10 trin til at optimere din virksomheds tilstedeværelse på LinkedIn

(8) Kommentarer1. december 2011 under Allgemein

10 trin til at optimere din virksomheds tilstedeværelse på LinkedIn
5(100%) 1 votes

Der er mange årsager til at være til stede på LinkedIn som virksomhed. Det er det professionelle netværk, og du drukner således ikke i spas og løjer, men kan holde det relevant for din virksomhed og den industri, du tilhører.

1. Opret din virksomhed

Først og fremmest er det vigtigt, at din virksomhed er til stede på LinkedIn. Dette er uanset størrelsen, også selvom du kun er en lille virksomhed.

Dette kan du gøre, når du er logget ind ved at gå ind under “Companies” og derefter “Add a Company”, hvor du kan indskrive dine kontaktinformationer. Bemærk at det skal være en officiel e-mail, der er bundet op på dit domæne.

Når du har gjort dette, får du en e-mail, hvor du skal bekræfte din e-mail adresse, og så kan du komme i gang.

2. Tilføj eventuelle administratorer

Som noget nyt i 2011 har LinkedIn tilføjet statusopdateringer for virksomheder, hvilket pludselig gør det en del mere relevant for brugere at følge virksomheder. For at dine ansatte får adgang til at lave opdateringer, skal de enten være skrevet op på LinkedIn med deres officielle firma e-mail, men da det er de færreste, der har det, er det en god idé at have “designated users”, hvis du ikke er den eneste der skal opdatere.

 

3. Logo

Der er to versioner af dit logo, der bliver brugt i forskellig sammenhæng. Bemærk at disse er ret små, så det er en god idé at lave grafikken specifikt til LinkedIn. Den store version (100 x 60 px) bliver brugt til din virksomhedsprofil, og det lille (50 x 50 px) bliver brugt i newsfeedet, når du laver opdateringer.

4. Indsæt relevant information

Ude i højre side skal du indsætte din basale information – herunder størrelse på virksomheden, din URL, branche osv.
Inder indsættelsen af logo, skal du skrive en beskrivelse af din virksomhed. Her anbefaler jeg, at du holder det mest relevante i de første 4 linier, da man aktivt skal trykke “more” for at se resten.

Det er også en god idé at indsætte din virksomheds specialiteter, da disse kan fungere som søgetermer.

5. Tilføj et produkt eller en service

Under “Products & Services” kan du tilføje dine produkter eller services. Lav en god beskrivelse og eventuelt et specielt LinkedIn tilbud, så folk får lyst til at klikke sig videre eller dele det.

Dine kunder har også mulighed for at anbefale de produkter du tilføjer, hvilket, ligesom med din personlige profil, højner troværdigheden

6. Analytics

Under sidste fane er der et analyse overblik, hvor du kan se, hvordan din virksomhed klarer sig på forskellige parametre sammenlignet med virksomheder, der ligner din. Du får også indsigt i, hvilken industri, funktion og virksomhed dine besøgende tilhører.

7. Grupper

Du kan oprette grupper ved at klikke ind på “Groups ? Create a Group”.

At være administrator af en gruppe er lidt det samme som at være vært til en fest på LinkedIn. Du skal sørge for at festen er attraktiv at være med til, og at gæsterne har noget interessant og fælles at tale om.

Som administrator er det dig, der opsætter reglerne og bestemmer, hvem der har mulighed for at gøre hvad. Hvis du har flere ansatte til at stå for de sociale medier, kan du gøre flere til “managers” af gruppen. Det gør du ved at gå ind i gruppen og vælge “Manage ? Participants ? Members ? Change Role” under den person, du ønsker skal have større indflydelse.

Indstil hvem der er manager

 

8. Events

LinkedIn giver dig muligheden for at oprette events. Her skal du helt hen under “More ? Events” i menuen.


Her sidder en boks i højre side af skærmen, hvor du kan oprette et event, og se hvilke events du er tilmeldt eller “følger”.


Events fungerer i høj grad på samme måde som på Facebook. Du kan vælge at oprette et virtuelt eller virkeligt event og bede om at folk registrerer sig for at være tilmeldt. LinkedIn spørger automatisk, om du også vil dele på Facebook og Twitter og gør i det hele taget social deling meget nemt – også efter du er igennem de 3 trin, det tager at oprette et event.

