10 ideer til indhold på din blog

Skriv bedre tekster

(7) Kommentarer20. juli 2012 under Inbound Marketing

10 ideer til indhold på din blog
4.75(95%) 4 votes


Det er en af de dage. Jeg sidder og tænker: “Hvad i alverden skal jeg finde på at skrive om i dag??” Nogle dage er jeg fuld af idéer. Så mange at de næsten flyder over i mit hoved, og jeg skriver dem lystigt ned i noterne på min telefon. Andre dage har jeg det som i dag. Jeg har efterhånden fået listen krydset af, og jeg er ikke blevet mødt af en brain-tornado hele ugen.

Så jeg tænker, at jeg nok ikke er den eneste. Kæmper du også somme tider med at finde inspiration til indholdet på din blog? Så har jeg set vores egen blog igennem og samlet inspiration fra nogle af de andre blogs, jeg selv følger med i. Resultatet er disse 10 idéer til indhold på din blog.

1. 10 måder at bruge dit produkt

Apropos dette indlæg. Det kan også gøre sig gældende til dine produkter eller din service. Et rigtig godt eksempel er Carte d’Or’s sommerkampagne, hvor de giver dig en række dessert-opskrifter, hvor deres is indgår. Det kunne også være 10 forslag til at forbedre ens jobansøgning, 10 ting man skal huske inden rejsen osv.

2. Synliggør typiske fejl og tilbyd løsninger

Oplever du gang på gang, at dine kunder henvender sig med det samme problem? Dette er en oplagt mulighed for at skabe noget værdifuldt på din blog. I princippet er det på mange måder ligesom en FAQ, men i en mere detaljeret udgave. Ved at have et indlæg om, hvordan din kunde kan komme problemet til livs, kan du komme med den simple løsning under FAQ og så linke til en mere udførlig beskrivelse på bloggen.

3. Relatér dine råd til ting der er oppe i tiden

Du kan også lade dig inspirere af tidsrelevante emner, ligesom vores LPO konsulent Karsten blev inspireret af debatten om betalingsringen til at skrive et indlæg om usability. Det kan også være inspireret af kendte mennesker. Det kunne være “7 ting du kan lære af Johnny Depp om mode” eller “Hvad vi kan lære om familieliv af kongehuset”.

4. Vær Rasmus Modsat

Bliv inspireret af en nyhed, et blogindlæg, et indslag i fjernsynet eller andet, som du er uenig i. Skriv et indlæg om, hvorfor du er uenig, og hvad der er galt med argumenterne i eksempelvis indslaget. Dette kan skabe debat på bloggen og give en masse trafik – især hvis din holdning er kontroversiel. Husk på, at blogger du for en virksomhed, så repræsenterer du som regel samtidig denne virksomhed og deres holdningen. Vær derfor varsom med at tage et ekstremt standpunkt, og i så fald gør opmærksom på, at det er din personlige holdning. Det behøver ikke være dramatisk, det kan også være, at du er uenig i, hvordan planter bliver opbevaret, hvilket materiale der bør være i børnetøj osv.

5. Leg “content curator”

Content curation går ud på at samle ressourcer omkring et emne eet sted. Det kunne være 5 artikler om at være gravid, de 10 bedste videoer om fotografering, eller hvad der nu er relevant for din virksomhed. Martine har tidligere gjort det på vores blog med 5 præsentationer om CRO. Det er en god måde at få godt indhold ud – hurtigt. Du skal naturligvis samle de 5 artikler om at være gravid, men du falder garanteret over dem overalt, hvis du beskæftiger dig med gravide.

6. Genbrug de mest populære blogindlæg

Du kan se i Google analytics, hvilke blogposts der er populære. Du kan også udvælge dem baseret på engagement, kommentarer, eller hvad du nu synes. Lav en liste med top 10 blogposts fra din egen blog. Så behøver dine læsere kun at bogmærke een side.

7. Interviews

Lav et dybdegående interview med folk, der er forbilleder indenfor dit felt. Find eksempelvis nogen, der kan give gode, troværdige råd. Det kan både være kendte mennesker, men også andre, med god erfaring. Hvis du sælger børnetøj, kunne det være en mor til 12, der giver gode råd til, hvordan du holder tøjet ved lige, eller kommer med forslag til, hvad man kan bruge tøjet til, når det har udtjent sin værnepligt. Indenfor online markedsføring er Ib Potter rigtig god til at benytte interview-stilen i hans Podcast – PotterCut.

8. Opdatér gamle blogindlæg

I vores branche sker der hele tiden noget nyt, og inden vi ser os om, er vores gamle blogindlæg uddateret, og vores råd er ikke længere gældende. Heldigvis giver det anledning til at forny gammelt indhold, så det igen er relevant. Jeg er sikker på du også har nogle gamle indlæg, der bare lige trænger til nye klæder for at blive gode som nye igen.

9. Stil spørgsmål og publicér svarene

Stil spørgsmål på eksempelvis Facebook, med Googles survey-tool eller Twtpoll for at indsamle svar. Du kan eventuelt lave en infographic ud af svarene, eller skrive et indlæg, hvor du analyserer og kommenterer på resultaterne.

10. Sæt læseren i fokus

Tag eksempelvis billeder til et event. Det kan være, når udsalget starter, hvis du har en kunde, der finder lige det helt rigtige, afhold konkurrencer osv. Ved at stille skarpt på dine kunder og læsere, øger du engagementet og signalerer åbenhed. Det kan også være, at du beder en kunde om at skrive et gæsteindlæg på bloggen.
Atcore var med på 24:TUREN sidste vinter, hvor vi lavede et sammendrag af dagen i form af video og et billede-galleri.

Nu har du lidt inspiration til dine blogindlæg – så er det bare med at komme i gang. Hvis du endnu ikke er kommet i gang med at blogge, så bliv overbevist om, at det er en god idé her.

Om forfatteren

Denice Brun

Head of Marketing

Denice er Atcores Inbound Marketing Manager og blogger om nyheder indenfor online marketing, brugen af sociale medier, discipliner indenfor konverteringsoptimering og retention.
Se profil ›

10 ideer til indhold på din blog
4.75(95%) 4 votes

Tags: , , ,

Kommentarer

  1. pro siger: 22. september 2012

    Gode råd som jeg i hvert faldt lige må prøve:-)

    • Denice siger: 26. marts 2013

      Hej Pro.
      Det lyder godt – er I kommet i gang?

  2. victor siger: 24. marts 2013

    ja rigtigt god råd, skal jeg også prøve. jeg er ny begynder inden for blogging. vil gerne have jeres meninger. tjek min side ud. http://limboe.blogspot.dk/

    • Denice siger: 26. marts 2013

      Hej Victor.
      Det ser ud til, din side er blevet fjernet?

  3. […] kan du bruge newsjacking til, at få ideer til indhold på din blog, eller til at forklare tingene på en ny måde. Det kræver naturligvis, at dine læsere forstår […]

  4. […] an på din virksomhed og jeres behov, kompetencer og ressourcer. For at få dig i gang, får du her en række emner, du kan tage op på din […]

  5. jacob siger: 28. september 2014

    Det er nogle gode råd 🙂

    Jeg kan især godt lide den der Rasmus modsat, hvor man egentligt måske skal prøve at provokere lidt.

    Den vil jeg prøve på nogle af mine blogs – så er spørgsmålet bare hvem jeg skal være modsat mod 😀

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team