7 gode vaner til din markedsføring i 2013

2013

(5) Kommentarer3. januar 2013 under Content Marketing, Inbound Marketing

7 gode vaner til din markedsføring i 2013
5(100%) 7 votes

2012 er forbi, vi er trådt ind i et nyt år og kan starte på frisk. Derfor er det også tiden for nytårsforsætter. Nogle lover at komme dårlige vaner til livs, og at dette bliver året, hvor de eksempelvis stopper med ryge. Andre lover sig selv at starte gode vaner som f.eks. en sundere livsstil.

Her er 7 gode vaner, du kan bestræbe dig på at få indført som del af din markedsføringsstrategi i 2013.

Stop med at famle i blinde

Mål på, hvad der virker, i stedet for udelukkende at stole på din mavefornemmelse, best practice eller erfaring. Disse kan muligvis få dig et langt stykke af vejen, men det er data og tests, der kan give dig et klart svar på, hvad der i virkeligheden virker. Gør det derfor til en vane, at se dine data igennem regelmæssigt, og lær noget af tallene. Hvilke sider er mest besøgt på dit website? Hvilke overskrifter har størst CTR i dine e-mail udsendelser? Hvor går dine kunder i stå i købsprocessen?

Test mere

A/B splittests er en rigtig god måde at teste to versioner af f.eks. din landingpage, e-mailudsendelse, Call-to-Action eller andet, der er værd at teste (som er stort set alt). Med værktøjer som f.eks. Visual Website Optimizer er det ikke så svært at komme i gang

Hav en plan

Hvor meget indhold ønsker du at udgive om ugen på din blog? Hvor aktiv vil du være på sociale medier? Hvilke emner ønsker du at tage op i løbet af året?

Det kan være en rigtig god idé at lægge en strategi og have en rettesnor til de dage, hvor kreativiteten måske svigter dig. Planen behøver ikke nødvendigvis at blive fulgt 100%, hvis der dukker noget højrelevant op, men kan bruges til inspiration.

Udgiv dit indhold på forhånd

Hvis du arbejder med Inbound Marketing (herunder bl.a. Content Marketing og sociale medier), kan det være en god idé at udgive dine opslag på forhånd. På Facebook kan du eksempelvis planlægge dine udsendelser hele året ud, således at de automatisk bliver udgivet på den ønskede dato (læs hvordan i vores guide: Timeline for virksomheder).


Det kan du også de fleste blogplatforme, og derudover er der utallige applikationer til de sociale medier, hvor det ikke er indbygget i selve platformen.

Bliv bedre til at sætte mål

Hvad vil du med din indsats? I sidste ende vil de fleste gerne skabe mere profit, men hvad skal der til, for at du når dertil? Er det mere trafik? Flere leads? Flere salg? Andet?

Og i så fald; hvor meget mere trafik? Hvor mange leads? Hvor mange flere salg? Hvor meget andet?

Ved at sætte faste mål er det lettere at planlægge, hvordan du kan nå disse mål. Derudover giver det dig mulighed for at evaluere, om indsatsen var en succes eller ej.

Kom i gang med at bruge Twitter

Twitter vokser i Danmark, og alene sidste år så vi en enorm vækst. Derfor kan det også være, at det er på tide for dig og din virksomhed at komme på Twitter. Mediets relevans afhænger naturligvis af din målgruppe, men Twitter er stedet, hvor brugerne diskuterer alle tænkelige emner – også dem, der vedrører dig og din virksomhed. Det kræver tid og engagement, men det kan vise sig at være det værd. Hvis du gerne vil godt fra start på Twitter, har vi for nylig udgivet en e-bog, der guider dig gennem hele processen.

Tak dine ambassadører

Rigtig mange virksomheder har glæde af, at fans og ambassadører deler det budskab, virksomheden forsøger at sprede. Det har du sandsynligvis også. Desværre glemmer mange at takke for støtten, hvilket i værste fald kan gøre, at den udebliver i fremtiden. Gør det derfor til en god vane at takke, når nogen deler dine cases, linker tilbage til dine blogindlæg eller RT’er dine tweets. Ved at takke folk, viser du, at du værdsætter den tid og indsats, folk lægger i at markedsføre din virksomhed indirekte.

Ambassadører kan også være til stede i en større grad end på sociale medier. Her kan det være en god idé at afholde events, hvor disse har særlige fordele.

Her hos Atcore bestræber vi os selv på at indføre disse 7 vaner i 2013. Har du nogle gode vaner, du vil tilføje til din markedsføring i 2013? Så må du meget gerne dele dem med os!

Om forfatteren

Denice Brun

Head of Marketing

Denice er Atcores Inbound Marketing Manager og blogger om nyheder indenfor online marketing, brugen af sociale medier, discipliner indenfor konverteringsoptimering og retention.
Se profil ›

7 gode vaner til din markedsføring i 2013
5(100%) 7 votes

Kommentarer

  1. Halfdan Timm siger: 3. januar 2013

    Fine vaner at starte på, hvis man ikke er bekendt med dem i forvejen. Held og lykke i 2013 til Jer! 🙂

    • Denice siger: 3. januar 2013

      Hej Halfdan.
      Ja – mange ting giver sig selv, men det er desværre ikke ens betydende med, at der bliver fulgt op på det 😉
      Mange tak og også masser held og lykke til dig i det nye år 🙂

  2. Alex siger: 6. januar 2013

    Lækre vaner at få – Synes især at “Inbound Marketing” er noget man klart bygge vænne sig til – Vil gøre en del af ens arbejde markant nemmere!

  3. Kristian Olsen siger: 20. december 2013

    Hej Denice,

    Kan vi forventen en ny artikel af denne type – for 2014?
    Det var helt sikkert 7 gode råd for 2013 du kom med, men jeg mener bl.a. at det mobile fokus bliver rigtig afgørende i 2014.

    • Denice siger: 20. december 2013

      Hej Kristian.

      Vi arbejder på en længere udgivelse for 2014, der handler om de tendenser, vi tror bliver de mest gældende i det nye år. I den har vi bl.a. fokus på mobil og de muligheder, også danske virksomheder kan (og bør) benytte sig af.

      Formatet er pt en guide, men det kan være der kommer et uddrag eller lign. derfra, der er lidt lettere at sluge end en ~40 siders pdf 🙂

      Glædelig jul lige rundt om hjørnet!

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team