5 måder at skabe trafik til dit site fra Twitter

(3) Kommentarer18. juni 2012 under Allgemein, Sociale medier, Twitter

5 måder at skabe trafik til dit site fra Twitter
4.91(98.18%) 11 votes


Da jeg i efteråret skrev om Twitters muligheder for virksomheder, var der kun ca. 30.000 danske profiler på Twitter. Siden har antallet af danske tweeps mere end fordoblet, og det ser ud som om, at danskerne efterhånden er ved at få øjnene op for Twitter. I sidste uge til Markedsføringsdagen blev Twitter nævnt som fremtidens nyhedskilde – og altså ikke kun en kommunikationsplatform. Desuden blev Twitter også nævnt som den helt store fremtidige mulighed for danske virksomheder. Der er mange grunde til, at danske virksomheder bør investere i en aktiv tilstedeværelse på Twitter. At være velinformeret, foretage vidensdeling, at komme i øjenhøjde med brugere og udøve kundeservice er kun nogle af grundene.

Hvis din virksomhed allerede er på Twitter, ved du formentligt, at du kan bruge Twitter til at skabe trafik til dit site. (Og hvis du ikke er på Twitter, ved du det altså nu.) Du ved, at du kan henvise til dit site, når der sker nye og spændende ting, såsom at du har skrevet et blogindlæg, fortalt om en case eller andet. Men vidste du også, at der er andre muligheder for at skabe trafik til dit site fra Twitter uden at skulle fylde nyhedsstrømmen med gode, spændende, men også kedelige og sommetider upersonlige links?

Her får du fem forslag til at skabe trafik til dit site fra Twitter:

  • Bio-tekst

Det er altid en god ide at have en introduktionstekst under din profil. Her fortæller du på 160 tegn, hvem du er, så det giver folk en mulighed for at danne sig et indtryk af dig og din virksomhed. En bio-tekst kan være alfa og omega for, at andre beslutter sig om, de vil følge dig eller lade være.

Du bør du ikke undlade at skrive en tekst. Hav i mente at en introduktionstekst er ligesom et salgs-pitch, hvor du sælger dig selv og prøver at overbevise andre om, at det er deres tid værd at følge dig. Samtidig ønsker du også at ramme de rigtige tweeps til at følge dig, og dem som passer ind i din målgruppe. I bio-teksten har du mulighed for at inkorporere et link til dit website. Dette skal du benytte dig af, fordi andre kan søge over på dit website og finde flere informationer om dig.

  • Links

Som tidligere nævnt kan du selvfølgelig bruge tweets til at skabe trafik til dit site. Twitter er oplagt til at skabe opmærksomhed omkring dit website ved at linke til blogindlæg, nyt indhold på sitet eller nye produkter. Når det så er sagt, skal du være påpasselig med ikke at spamme med links i nyhedsstrømmen. Skab en balance i dine tweets ved: At linke til andres indhold, have en dialog med dine brugere, takke for RT’s og @mentions, tweete fra seminarer og kommentere på trends i branchen. Husk: Med ganske få undtagelser, skal du ikke bruge dine tweets til direkte salg.

  • Hashtags

Så snart du skriver # og et ord eller en sætning, kategoriserer Twitter dine tweets. Et eksempel er, hvis du skriver #onlinemarketing bliver de tweets med #onlinemarketing samlet med de andre tweets, hvor hashtagget også er inkluderet. Du kan gå op i søgefeltet og søge efter #onlinemarketing og herefter vil der falde en strøm af tweets efterhånden, som folk skriver #onlinemarketing. Det fungerer ligesom et gammeldags chatroom. Når du skriver hashtags har du mulighed for, at dine tweets bliver eksponeret til en større gruppe af tweeps, samt en mere homogen segmenteret størrelse. Hvis du derfor inkluderer hashtags, når du linker til dit site, har andre nemmere ved at finde frem til din virksomhed. Hvis du vil vide mere om hashtags og effektiv markedsføring, har vi skrevet mere om det her.

