10 eksempler på det gode pin på Pinterest

Skab trafik med Pinterest

(5) Kommentarer3. oktober 2012 under Pinterest, Sociale medier

10 eksempler på det gode pin på Pinterest
5(100%) 8 votes


Efter at have brugt rigtig meget tid på Pinterest (læs: VIRKELIG meget tid), er jeg begyndt at kunne genkende nogle mønstre i, hvad der gør et pin interessant at repinne eller like.

Her kommer en række ting, du kan gøre, for at dine pins bliver mere attraktive.

Ved du endnu ikke helt, hvad Pinterest er? Eller er du ikke kommet i gang endnu? Så se dette tidligere indlæg, der får dig godt i gang med Pinterest.

1. Citater

Marylin Monroe

Citater er ufattelig populære. Har du en butik med børnetøj kunne et citat være: “Alle børn er kunstnere. Problemet er at forblive en kunstner når vi vokser op” – Pablo Picasso. Et andet kunne være: “Du kan ikke forvente at dine børn skal lytte til dit råd og ignorere dit eksempel”. Bemærk at dine citater naturligvis skal præsenteres sammen med et passende billede.
Livet PinterestMin erfaring er, at der er to ting, der kan gøre citater interessante:
1. Hvis det er ord fra et klogt eller inspirerende menneske, som mange har kendskab til (eksempelvis Picasso eller Marilyn Monroe), eller
2. Hvis det er noget der rammer bredt, hvortil det egentlig er ligegyldigt, hvem der har sagt det til at starte med.

 

2. Kendte situationer

Situationer, som vi kan nikke genkendende til, er sjovt og repinne-værdigt. Specielt fordi vi tilkendegiver, at vi også kender den situation, når vi repinner.

 

 

3. Begivenheder

Der er mange på Pinterest, der bruger platformen til at planlægge bryllup, konfirmation, fødselsdage osv. For at holde fast i eksemplet med børnetøj ville begivenheder såsom barnedåb eller familieforøgelser være oplagte at tage fat i. Det kunne være boards med gaveideer eller ting alle forældre bør have inden den lille ny kommer til verden.

Den anden vej rundt kan det være noget, som eksempelvis en fødselar eller konfirmand bruger til gaveønsker. På den måde kan alle gæsterne følge med i, hvad personen ønsker sig (og muligvis hvor det kan købes). Hovedpersonen kan lave et board med gaveønsker, og hvis personen, der bliver fejret, er rigtig snedig, tilføjer han eller hun også prisen, så det er overskueligt for gæsterne.

Tip: Du tilføjer prisen ved at skrive $ eller £ foran tallet i beskrivelsen af din pin. På den måde bliver den desuden tilføjet under “gift” kategorien.

4. Temaer

Et tema kan være mode, arkitektur, gadgets, enkelte farver osv. Alt der er niche. Ved at have et klart fokus på dit board, er folk ikke i tvivl om, hvad de kan forvente af pins, hvilket gør det attraktivt at følge boardet, og derfor udvider du dit publikum, så der er flere, der kan repinne.

5. Visuelle guides

Alt DIY (gør-det-selv) er super populært på Pinterest. Ikke mindst, hvis du formår at gøre det visuelt. Det kunne (for fortsat at holde fast i børnetøjseksemplet) være: “Forvandl gamle strømper til søde tøjdyr” eller: “Lav søde hårbånd af gamle sparkedragter”, men det kunne også være trin for trin guides til at male børnene som tigere, lave personlige børnefødselsdagsinvitationer, klip og klistre osv. Alt, hvad der er kreativt og gerne udstråler de samme værdier, som du ønsker at sende med dit overordnede brand (økologi, genbrug, økonomi osv.).

Ved at gøre dine guides visuelle, som denne med neglelakken, bliver de mere interessante at repinne. Hvis du er bange for at gå glip af trafikken til dit eget website, så sørg for at have nogle vigtige pointer med i et eventuelt tilhørende blogindlæg.

6. Opskrifter

Nu er det slut med at printe sider ud fra nettet og lægge dem i et køkkenskab, hvor de alligevel bliver glemt. Rigtig mange bruger Pinterest til at samle opskrifter, og har din virksomhed noget med mad at gøre, kan du trække trafik til dit website ved at have lækre billeder af mad, der linker til en opskrift på dit site. Dette kan være alle former for virksomheder indenfor madindustrien, der gør brug af dette. Fra slagteriet til supermarkedet til restauranten.

