10 trin til at oprette din virksomhedsprofil på Google+

(8) Kommentarer9. november 2011 under Google+, Sociale medier

Hvad syntes du? Giv os en rating!


I går åbnede Google+ op for virksomhedsprofiler. Hvis du vil være med fra starten, har jeg lavet en guide, der tager der igennem oprettelsen af din virksomhedsprofil, trin for trin.

1. Opret din side

Gå ind på https://plus.google.com/u/0/pages/create og opret din side. Her skal du tage stilling til, hvilken kategori din virksomhed hører under og oplyse de basale informationer.

2. Hav et godt slogan klar.

I næste skridt skal du blandt andet definere dit slogan, som kommer til at fungere som tagline inde på din virksomhedsprofil.

3. Lav et kvadratisk profilbillede

Profilbillederne på Google+ er kvadratiske (ca. 202 x 202 px). Hav derfor et billede eller logo klar i dette format.

4. Hold igen med delingen

Vent med at dele +DitFirma med dit netværk før du har noget reelt indhold at dele. Du har mulighed for at gøre dette senere.

5. Redigér siden “om”.

Her kan du tilføje flere billeder, skrive en introduktion til hvad du laver, indsætte dine kontaktoplysninger, adresse osv.

6. Tilføj din tilstedeværelse andre steder på nettet

Under anbefalede links kan du tilføje din tilstedeværesle andre steder på nettet. En god idé er at tilføje din navn i etikken af SEO hensyn.

Tilføj link på Google+Google+ links

7. Prøv at dele et indlæg.

Du har sikkert allerede prøvet det på andre sociale netværk, men det er altid en god idé lige at teste det af, inden du offentliggører din side.

8. Del med dit netværk.

Under dit profilbillede sidder en grøn knap der hedder “del din side”. Her har du mulighed for at dele siden med dit personlige netværk.
Del din side knap

9. Spred budskabet

Tilføj Google+ ikonet på dit website og/eller del linket med dit netværk og på andre sociale medieplatforme. Google+ har endnu ikke såkaldte “vanity” URL’er ligesom Facebook og Twitter, men i stedet en nummerrække. Dette skyldes en række sikkerhedshensyn i forhold til folks personlige profiler, men det kan være det bliver introduceret, nu hvor de har lanceret G+ til virksomheder.

Del din URL

10. Opret dine netværk

Når folk tilføjer din virksomhed i deres cirkler, er det god kotume også at tilføje dem til dit netværk. Som med din private profil, kan du tilføje folk i forskellige cirkler. Nedenfor kan du se, hvilke Google+ har oprettet til dig som standart.

Google+ netværk

Det er endnu usikkert, hvorvidt Google+ formår at slå igennem som socialt medie. Til gengæld kunne jeg forestille mig at Google over tid vil formå at tilføje så meget værdi, at brugerne langsomt får øjnene op for mediet. Dette er dog udelukkende baseret på deres produktudvikling på andre produkter, på trods af at Google selvfølgelig også har begået fejltrin og før har introduceret tiltag til et umodent marked.

Nu er du klædt på til at komme i gang. Er du allerede på Google+, og/eller vælger du at have en tilstedeværelse med din virksomhed, opfordrer vi dig til at tilføje Atcore til dit netværk.

Om forfatteren

Denice Brun

Head of Marketing

Denice er Atcores Inbound Marketing Manager og blogger om nyheder indenfor online marketing, brugen af sociale medier, discipliner indenfor konverteringsoptimering og retention.
Se profil ›

Hvad syntes du? Giv os en rating!

Tags: , , , ,

Kommentarer

  1. Hvad er Inbound Marketing? siger: 15. november 2011

    […] for at være til stede på sociale medier. Vi har lavet 10-trins guide til både Facebook og Google+ og der er også guides på vej til Twitter og LinkedIn. Hav styr på, hvilke platforme du ønsker […]

  2. […] Det er nu muligt at oprette en profil virksomhedsprofil på Google+. Vi har lavet en guide på 10 trin til at komme godt i […]

  3. Er Google + en storm i et glas vand? siger: 23. november 2011

    […] til, hvordan din virksomhed kommer bedst og nemmest på Google + (Du kan f.eks. læse vores “10 trin til at oprette din virksomhedsprofil på Google+” her). Der er ingen tvivl om, at din virksomhed bør have en eksistensberettigelse på mediet […]

  4. […] Assembling Your Social Media Playbook with Google Plus and Brand Pages Fik du blod på tanden og vil afprøve Google+? Her er 10 trin til at oprette din virksomhedsprofil på Google+ […]

  5. Christian siger: 18. januar 2012

    Godt indlæg, men kræver det en personlig profil for at man kan gøre det??

    Mvh

    Christian

  6. Martine siger: 19. januar 2012

    Hej Christian
    Ja, det kræver en Google profil, såsom en Gmail for at kunne oprette en virksomhedsside/profil. Jeg foreslår, at du opretter en ny Google konto på vegne af din virksomhed, som flere kan have adgang til, så flere kan tilføje indhold. Det er aldrig en god ide at knytte en side til en personlig profil, fordi det sætter en del begrænsninger.

    Mvh

    Martine

  7. Læs om Microsofts so.cl siger: 24. maj 2012

    […] So.cl er et nyt socialt medie, som Microsoft har lanceret. Det er ment til at være et værktøj for studerende, hvor der kan søges efter materiale, og man kan blive inspireret af hinanden. Men efterhånden har Microsoft åbnet platformen op for den brede befolkning.  So.cl skal ikke ses som en konkurrent til hverken Facebook, Twitter eller Pinterest, men kan godt opfattes som Microsofts modsvar til Google+. […]

  8. Bechir Jørgensen siger: 13. april 2015

    Hjælp jeg ville gerne være øverste på Google hvad gør jeg?

62 sider Guide om at skabe værdi på Facebook

Der er over 3 mio. danskere på Facebook, så der er gode muligheder, for at få din målgruppe i tale. Hent vores 62 sider guide om, hvordan Facebook Timeline kan skabe værdi for din virksomhed her.

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team