10 inspirerende citater til din markedsføring

(4) Kommentarer9. september 2013 under Aktuelt

10 inspirerende citater til din markedsføring
4.56(91.11%) 9 votes

Mange kloge mennesker har udtalt sig om markedsføring og dets muligheder. I dag har vi samlet nogle af de bedste citater fra nogle af de bedste og mest markante personligheder i branchen i tidens løb. Få inspirerende guldkorn til din markedsføring fra bl.a. Richard Branson, Steve Jobs og naturligvis David Ogilvy.

For business, our internet love affair was a gift from the gods – Gary Vaynerchuk

Lad os lægge ud med et citat fra forfatteren til “The Thank You Economy” – Gary Vaynerchuk. Internettet er en ting, vi ikke kan forestille os, at vi har levet uden.

Nettet har gjort en kæmpe forskel for måden, vi markedsfører. Du kan måle på stort set al interaktion på nettet, hvilket gør kommunikationen langt skarpere og mere målrettet. Desuden er du i kontakt med dine kunder og leads i realtid, hvilket betyder, at du hele tiden får feedback og kan optimere samarbejdet med dem.

At stoppe markedsføringen for at spare penge, er som at sætte uret i stå – for at spare tid

Jeg mener, det er Henry Ford, der oprindeligt har sagt dette. Ikke desto mindre er det rigtig godt ramt. Hvis du stopper markedsføringen for at spare penge, risikerer du blot at ende i en nedadgående spiral, hvor du får et endnu større behov for at spare penge senere. Formår du ikke at tiltrække nye kunder eller gøre en indsats for at beholde dine nuværende kunder, hiver du tæppet væk under dig selv og din virksomhed.

Jeg har citatet fra Jeppe Engells Instagram-profil.

You can never go too far wrong by thinking like a customer who’s new to the business” – Richard Branson

Husk, at du kender dine produkter og services bedre end nogen anden. Det er ikke sikkert, at hverken dine potentielle eller eksisterende kunder har sat sig ligeså godt ind i det, du tilbyder. Det sætter Richard Branson udmærket ord på i dette citat. Forestil dig, at du bliver introduceret til dit produkt eller service for første gang, og forklar det derefter med ord, du selv ville forstå.

People rarely buy what they need. They buy what they want” – Seth Godin

Og vores job i arbejdet med markedsføring er at overbevise folk om, at det, vi tilbyder, er det, de gerne vil have. Internettet har dog gjort det lettere at ramme de personer, der allerede har besluttet sig for, at netop dit produkt er det, folk gerne vil have.

Instead of one-way interruption, Web marketing is about delivering useful content at just the right moment that a buyer needs it” – David Meerman Scott

David Meerman Scott rammer meget godt pointen med markedsføring på internettet. Når folk leder efter noget, søger de på Google. Når de søger gode råd om valg af produkter, spørger de deres venner på sociale medier. Vær derfor til stede med relevant indhold, hvor brugerne leder efter gode råd.

Samtidig er remarketing et effektivt værktøj til at vise relevante annoncer til folk, der har vist interesse for dine produkter.

Design is not just about what it looks like. Design is how it works” – Steve Jobs

Steve Jobs er manges forbillede, når det kommer til funktionalitet og design, men hans pointe i dette citat er en, mange ofte glemmer. Design handler nemlig ikke kun om det visuelle udtryk. Det handler i høj grad om, hvor godt det fungerer. Det går f.eks. ikke, at dit call-to-action falder så fint ind i designet, at dine besøgende ikke kan finde det. For så fungerer designet ikke.

Good content should be at the heart of your strategy, but it is equally important to keep the display context of that content in mind as well” – Tim Frick

Tim Frick har skrevet Return on Engagement, og dette citat rammer indholds-åren ret godt. Det er også vigtigt at kende sammenhængen mellem dit indhold og dit produkt, samtidig med du skriver indhold, du er passioneret omkring.

Never stop testing, and your advertising will never stop improving” – David Ogilvy

Citatet fra the Father of Advertising rammer rigtig godt ned i et af vores egne mantra. For at finde ud af, hvor du kan forbedre dine kampagner, er du nødt til at analysere og teste, så resultatet bliver validt og baseret på mere end mavefornemmelser.

If you can’t explain it simply, you don’t understand it well enough” – Albert Einstein

Ingen citatsamling uden et fra Einstein. Har du et komplekst produkt, er det vigtigt, at du som marketingansvarlig forstår det så gennemgående, at du kan forklare det på en simpel måde over for potentielle kunder. Som minimum bør du være 100% bevidst om værdien og kunne formulere den, så kunden ikke er i tvivl om, at du er det rigtige valg.

Intet er perfekt – alt kan optimeres” – Atcore

Til sidst får du lige et fra mig selv. Jeg har engang sagt dette i forbindelse med en opfordring til mine kollegaer i Atcore om aldrig at holde kritik af inbound-teamets arbejde tilbage. På den måde kan vi hele tiden forbedre vores indhold.

I mellemtiden er det nærmest blevet inbound-teamets mantra, da det er en utrolig vigtig del af at blive bedre. Vær derfor aldrig bange for at stille spørgsmåls til de ting, vi udgiver.

Kom med dit ynglingscitat

Har du selv et favoritcitat? Så kom gerne med forslag til flere gode citater om markedsføring i kommentarfeltet.

Om forfatteren

Denice Brun

Head of Marketing

Denice er Atcores Inbound Marketing Manager og blogger om nyheder indenfor online marketing, brugen af sociale medier, discipliner indenfor konverteringsoptimering og retention.
Se profil ›

10 inspirerende citater til din markedsføring
4.56(91.11%) 9 votes

Tags: ,

Kommentarer

  1. Toke Kruse siger: 10. september 2013

    “Perfection is Achieved Not When There Is Nothing More to Add, But When There Is Nothing Left to Take Away” – Antoine de Saint-Exupery

    • Denice siger: 10. september 2013

      Hej Toke.

      Ah ja, endnu et citat der hylder simplicitet 🙂

      Leonardo Da Vinci har også sagt noget i stil med “Simplicity is the ultimate sophistication”.

  2. Patric siger: 15. september 2013

    What’s measured improves”
    ― Peter F. Drucker

  3. Alex siger: 25. april 2014

    Er du sikker på at det var henry der sagde det med markedsføringen? mener det var en efter ham?

    Kan selvfølgelig være det er mig der er helt galt på den.

    /Alex

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team