6 centrale indsigter til din engagement-strategi

(2) Kommentarer17. marts 2014 under Attract, Content strategi

6 centrale indsigter til din engagement-strategi
5(100%) 3 votes

Forbrugere er gået fra at være tilbagelænede modtagere af ‘brand messages’ til at være imødekommende og indgå i dialog med virksomheder. Det er derfor forbrugerne, der bestemmer, hvis, hvornår, hvor og hvordan de vil interagere med din virksomhed. Derfor er det vigtigt, at du har en online engagement-strategi.

 

De fleste virksomheder har en række handlinger, de ønsker, deres potentielle kunder skal foretage sig for at føre dem længere ned i salgstragten og gøre dem til kunder. Disse alle disse handlinger kan beskrives som engagement fra forbrugeren side.

For at takle, hvordan en engagement-strategi kan udformes, har Google og Advertising Age lavet to undersøgelser omkring engagement – en forbrugerundersøgelse og en brancheundersøgelse. På baggrund af disse undersøgelser får du her seks centrale indsigter, der hjælper dig med at evaluere, ændre og styre din online engagement-strategi. De seks indsigter er:

  • Engagerede forbrugere køber mere

  • Inspirér til engagement og vind fans

  • Mange virksomheder har et engagementkløft

  • Mål på dine tiltag

  • Online annoncer skaber engagement

  • Køb engagement for at få engagement

1. Engagerede forbrugere køber mere

I forbrugeranalysen viste det sig, at jo mere engagerede forbrugere er ift. en virksomhed, desto mere køber de. Undersøgelsen inddelte respondenterne i tre grupper; traditionalister, engagerede forbrugere, og hyper-engagerede forbrugere. De hyper-engagerede forbrugere interagerer online med en virksomhed én eller flere gange om ugen, de engagerede forbrugere mindre end én gang om ugen og traditionalisterne forsøger at undgå at interagere med brands online.

engagers - ads.JPGengagers - buy.JPG

Statistikkerne viser også, at de hyper-engagerede forbrugere både har større tendens til at interagere med online annoncer og til at foretage køb online.

Der er store muligheder for at få følgere blandt de hyper-engagerede forbrugere og de engagerede forbrugere. Nylig YouTube-research konkluderer, at forbrugere interagerer med virksomheder, som deler deres passion og interesser, og at de bliver til virksomhedens evangelister, hvis interaktionen er stor. Evangelister er en virksomheds bedste kunder – de bliver fortalere for virksomheden og køber oftere.

2. Inspirér til engagement og få evangelister

Du kan inspirere potentielle kunder til at interagere med din virksomhed og skabe dedikerede fans ved at tilpasse din annonceringen med dine potentielle kunders passion over en bred række kanaler.

Det er blevet lettere for virksomheder at inspirere forbrugere til at engagere sig og derved øge muligheden for at vinde fx evangelister. Mange af de hyper-engagerede forbrugere er åbne for at lade sig inspirere fra en hvilken som helst digital kanal.

For eksempel er 41,8% inspireret til at interagere med en virksomhed, hvis deres website har en høj standard. 29,5% lader sig inspirere af en virksomheds tilstedeværelse på de sociale medier, og 26,7% bliver inspireret af online bannerannoncer. Du kan derfor drage fordel af at benytte flere kanaler samtidig til at engagere dine potentielle kunder.

3. Mange virksomheder har en engagement kløft

For mange virksomheder er der en kløft mellem prioriteringen af at skabe online engagement, og det virksomheden reelt set foretager sig. Med viden om at mange forbrugere er engagerede online og lette at inspirere, samt at forbrugere med højt engagement køber mere, er det vigtigt at følge en klar strategi for, hvordan du vil øge engagementet fra dine potentielle kunder. Virksomheder, der ikke følger deres prioritering, risikerer at miste kunder til konkurrenter, der gør en aktiv indsats.

4. Mål på dine tiltag

For at øge fokus på kunde engagement bliver du nødt til at måle på de rigtige ting – såsom din evne til at få dine potentielle kunder til at foretage handlinger. En måde at anskue engagement på er at se det som en samling af forskellige handlingsparametre. Det kan være alle de handlinger, du gerne vil have dine potentielle kunder til at foretage sig. Derfor er det vigtigt, at du klarlægger samtlige handlinger, samt hvordan du vil måle dem.

Nogle af de vigtigste ting at måle på kan være; interaktionsraten, trafik på websitet, pris pr. interaktion, salg/ROI, konverteringer osv. Derved kan du lettere bestemme, hvor du bør optimere din indsats.

5. Online annoncer skaber engagement

Ved at benytte online annoncering kan du engagere dine potentielle kunder med relevant indhold og måle effekten efterfølgende. Da øget engagement skaber flere salg, er det vigtigt, at dine annoncer forsøger at engagere dine potentielle kunder. Én måde at gøre dette er, at sørge for at indholdet er relevant. Dette kan bl.a. gøres ved at benytte remarketing.

6. Køb dig til øget engagement

Når du forsøger at skabe mere engagement hos din potentielle kunder, kan det betale sig at købe sig til det. Det er derfor vigtigt, at du benytter dig af cost-per-engagement løsninger. Derved betaler du kun, når potentielle kunder foretager sig ønskede handlinger. Cost-per-engagement og cost-per-view er relativt nye løsninger for købte medier, men har hurtigt vundet indpas i markedet.

Værdien i en planlagt strategi

Et øget engagement fra dine potentielle kunder øger sandsynligheden for at skabe flere salg. Samtidig viser Googles rapporter, at der er stor værdi i at lave online annoncer, der er relevante for dine potentielle kunder, og som du kan måle effekten af.

Der findes mange kanaler du kan benytte dig af, og med forskellige virkninger. Ofte får du de bedste resultater hvis dine kampagner er skræddersyede til flere kanaler samtidig. Dette kan vi hjælpe dig med. Hos Atcore er vi eksperter i online annoncering og sociale medier, og vi ved, hvordan du når bredest ud og skaber indhold, der er relevant for din målgruppe. Ring på 6060 4444 eller skriv til hej@atcore.dk for en snak om, hvordan du skaber øget engagement og får flere salg.

 

Om forfatteren

Tobias

Inbound Copywriter

Tobias hjælper Inbound Teamet med grafik, at skrive blogindlæg og udforme infographics.
Se profil ›

6 centrale indsigter til din engagement-strategi
5(100%) 3 votes

Tags: , ,

Kommentarer

  1. Steven siger: 18. marts 2014

    Virkelig et godt indlæg. Normalt når jeg poster noget på Facebook, er der ikke så mange tanker bag, blot at det skal være spændende, interessant og noget jeg tror mine “fans” kan lide. Men med dette indlæg formår du sat sætte lidt mere struktur tankerne men også hvilke muligheder der er for at opnå øget engagement. Super godt!

  2. Nina Frydensberg siger: 18. november 2014

    Super god artikel, hvor har du fundet Google og Advertising Ages to undersøgelser omkring engagement – en forbrugerundersøgelse og en brancheundersøgelse.?

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team