6 nye tendenser inden for PR

derfor virker reciprocity

Ingen kommentarer17. maj 2013 under Content Marketing, Online PR, Sociale medier

6 nye tendenser inden for PR
5(100%) 3 votes


I går afholdt MyNewsDesk et af deres MyNewsDay-arrangementer. En begivenhed vi også tidligere har blogget om – både i 2011 og 2012. Igen stod oplægsholdere klar til at gøre os lidt klogere på de seneste tendenser inden for PR og marketing – som alle fem af slagsen i øvrigt var enige om, at man ikke længere kan adskille som to isolerede aktiviteter.

Sådan et arrangement er ofte fyldt med gode råd og citater, og i går var ingen undtagelse. Herunder får du nogle af de pointer, som fangede vores opmærksomhed. Du kan også se en opsummering af dagens opdateringer fra Twitter og instagram her.

Sociale medier er døde

Lad os bare starte med dette citat: “Sociale medier er døde”. Selvfølgelig sagde MyNewsDesks COO, Jonathan Bean, dette med et glimt i øjet. Lige nu lever de sociale medier jo i bedste velgående. Bean har dog ret, når han siger, at 1:1-marketing i realtid er det, der skal satses på i årene, der kommer, i stedet for at sociale medier bliver brugt til broadcasting. Denne 1:1-kommunikation skal bl.a. bæres af et helt nyt syn på kundeservice.

Kundeservice er det nye sort

Som tonen foreskrev det, var det halvt i spøj, halvt gravalvorligt, da Jonathan Bean kom med en kommentar til niveauet af kundeservice i mange virksomheder. Alle snakker om kundeservice, men det er de færreste, der rent faktisk yder det. Men kundeservice ér det nye sort. Det er her, virksomheden er i direkte kontakt med kunden, og heri ligger et enormt potentiale.

Vi stoler på folk, der er ligesom om selv

De gammeldags talsmænd er en uddøende race. Kunderne anno 2013 vil mødes i øjenhøjde og tale med folk, der minder dem om selv. Det skaber tryghed og relation.

Billeder er de nye headlines

Indehaveren af bloggen Elektronista, Christiane Vejlø, var inviteret for at tale om bloggernes potentiale i PR-arbejdet. Hun fortalte, at når du skal fange en professionel bloggers opmærksomhed, handler det ikke længere (blot) om en fængende overskrift. Du skal i stedet satse på billeder, der fanger.

Du kan ikke købe en blogger – og hvis du kan, er det trist

Med denne bemærkning rammer Christiane Vejlø lige ned i en af de allerstørste fordele ved at samarbejde med bloggere. Du kan ikke købe dig til omtale – du skal fortjene den. Hvis du får den, er den til gengæld værdifuld. Læserne har ofte en forventning til bloggeren og stoler på dennes dømmekraft. De har altså også større tilbøjelighed til at skabe tillid til dit produkt.

Hvordan kan du skabe forretning ved at hjælpe andre?

Jan Godsk, stifter af Idetakeaway, opfordrede os til at tænke i, hvordan vi kan skabe forretning ved at skabe værdi for andre. Når du skaber indhold, skal du have dét for øje, at du skal hjælpe din kunde med at optimere hans eller hendes forretning. Den tankegang kan vi godt lide på Atcore.

Du kan også få hjælp til at optimere din virksomhed. Du er altid velkommen til at skrive en mail eller ringe til os på 4040 6666 for at høre, hvordan vi kan hjælpe dig med at komme i gang med din content-strategi.

Om forfatteren

Katrine

Copywriter

Katrine er vores sprogekspert og skriver med en nørdet tilgang om sprog og kommunikation, samt hvorfor god og korrekt kommunikation er afgørende for virksomhedens succes.
Se profil ›

6 nye tendenser inden for PR
5(100%) 3 votes

Der er lukket for kommentarer.

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team