  • @Mentions

Det er en god ide at @mention andre, når du tweeter. Dels fordi det skaber grundlag for en dialog, men også fordi kontakten motiverer til at dele dit link. Derudover er det altid god skik at nævne tweeps, hvis du alligevel omtaler dem. Derved gør du dem opmærksom på, at du omtaler dem, og de har en reel chance for at komme med input til det, du har udtalt dig om.

  • Lister

På Twitter kan du oprette lister med tweeps. Det er en god måde at organisere dem, du følger på. Men derudover har andre også mulighed for at abonnere på din liste, ligesom at andre kan tilføje dig til en liste. Dette giver muligheder for, at andre kan finde frem til din virksomhed – ligesom at du kan finde frem til interessante tweeps at følge.

Husk at linke tilbage

Ligesom at du linker til dit website, er det altid en god ide også at linke tilbage. Der har været lidt snak de seneste par uger om, hvorvidt social knapperne overhovedet gør en forskel, eller om folk egentlig ikke bare lige så godt kan kopiere url’en. For mit vedkommende bliver jeg mere motiveret til at dele en artikel, hvis de har en social knap. Eller sagt med andre ord – jeg deler ikke, hvis der ikke er en knap.

Det er ikke, fordi jeg er for doven til at kopiere en url, men fordi jeg bliver irriteret over, at virksomheden ikke har gennemtænkt sin tilstedeværelse på sociale medier, og ikke vil gøre ALT for at generere trafik til sit site. Hvis brugerne af ens site gerne vil sprede links til dit website – så sørg for at gøre det nemt for dem!

Husk også at sprede budskabet om din Twitterprofil. Ideen bag dette er, at hvis folk følger dig på Twitter, vil de også se dine opdateringer og links. Her er tre ideer til hvordan du gør folk bekendt med, at du er på Twitter:

  • Tilføj et link til din profil i din e-mail signatur.
  • Tilføj dit brugernavn (handle) på dit visitkort.
  • Skriv din Twitter-url i dit nyhedsbrev.

Brænder du inde med generelle spørgsmål om Twitter? Så se om du ikke kan finde svarene på nogle af dem her, hvor jeg har samlet 10 typiske spørgsmål, jeg får stillet om at være bruger på Twitter.  Hvis du er nybegynder på Twitter, kan du også læse mere her om Twitter og strategier og se en video om do’s and dont’s på Twitter.

“Twitter for virksomheder” er en e-bog, der er skrevet til dig, der arbejder med marketing i virksomheder (inklusiv virksomhedsejere), og som kender til Facebook og måske allerede er på Twitter, men ikke helt ved, hvad du skal. Du kan købe “Twitter for virksomheder” her

Om forfatteren

Martine Gjede

Social Marketing Manager

Martine er Atcores Social Marketing Manager og blogger om alt indenfor sociale medier, bl.a. nyheder, værktøjer og brugen af sociale medier, og hvordan det kan gavne din forretning.
Se profil ›

5 måder at skabe trafik til dit site fra Twitter
4.91(98.18%) 11 votes

Tags: ,

Kommentarer

  1. Hvad står der i dit tweet? siger: 26. juni 2012

    […] på spørgsmål, som du sikkert brænder inde med om Twitter. På bloggen har vi masser af tips og ideer til effektiv markedsføring på Twitter. Du er også velkommen til at følge Atcore på Twitter, og […]

  2. Jakob siger: 19. oktober 2012

    Kanon indlæg. Som altid, kort, præcist, og udbytterigt…. Keep ‘em comin’!

  3. Hvilken app skal jeg vælge til Twitter? siger: 22. november 2012

    […] bekendtskaber ved at få flere følgere. Endelig kan du tage skridtet videre og få fem tips til at skabe trafik til dit website fra Twitter. “Twitter for virksomheder” er en e-bog, der er skrevet til dig, […]

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team