Når du begynder at få deltagere på dit event, kan du tilmed se statistikker over, hvilke virksomheder gæsterne kommer fra, og hvilke stillinger/overskrifter de har.

9. Medarbejdere

Dine medarbejdere er dine største aktiver, og afhængig af din industri, foretrækker nogle kunder muligvis også en enkelt medarbejder, fremfor en virksomhed. Derfor er deres personlige branding på netværk som LinkedIn også vigtig.

Sørg først og fremmest for at medarbejderne får opdateret deres profil, når de starter i din virksomhed. Det er også en god idé, at de tilføjer deres “skills”, så potentielle kunder kan se, hvilke kompetencer din virksomhed indeholder.

10. Jobopslag

Hvis du leder efter nye medarbejdere, kan du med fordel slå det op på LinkedIn, specielt hvis du søger internationalt. Det koster lidt, men det er penge du også skulle bruge et andet sted.

Der er også mulighed for at dele jobannoncer i grupper, hvilket kan være en god måde at målrette dine ansøgninger. Hvis du f.eks. leder efter nogen med kompetencer indenfor søgeoptimering, er der et hav af grupper, der flyder med disse folk. Har du din jobannonce liggende et andet sted, kan du jo passende linke til det under “Job Discussions” i stedet for “Jobs”.

Om forfatteren

Denice Brun

Head of Marketing

Denice er Atcores Inbound Marketing Manager og blogger om nyheder indenfor online marketing, brugen af sociale medier, discipliner indenfor konverteringsoptimering og retention.
Se profil ›

10 trin til at optimere din virksomheds tilstedeværelse på LinkedIn
5(100%) 1 votes

Kommentarer

  1. […] Er du klar til at optimere din virksomheds tilstedeværelse på LinkedIn? Her kan du læse 10 trin til at komme igang. […]

  2. Linkedin Do's & Don'ts siger: 17. februar 2012

    […] Vil du vide mere om Linkedin? Her er f.eks. 10 trin til at optimere din tilstedeværelse. […]

  3. […] lavet 10-trins guide til både Facebook og Google+ og der er også guides på vej til Twitter og LinkedIn. Hav styr på, hvilke platforme du ønsker at være til stede på, og […]

  4. […] 10 trin til at optimere din tilstedeværelse på LinkedIN Sådan bruger sociale medier til at genere leads […]

  5. Sasa Kovacevic siger: 23. januar 2013

    Hej Atcore.

    Jeg har fulgt jeres guide, og så snart jeg skal trykke fortsætte efter at have udfyldt navn og e-mail til virksomheden, så siger den: “Beklager, at der kan ikke oprettes en ny virksomhed nu. Hvis du har spørgsmål, kan du kontakte os ved hjælp af linket Kundeservice nederst på siden.”

    Hvad tror I det skyldes?

    • Denice siger: 23. januar 2013

      Hej Sasa.

      Det lyder som et problem, der kan skyldes flere ting Prøv at stille dig selv følgende spørgsmål:

      Bruger du en e-mail, der slutter på virksomhedens domæne? Eksempelvis Sasa@billige-kontorstole.dk?
      I så fald: Er der allerede oprettet en virksomhed, der hedder “Billige kontorstole” på Linkedin? Eller er det et mere generisk navn, du bruger ved oprettelsen?

      Linkedin opretter kun unikke virksomhedsnavne fra en relevant e-mail. Jeg håber det besvarer dit spørgsmål 🙂

      • Alioscha siger: 20. november 2013

        Hej.
        Prøvede at registrere mit firma, men fik ikke lov da min email er en gmail, og ikke en firma email. (samme problem som Sasa).
        Hvordan kan jeg registrere mit firma (som har et unikt navn), selvom jeg ikke har en hjemmeside og/eller email i firmaet?
        Mvh.
        Alioscha

  6. Kristian Olsen siger: 12. november 2013

    God artikel om LinkedIn, der rummer mange muligheder for networking og promovering af såvel private som virksomheder.

    Der er helt sikkert mange der kan gøre mere og jeg synes din artikel giver et godt indblik i hvordan.

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team