7. Aktiviteter

Pinterest er et sted, folk søger inspiration. Dette kan også være til aktiviteter, man kan foretage på første date, på regnvejrsdag eller med børnene i sommerferien. Dette pin har eksempelvis mere end 3200 repins og 480 likes i skrivende stund.

Det kan også være forslag til aktiviteter, man kan lave på en traditionel polterabend eller barnedåb.

8. Noget sjovt

Alle kan sætte pris på noget der er sjovt eller får os til at smile. På Atcores profil er en af vores mest repinnede pin fra vores board, hvor vi pinner off topic fra nyhedsbrevet. Ting der er sjove og letter hjertet i hverdagen, er noget vi alle kan forhold os til, og derfor er det godt pinne materiale.

regndråber på Pinterest9. Noget smukt

Smukke ting og smukke steder har stor pinne-værdi. Steder kan både være din have, såvel som hvide sandstrande på Maldiverne. Det vigtige er, at det er steder, vi kan forestille os at være – steder, vi har lyst til at se, drømme vi ønsker at få opfyldt. Vi bliver draget af smukke ting og ønsker også at pryde vores boards med dem. Mit mest repinnede pin, er et billede af regndråber.

10. Noget alle kender

Kan du relatere dit produkt til noget, vi alle kender eller har kært, har det også større pinne-værdi. En stor del af Legos kampagner er eksempel blevet pinnet, fordi Lego er noget vi alle sammen har et forhold til. Det kan også være henvendt til nogen, der har noget til fælles, som andre ikke forstår. F.eks. billedet nedenfor er noget der samler folk med briller, og får mange repins.

Hvis du har brug for mere inspiration, så gå ind under “popular” i navigationen. Her kan du se, hvad der topper hitlisterne, og derigennem få nye ideer til, hvordan du selv kan gøre det.

Om forfatteren

Denice Brun

Head of Marketing

Denice er Atcores Inbound Marketing Manager og blogger om nyheder indenfor online marketing, brugen af sociale medier, discipliner indenfor konverteringsoptimering og retention.
Se profil ›

10 eksempler på det gode pin på Pinterest
5(100%) 8 votes

Tags: , ,

Kommentarer

  1. Bodil Damkjær siger: 25. oktober 2012

    Det er virkelig en god artikel, som jeg kan anbefale…

  2. Simon Broskov siger: 9. februar 2013

    Ja, en rigtig god artikel og dejligt at du gider dele dine erfaringer, for dem der ikke har samme tid til at sætte sig ind i Pinterest og dets tendenser. For som det ser ud nu, er det allerede integreret på mange hjemmesider og vil uden tvivl blive mere udbredt i 2013.

  3. Denice siger: 11. februar 2013

    Kære begge to.
    Tak for de fine ord – og godt at se, at I følger med. Jeg tror (og håber) også flere får øjnene op for Pinterest. Mest for deres egen skyld 😉

  4. Kristian - PR-Gruppen siger: 12. oktober 2013

    Der er ikke mange gode artikler på dansk om Pinterest, men det her er bestemt en af dem. Perfekt, hvis man savner inspiration eller viden om hvad man bør poste.

    Pinterest er desværre ikke så udbredt i Danmark endnu, men jeg fornemmer at flere og flere kommer med på bølgen. Er det ikke den samme opfattelse du har Denice?

    • Denice siger: 12. november 2013

      Hej Kristian.

      Tusind tak for din kommentar og kompliment – jeg beklager, jeg har været så længe om at svare.

      Jeg synes, Pinterest har et kæmpe potentiale, og jeg synes også, at det er et oplagt værktøj for mange danskere – de skal bare lige have øjnene op for det 😉

      Pinterest er i mine øjne ikke så vennebaseret som Facebook og Instagram, der både kan være en fordel og en ulempe. Det er ikke nødvendigvis dine venner, der deler det mest interessante indhold, hvilket gør, at du kan være til stede uden dine venner, men det gør også at du ikke er motiveret til at “lokke” flere venner med på vognen. Hvis det giver mening? Jeg kunne mistænke Twitter for at være faldet i samme fælde – selvom det langsomt begynder at hjælpe med de danske brugere.

      Tiden vil vise, om Pinterest får fat i danskerne – men selv er jeg storforbruger 😉

Følg Atcore


Recommend on Google

Mød Atcore

Atcore er specialiseret i at optimere digitale forretninger. Vi hjælper dig med at få mest muligt trafik til din forretning, sikrer at flere besøgende foretager værdiskabende handlinger, og skaber loyale kunder. Vi er et senior Team med de rette ambitioner og erfaringer, til at skabe en succes sammen med dig!

Mød dit Atcore Team