Bodyforms gode eksempel på håndteringen af sociale medier

Rider-på-en-facebook

(3) Kommentarer17. oktober 2012 under Aktuelt, Facebook, Sociale medier

Bodyforms gode eksempel på håndteringen af sociale medier
4.88(97.5%) 8 votes


Får du somme tider kommentarer på din Facebook-side, du ikke ved, hvad du skal stille op med? Engelske Bodyform, der sælger hygiejnebind til kvinder, tog i går genmæle overfor en bruger, der brokkede sig over illusionen, de havde skabt omkring kvinders menstruation.

Manden skriver bl.a. “… jeg følte mig en smule jaloux. Jeg mener cykelture, rutchebaner, dans, faldskærmsudspring, hvorfor kunne jeg ikke nyde denne tid …”. Sandheden går dog op for den stakkels mand senere: “Så fik jeg en kæreste – var så glad og kunne ikke vente på denne glade, eventyrlige tid på måneden… I løj”.

Bodyform opslag

Opslaget har fået mere end 85.000 likes og mere 35.000 kommentarer. Sandsynligvis fordi det er meget humoristisk formuleret og en kommentar på hygiejne virksomhedernes forherligelse af en periode, der ikke ligefrem er en forbedring for kvinder.

Bodyform svarer igen

Bodyform forsøger til gengæld ikke med en traditionel undskyldning eller forklaring. De forsøger heller ikke at skjule mandens opslag. Nej Bodyform har fremhævet opslaget og lavet en video i samme humoristiske tone, med kommentaren: “… Hvis Facebook havde en “elsker”-knap, havde vi klikket på den. Men det har de ikke. I stedet har vi lavet denne video til dig i stedet.

Se videoen her:

Denne video har allerede nu over 135.000 visninger på YouTube, og Bodyforms fans er ellevilde og roser inititativet til skyerne. Bodyform formår nemlig at dreje sagen, uden at være negative eller ondskabsfulde. Jeg er sikker på, at manden med den oprindelige kommentar også kan se humoren i deres svar.

Lad det være en inspiration til alle, der arbejder med sociale medier. Fans skal mødes i øjenhøjde.

Vil du have flere råd til, hvordan du håndterer virksomhedens Facebook-side? Så download Timeline for virksomheder gratis på vores fanside.

Om forfatteren

Denice Brun

Head of Marketing

Denice er Atcores Inbound Marketing Manager og blogger om nyheder indenfor online marketing, brugen af sociale medier, discipliner indenfor konverteringsoptimering og retention.
Se profil ›

Bodyforms gode eksempel på håndteringen af sociale medier
4.88(97.5%) 8 votes

Tags: ,

Kommentarer

  1. Katrine Mehl siger: 17. oktober 2012

    Skøn historie – fedt indlæg, Denice!

  2. Lars Koudal siger: 17. oktober 2012

    Det er faktisk en rigtig god og sjov video og det helt perfekte svar til Richards indlæg 🙂

    Godt arbejde af Bodyform der istedet for at ignorere sociale medier rent faktisk hopper helt og aldeles med på vognen og endda gør det på en måde der signalerer at de har overskud.

  3. Mathias Madsen siger: 23. oktober 2012

    I relation til denne historie har en bruger for 14 timer “slået op” med YouSee og fået et genialt svar her for godt 2 timer siden: https://www.facebook.com/youseedanmark/posts/374900042591894

    Det virker til at flere og flere virksomheder er begyndt at fange den sjove og gode tone i deres kommunikation via sociale medier 😉

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team