14 tips til flere mobile konverteringer

mobildata

Ingen kommentarer27. juni 2013 under Convert, LPO, Mobile

14 tips til flere mobile konverteringer
5(100%) 4 votes

Din landing-page er det første, dine potentielle kunder ser, når de kommer ind på dit website. Derfor er den ofte nøglen til konverteringer. Der er altså essentielt, at dine landing-pages er optimerede. Det gælder også de mobile platforme. Her får du 14 tips til at optimere dine mobile landing-pages.

 

Tidligere har du fået at vide, hvorfor landing-page-optimering (LPO) er en vigtig del af din online forretningsstrategi. Det samme gør sig gældende for dine mobile landing-pages. Dog skal du have nogle ekstra aspekter med, når du optimerer til mobile visninger, da brugeradfærden og visningen er anderledes end på computerplatforme.

Dette skal du tænke på, når du laver mobil LPO:

1. Bliv fundet i søgemaskinen

Ved at følge nogle få retningslinjer, får du SEO-fordelene fra dit hovedsite med på dit mobilsite. Mobiloptimerede websites får automatisk højere søgeranking, når søgningen kommer fra mobile platforme. Læs, hvordan du gør her.

2. Benyt responsive design

Ved at lave din landing-page responsive sikrer du dig, at den bliver tilpasset til alle skærme og opløsninger. Dette gør samtidig, at din side fungerer både i landskabs- og portrætvisning.

3. Lav tydelige call-to-actions

Gør det nemt for brugerne at udføre den handling du vil have dem til, ved at lave CTAs, der nøjagtigt beskriver værdien for brugeren. Sørg samtidig for, at knappen er “over folden” – det vil sige, at brugeren kan se den uden at skulle scrolle længere ned på siden.

4. Hold siden simpel

Mobilbrugere er ofte på farten, har mindre tid og går målrettet efter én ting. Det er derfor vigtigt, at din side ikke har for meget uoverskueligt indhold, der er unødvendigt for brugeren. Lav derfor separat indhold til mobil og desktop platforme. Meget indhold giver samtidig længere loadingtider.

5. Minimér loadingtid

Lange loadingtider får dine potentielle kunder til at bounce. Gør derfor din landing-page hurtigere ved at bruge færre og mindre billeder. Fjern også unødige scripts, der gør oplevelsen langsommere. Optimalt set, skal siden loade på maks. 5 sekunder på et 3G netværk.

6. Prioritér dit indhold

Mobilbrugere er målrettede. Skriv derfor det vigtigste først og hold dit indhold til en enkelt kolonne. Sørg altid for, at de informationer, der er mest relevante for brugeren, inkl. din CTA, kan ses uden at scrolle.

7. Undgå zoom og scroll

Gør det muligt at bruge siden med én finger. Undgå derfor at brugeren skal zoome for at kunne se dit indhold og hold scrolling til et minimum. Dermed sikrer du også, at indholdet bliver vist præcis, som du ønsker det.

8. Gør dit indhold tilgængeligt

Undgå at bruge Flash, da det er tungt, og iPhone-brugere ikke vil få vist dit indhold. Benyt dig i stedet af HTML5 eller jQuery, så dit indhold er tilgængeligt for alle brugere.

9. Minimér din salgstekst

Mobilbrugere er utålmodige – forsøg derfor for at forklare værdien af dit produkt med (højst) to sætninger. Det samme gælder for din produktbeskrivelse.

10. Gør din CTA trykbar

Ved at holde en standard på min. 44 x 44 pixels, sikrer du dig, at din CTA kan klikkes på med en tommelfinger

11. Kræv kun det mest nødvendige

Er din landing-page baseret på dataindsamling, er det vigtigt, at du kun beder om det mest nødvendige fra brugeren. Det tager ekstra tid at skrive på en mobil – prøv derfor at begrænse brugerens indtastning til deres navn, email og evt. telefonnummer.

12. Begræns valgmulighederne

Nedsæt mængden af de valg brugeren kan foretage, til tre eller mindre. Ved at nedsætte valgene hjælper du kunden med at konvertere. Med valg menes alle de ting, kunden kan gøre på din landing-page (dele, klikke, udfylde formular, se video, foretage opkald osv.)

13. Mobile søgninger er ofte lokale søgninger

Ved omkring 40% af mobile søgninger, er brugerens intentioner lokalt baseret. Hvis du har fysiske butikker, kan det derfor være en god idé at sørge for, at dine potentielle kunder kan finde den nærmeste forhandler.

14. Click-to-call

Mange brugere, der søger efter lokale virksomheder, vælger efterfølgende at ringe. Gør det derfor nemt for brugeren at ringe til dig, når de alligevel har en telefon ved hånden. Dette kan gøres via en CTA, der ringer op direkte. Dermed hjælper du brugeren med at konvertere, og de slipper for at lede efter din kontaktinformation.

Få hjælp til at optimere dine mobile landing-pages

En essentiel del af at optimere landing-pages ligger i at lave tests for at se, om dine tiltag er reelle forbedringer eller bare ændringer.

Hos Atcore har vi stor erfaring med at optimere og teste landing-pages, så de konverterer bedre, og dermed skaber værdi for din forretning. Du er velkommen til at skrive en mail eller ringe til os på 6060 4444 for en uforpligtende samtale om, hvordan vi kan hjælpe dig videre med din landing-page-optimering.

Om forfatteren

Tobias

Inbound Copywriter

Tobias hjælper Inbound Teamet med grafik, at skrive blogindlæg og udforme infographics.
Se profil ›

14 tips til flere mobile konverteringer
5(100%) 4 votes

Tags: , , ,

Der er lukket for kommentarer.

Få den ultimative guide til Landingpage optimering

Vi giver dig den ultimative guide til at optimere dine landingpages. Guiden gennemgår bl.a. de otte mest givende steder at optimerer samt et helt afsnit omkring optimering af sider til Mobil.

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team