit website være pinable, så besøgende har mulighed for at tilføje links til dit website på deres boards ved at pinne dem. Dine billeder skal være i formatet .jpg og være minimum 80 x 80 px. Du kan også pinne video – f.eks. fra YouTube eller vimeo, der ligger embeddet på dit website.

Pin it button

Når du har installeret pin it knappen, sender du et signal om at det er ok at pinne indholdet på dit website, hvilket trækker trafik tilbage, når deres Pinterest followers ser aktiviteten i deres nyhedsstrøm. Du kan finde koder til bl.a. pin it knappen under goodies. Hvis du ikke er interesseret i trafik fra Pinterest, eller at folk pinner indholdet på dit site, kan du også installere en no-pin kode.

Link til forsiden af dit website

Du kan linke til dit website fra din profil ved at klikke på dit brugernavn øverst i højre hjørne, trykke på +globus, indtaste din URL, og trykke på hakket for at gemme. Dette vil være det første sted, dine følgere vil lede, hvis de vil finde dit website. Du kan også vælge at lave en dedikeret landing page til folk, der kommer fra Pinterest igennem din profil. Det kommer dog helt an på formålet, da de fleste vil forvente at se en forside. Tiltrækker du mest relevant trafik fra udlandet, mens dit website er på dansk, kan du f.eks. linke til en landing page på engelsk.

Kategorier

Hvis dine boards er inddelt i de rigtige kategorier, er det lettere for folk at finde dine pins, når de leder efter noget specifikt. Sørg derfor for at alle dine boards er kategoriseret, under eksempelvis “Humor”, “Kids”, “Technology” osv. Det er også smart at tilføje pris på dine pins, så de fremgår under “Gifts”, eller pinne videoer, så de kommer frem under “video”.

Link til relevante sider i beskrivelsen af dit board

Hvis du har elementer, der går igen på dit website, så link til det i beskrivelsen af dit board. Hvis du f.eks. har et board med barnevogne, så link til den kategori på dit site, eller endnu bedre: Hav en landing page, hvor du guider dine besøgende til det bedste barnevognskøb.
Dette eksempel er fra vores off-topic i nyhedsbrevet. Her pinner vi sjældent fra vores eget site, men i stedet opfordrer vi til, at man tilmelder sig nyhedsbrevet.

Hav pins der indbyder til at klikke videre

Hvis dit primære mål er at skabe trafik, så pin billeder, der opfordrer brugeren til at klikke videre. Interessante billeder, der antyder at der er mere at hente, hvis man besøger websitet, kan få stor effekt. Dette kan være et billede af en lækker ret, et billede med ting der skal bruges til at lave sine egne smykker eller lignende, hvor brugeren er nødt til at følge linket for at få opskriften.

Gode beskrivelser

Antyd at der er mere godt i vente i beskrivelsen. Er det et sjovt billede du har pinnet, så skriv “50 sjove billeder af fugle”, så man får lyst til at klikke videre for ikke at gå glip af noget. Det er også en god idé at have call-to-actions i beskrivelserne. Dette kunne f.eks. være “Se flere tilbud her!”. Tilføj eventuelt også et link i beskrivelsen for at skære det ud i pap.

 

Godt indhold

I forlængelse af de to forrige punkter, er det vigtigt med interessant og engagerende indhold. Content is still king. Når folk besøger dit website, så gør det relevant for dem, så de er motiveret til at dele det med deres følgere. Dette gælder i øvrigt alle sociale medier.

Links i kommentarer

Er du aktiv blogger og har fundet inspiration på Pinterest, så link til blogindlægget på det pin, du fik inspirationenen, for at gøre den person og dennes følgere mulighed for at se resultatet af dit forsøg. Er det en debat, så kom med dit besyv og link til et blogindlæg, hvor du uddyber.

Udbyg din base af followers

Sørg for at være en interessant virksomhed at følge på Pinterest, ved at have spændende boards og pins. Jo flere der følger dig, jo flere vil være eksponeret for dine pins og dermed er der større sandsynlighed for at blive repinnet og nå endnu bredere ud. Derfor er det vigtigt at du opfordrer dine kunder og besøgende på dit website, til at følge dig på Pinterest.

Har du nogle spørgsmål, eller vil du have noget uddybet, er du mere end velkommen til at smide en kommentar. Det kan være der sidder flere med samme spørgsmål. Jeg vil også meget gerne høre, hvis du selv har nogle gode tips til at få trafik fra Pinterest.

Om forfatteren

Denice Brun

Head of Marketing

Denice er Atcores Inbound Marketing Manager og blogger om nyheder indenfor online marketing, brugen af sociale medier, discipliner indenfor konverteringsoptimering og retention.
Se profil ›

Brug Pinterest til at skabe trafik
4.2(84%) 5 votes

Tags: , , , ,

Kommentarer

  1. Hanne siger: 4. juli 2014

    Hej
    På Pinterest vil jeg gerne tilføje et sted – kan også finde der hvor jeg gør det – men kan ikke “oprette” et sted…… kan og vil du hjælpe ??

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team