AdWords tredjeparts politik

Ingen kommentarer14. november 2011 under SEM

AdWords tredjeparts politik
5(100%) 2 votes

1. februar 2011 kom Google med nogle ændringer i deres tredjeparts politik. Tredjeparter er i denne forbindelse alle der “sælger” AdWords. Dvs. bureauer, virksomheder, enkeltpersoner osv. der sælger opsætning, optimering – i bund og grund al arbejde med AdWords.

Den nye tredjeparts politik handler bl.a. om at give AdWords køberen 100% indsigt i udgift- og effektivitetsoplysninger (visninger, klik og forbrug).

Samtidigt må tredjepart bl.a. ikke komme med urigtige garantier eller anvende uklare, svigagtige eller chikanerende salgsmetoder, som:

  • Antyde over for kunder, at Google sælger AdWords til faste priser (og ikke gennem en auktion eller CPA-proces), når produktet faktisk ikke sælges til faste priser.
  • Hævde, at du kan garantere topplaceringer i Google, eller at annoncer altid vil blive vist ved Google-søgning.
  • Hævde, at gratis placeringsprodukter såsom Google Places er produkter med betaling for indsættelse

Googles side om tredjeparts politikken kan du finde de 8 overordnede regler, du som kunde kan sætte krav til og som tredjeparten skal overholde. Her kan man samtidigt indsende en klage, hvis man føler at der er regler, som ikke bliver overholdt.
Inden da er det dog en god ide at tage en snak med sin AdWords tredjepart.

Skulle det ske at man føler sig utilfreds og sender en klage, vil Google undersøge sagen og man kan som tredjepart i allerværste fald få lukket sine AdWords konti.

Er du i tvivl hos din eksisterende AdWords tredjepart eller står du overfor at skulle hyre en?
Så kan Googles “liste” være en rigtig god hjælp at have med på sidelinjen. Så ved du hvad du har krav på, hvad der er tilladt og hvad der ikke er.

Om forfatteren

Christian Thomsen

Senior SEM Specialist (Google Analytics & AdWords Qualified)

Christian er vores Senior SEM specialist og vil berige bloggen med sine mange års erfaring med AdWords samt nye opdateringer i Googles værktøjskasse til optimering af dine søgekampagner. Følg med i Christians indlæg, hvis du vil blive klogere på mulighederne med AdWords
Se profil ›

AdWords tredjeparts politik
5(100%) 2 votes

Tags: , , , ,

Der er lukket for kommentarer.

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team